Mi a különbség a Platinum Arts Sanbdox és a Sauerbraten között?
A Platinum Arts Sandbox-ot játék fejlesztő programként emlegetik még a Sauerbratent online FPS játékként.
Ám gyakorlatilag mind a 2-ben ugyan az található.
A Sauerbraten-ben is megtalálható hasonló (ha nem azonos) pálya szerkesztő (Edit Mode) mint a Platinum Arts Sandbox-ban és mind a 2 a Cube2 Engine-re épül.Viszont a Platinum Arts Sandbox-al nem lehet a programtól külön futtatható játékot készíteni.Miután elkészítettük a pályáinkat,játékunkat,magát a Platinum Arts Sandbox-t kell átalakítanunk bele nyúlva a konfigurációs fájlokba,esetlegesen a forráskódba.
Viszont Sauerbraten-ben is lehetne pályákat készíteni ami ráadásul úgymond "FPS Ready" mivel alapból lehet benne fegyvereket használni és lehet benne MI által irányított ellenséget is be rakni.
Szóval mi az alapvető különbség a 2 között?
A PLatinum Arts Sandbox mitől játék fejlesztő program és a Sauerbraten mitől kevésbé az?
Számomra teljesen úgy nézki mintha a Platinum Arts Sandbox-t a Sauerbraten lenne,csak ki vették belőle a fegyvereket és elnevezték játék fejlesztő programnak.
Nos,mivel eddig nem kaptam választ,hosszas olvasgatás után arra a következtetésre jutottam hogy a Platinum Arts Sandbox kevésbé "game maker" mint a Sauerbraten,annak ellenére hogy a Platinum Arts Sandbox állítólag egy díj nyertes "game maker".
Hogy miért?
A Platinum Arts Sandbox a Cube2 Engin-re épül és tartalmaz egy pálya szerkesztőt,amibe teljes egészében ki alakíthatjuk a játékunk világát és a CubeScript nyelv segítségével scripteket írjatunk a játékunk elemeire.Valamint,több játék módot is tartalmaz a Platinum Arts Sandbox mint FPS,SSP,RPG...stb.
Ám dokumentáció teljes hiánya miatt,ez nem sokat ér.
Az szép hogy vannak ilyen funkciók,de hogy kell használni?
Már 2009-ben meg igérték hogy hamarosan jön egy dokumentáció a programhoz,de a mai napig semmi,csak a WIKI-n és Youtube-on található tutorial foszlányok.
És végül,annak ellenére hogy "Game Maker",nem lehet vele .exe-t készíteni.Magát a Platinum Arts Sandbox-ot kell átformálnunk saját játékhoz,de azt is hogyan?Semmi dokumentáció vagy tutorial nincs hozzá.
Ezzel szemben a Sauerbraten egy komplett FPS Engine.
Ami úgy szintén a Cube2 Engine-re épül.Szintén tartalmaz egy pálya szerkesztőt amiben mindent ki alakíthatunk és szintén a CubeScript nyelvet használva,írhatunk és alkalmazhatunk saját scripteket.Szóval a Sauerbraten is alkalmas játék fejlesztésre.De mégis miért hatékonyabb mint a "dij nyerted" Platinum Arts Sandbox?
Első sorban azért mert a programhoz mellékelve van egy Dokumentáció,amiben részletesen le írják hogyan tudunk saját modelleket,textúrákat és hang effekteket alkalmazni.
Valamint hogyan lehet CubeScript nyelven scripteket írni és használni a Sauerbraten-ben.
Másod sorban pedig azért mert a rendelkezésünkre állnak olyan scriptek mint péládul:
-FPS kamera kezelés
-TPS kamera kezelés
-tárgy felvétele (élet,lőszer,fegyver)
-tárgy használata (fegyver)
-ajtók,liftek,teleportok használata
-AI scriptek az ellenségre (támadjon,kövessen..stb)
-HUD scriptek a képernyőn megjelenő adatokra mint élet,lőszer..stb
És még sorolhatnám.
Szóval gyakorlatilag a Sauerbraten-ben hála a sok scriptnek és részletes dokumentációnak,minden adott ahhoz hogy saját FPS vagy TPS játékot készítsünk.Vagy akár egy Mario vagy Rayman szerű ügyességi játékot készítsünk a Sauerbratenből.
Annak ellenére hogy a Platinum Arts Sandbox "game maker" akar lenni és több játék mód közül lehet választani,nehezebb dólgunk van vele a 0 dokumentáció miatt.A Youtube-on van egy videó,egy egyszerű oldal nézetes gyűjtögetős játékról amit ezzel csináltak.
http://www.youtube.com/watch?v=U7Vf8ShHv2k
Ha legalább ennek a játéknak a fejlesztését le dokumentálnák részletesen,scripteléssel,modellek,textúrák importálásával,mindennel együtt,sokat dobna rajta mint "game maker"..
De így "dij nyertes game maker" ide vagy oda egy nagy szívás a Platium Arts Sandbox és semmivel nem nyújt többet,inkább kevesebbet mint az eredetileg nyílt forrású FPS játéknak szánt Sauerbraten.
A Sauerbraten inkább alkalmas "game maker"-nek mint PAS.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!