Ezt a feladatot melyik függvénnyel és hogyan tudom kiszámoltatni Microsoft Excelt használva?
A főnököm megkért, hogy a munkabeosztásban szereplő órákat adassam össze az Excellel, hogy ezután ne kelljen számológépezni, hanem ahogy át van írva egy szám, a végeredmény is változzon. Holnap reggel szeretném megcsinálni ezt a benti gépen, ha valaki meg tudja oldani ezt a problémát, az leírná nekem a függvényt?
Ez az excel fájl, letölthető
Ez egy meg kép a táblázatról
Előre is nagyon nagyon köszönöm a segítségeteket! Örülnék ha holnapra már így tudnánk számolni az óráinkat.
Így ahogy most van, csak a saját dolgotokat nehezítitek. Egy vagon szövegkezelő függvényt kellene használni, ráadásul nem is egységes formátumban vannak az értékek beírva: hol "X-Y", hol "X--Y", hol "X:Y-Z" van, ez még inkább bonyolítja a dolgokat.
Épp ezért szerintem ne így csináljátok, hogy "7-15", hanem legyen egy cella a kezdési időpontnak (7:00) és még egy cella a munkaidő végét jelző időpontnak (15:00), és írjátok ki az időpontot, mert az Excel így automatikusan időértékként fogja kezelni. Ezután már csak a + és - műveletet kell használni az összegző oszlopban (hétfő vége - hétfő kezdés + kedd vége - kedd kezdés + .... satöbbi). :)
Csatlakozom az elsőhöz, így nem érdemes Excelben tárolni adatokat, mert nem tudsz vele mit kezdeni.
Külön cella kell a munkakezdesére és a végére, ebből lehet számolni a ledogozott órákat.
Ezen kívül, ha mindenképp ebben a táblázatban akarjátok tárolni azt is, hogy valaki miért nem dolgozott, arra egy külön cella kell, ha ebből is akarsz valamit számítani később (pl kivett szabadság). Ha nem, akkor meg elég a színjelölés, de szöveg nélkül, mert lehetetlenné teszi a számítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!