Webes játék, tárgy fejlesztése, hogyan?
Webes rpg-t csinálok asszem.
Jó az elgondolásom?
Van egy tábla a tárgyaknak, ha egy user megtalál/megvesz egy tárgyat, akkor a db-ben csak hozzárendelem tárgy_id-user_id.
De ha lenne a játékban tárgy fejlesztés (a tárgy kap +statokat), és a játékosok el tudják egymásnak adni ezeket, akkor kéne csinálnom egy táblát amiben ezeket eltárolom ((ha még nem létezik ugyanolyan))?
pl: tárgy_id-hoz kötöm a +statokat:
oszlop: tárgy_id, str, vit, dex, int
rekord: 17, 5, 0, 0, 0
17es tárgynak 5 plusz strenghtje van.
És ha nem adhatják el egymásnak, akkor hogyan érdemes a tárgyfejlesztést megvalósítani? Akkor is ugyanígy, nem?
"...db-ben csak hozzárendelem tárgy_id-user_id."
ezt úgy értettem hogy van külön tábla, hogy usernek milyen cuccai vannak, és oda írnám bele a tárgy_id-t.
Még egy kérdés: ha kivesz minden cuccot, akkor mit kéne?
Csináljak egy alapcuccot, ami "láthatatlan", minden értéke 0(pl defense)?
És ez mégis miért került a programok témába???
K***ra hogy jó helyen volt a programozás témában..
és még egy csomó csillagot tudnék írni.
Csinálsz egy táblát amiben ott a user_id meg az item_id és egy sima id, mert feltételezem egy itemből többet is használhat a játékos, ezért s user_id - item_id kettős nem azonosítja egyértelműen a bejegyzést. Utána pedig vagy ebben a táblában vannak még azok, hogy str, vit, dex, int vagy külön táblában az id-val összekötve, de szerintem jó ha ebbe a táblába teszed. Ha egy itemet elad valakinek, akkor megváltoztatod a user_id-t a vevő id-jára.
Tehát szerintem 3 tábla.
Users - felhasználó
Items - Tárgyak
UsedItems - ID, User_id, Item_id, str, vit, dex, int
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!