Miért van az, hogy ha a Blenderben megakarok felezni egy felszíndarabot (Ctrl+R) akkor nem megfelezi simán, mint régebben, hanem csak a szomszédos két élre re egy-egy pontot?
(Ha nem is Ctrl+R-re, de) Megfelezi az, csak éppen a darabokat továbbra is egyetlen összetartozó darabnak tekinti. Ezt a megoldást, szemben a három- és négyszögelésre épülőkkel, "n-gonnak", vagyis -- ha jól értem a geget -- "akárhányszögnek" titulálják, és egyesek láthatólag a modern szerkesztési trend égbe meredő oszlopaként értékelik. Én a magam részéről utálom, mint a répás hányást. Kifejezetten hátráltatja az átlátható, tiszta szerkesztést, amely a Blendernek mindig a legnagyobb erősségei közé tartozott.
Ami a megváltoztatását illeti, egy-egy szerkesztésen belül igencsak egyszerű: Az első felezés után beütöd a bal panelon megjelenő Quad/Tri Mode (vagyis négyszög/háromszög) gombot, avval vége.
Sokkal dühítőbb, hogy a jelek szerint _alaphelyzetként_ egyáltalán nem lehet beállítani az értelmes régi rendszert, amelyben látható, hogy a felület hogyan van felosztva, a program minden egyes indításánál rituálisan el kell végezned ezt az első osztáskor való átállítást.
Az egyetlen, amit ezenkívül megtehetsz, hogy egy egyébre nem használt billentyűkombinációt rendelsz a Subdivide funkcióhoz, és eközben beállíthatod, hogy ilyenkor a Quad/Tri módot alkalmazza. Ennek a kissé hosszadalmas leírását elmellőzöm, ugyanis azon túl, hogy beállításként egyáltalán elmenthető, az egyetlen erénye, hogy a Subdivide gomb helyett az új kombinációt használva _már az első_ osztás is Quad/Tri módban megy végbe. A tapasztalatom szerint viszont a Subdivide gomb ilyenkor sem tud a mód átállításáról, ezért az továbbra is rejtve oszt, és a szerkesztett tárgy is furcsán viselkedhet, nyilván a kétféle könyvelés összekavarodása miatt.
Összefoglalva: Úgy tűnik, hogy egyelőre nincs megoldás a (szerintem) használhatóbb régi alapbeállításra. Remélem, azért ez a több fórumon is csócsált probléma előbb utóbb a fejlesztők kérges szívéig is eljut, és idővel megszüntetik ezt a kötelező idétlenséget, amely tökéletesen idegen a Blender hajlékonyságától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!