Hogy lehet ehhez hasonló képeket szerkeszteni? Milyen program kell hozzá?
Ehhez hasonló képeket szeretnék készíteni. Hogy kell?
Vagy ez festve lenne?
De én számítógépen szeretnék ehhez hasonlóakat csinálni.Mert ez úgy megtetszett.
Válaszokat előre köszönöm!
No igen, a kertész meg a fűtő is asztalosmunkát végeznek, hiszen fával dolgoznak, ami ismeretesen az asztalosipar alapanya. Éppen csak a munkafolyamat és annak eredménye tér el tökéletesen egymástól, de ezen fönnakadni merő szócséplés volna...
Ha komolyan azt gondolod, hogy három vagy akárhány kép egybemosása illetve a referenciaképek alapján egy merőben új minőségű kép létrehozása nem más, mint ugyanannak az eljárásnak a kétféle megnevezése, megint ott tartunk, mint az elején, vagyis szerintem nem érted a HDRI lényegét.
>> Készült három, különböző záridejű felvétel - mint azt a fotós is írta:
"One for the Water for long exposure, one very short exposure for the sky and one mid exposure for the surrounding..."
...ami a HDR(i) kép alapanyaga, mint az ismeretes. <<
A fotós sehol nem írja, hogy ezt a három felvételt HDRI kép létrehozására használta volna fel.
A több kép ugyanúgy alapanyaga lehet bármely szerkesztésnek, mozdulattanulmánytól, moziplakáttól érettségi tablóig. Attól, hogy a felhasznált képek esetleg nem egyféle expozíciós idővel készültek, semmiféle HDRI kép nem nem jön létre. Az idézett mondat szerintem pontosan az ellenkezőjét jelenti: A különböző expozíciós időkkel érte el a fotós azt, hogy mindhárom féle részlet beleférjen a sztenderd dinamikájú képek tartományába. Ennek megfelelően én értelmetlennek tartom annak az erősítgetését, hogy a kép csak ezért nem HDRI, mert le van butítva. Ha látok egy tacskót csámpázni, akkor sem az jut az eszembe, hogy csak azért nem repül, mert levágták a szárnyát. Nem egyszerűbb elképzelni, hogy eleve nem is volt neki?
Amúgy a további csócsálgatásnak nem sok értelmét látom, Kérdező figyelmét vélhetőleg amúgyis a víz különleges jellege ragadta meg, ennek a titka egyszerűen a hosszú expozíciós idő.
Tehát, Kérdező, bocs, hogy elhanyagoltunk, ha tényleg jól tippeltem, akkor szerezz egy jobb fényképezőgépet, amelyen le tudod szűkíteni a blendét, hogy minél kevesebb fény menjen be rajta, és cserébe viszont hosszú ideig tudod nyitva tartani a zárat exponáláskor. Ily módon eléred, hogy ugyanannyi fény jut a gépbe, mintha tágabb rekesszel, rövidebb ideig exponáltál volna, csak éppen a víznek van ideje mozogni közben, igy nem megmerevedett cafatoknak, hanem elmosódó szálaknak fog látszani. Vakut értelemszerűen ne használj, mivel az is egy igen rövid pillanatnyi helyzetet villant a szenzorokba. Ha az alapfogalmakkal sem vagy tisztában, vegyél ki a könyvtárból bármilyen régi amatőrfotós ismeretterjesztő könyvet. A dolognak ez a része (és még sok más is) ugyanaz, mint filmes gép esetén.
"A különböző expozíciós időkkel érte el a fotós azt, hogy mindhárom féle részlet beleférjen a sztenderd dinamikájú képek tartományába. "
A folyamatból kihagytad a középső lépést:
3 - az expozíciós idők miatt - különböző dinamikatartományú LDR kép -> 1 HDR RAW kép -> 1 kompresszált dinamikájú JPEG kép
Igaz a középső lépést nem látjuk, nincs megemlítve, de akkor értelmetlen lenne az első lépés.
(Mellesleg az említett fotós kedvelt eszköze a HDR - Facebookon, fórumokon is sokszor felhozza.)
"Igaz a középső lépést nem látjuk, nincs megemlítve, de akkor értelmetlen lenne az első lépés."
Vagyis, amit a szófukar alkotó elárul, a három különféle expozíciós idővel való fényképezés.
Ugyan, mitől lenne értelmetlen? Föl akarom venni a vizet, hogy ez a sajátos áramlási szerkezet jól érvényesüljön, ehhez választok egy megfelelően hosszú expozíciós időt. Ez a mozgó víz esetén beválik, a fix környezetet viszont már túlexponálja, ezért ahhoz rövidebb időt szabok. Ez szépen kihozza a talajt, de az ég már beég vele, ezért arról még rövidebb idővel készítek fotót.
Van tehát három fényképem. Az egyiken a víz, a másikon a föld, a harmadikon az ég a használható. Egy expozícióval nem tudtam volna fölvenni, de így megvan minden kellék, csak éppen egy képre kell helyezni őket. Ezt, hála a technikának, egészen egyszerű digitális montázzsal meg tudom tenni, tehát az úgynevezett középső lépésig el se kell jutnom.
Az első lépés ennek a fényében nem értelmetlen, hanem természetes, logikus, és elég a magyarázathoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!