Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Az hogy lehet hogy egy jatek...

Az hogy lehet hogy egy jatek merete 1 GB de nehany ora jatek utan meg 7-8 GB-ot foglal a memoriabol?

Figyelt kérdés
dec. 22. 23:39
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
A méret és a memóriafoglalás tök külön dolgok.
dec. 22. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
De honna vesz annyi adatot? Egyszemélyes jatek, internetre nem megy ki
dec. 23. 05:55
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Írok neked 1MB-os programot ami lefoglal 1TB RAM-ot.
dec. 23. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

De az egy kamuprogram direk olyan celbol hogy lefoglalja a ram egy reszet

Olyam mint a hamisitott pendrive szoftvere ami elhiteti az operacios rendszerrel hogy 512 GB-os

Ez meg egy jatek

Amugy a jatek mentése csak 15 MB

dec. 23. 08:39
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Valószínűleg memóriaszivárgás, ha csak több óra játék után éri ezt el. Ez hiba, jelentsd be a készítőknek.
dec. 23. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Gyakran előfordul, hogy egy játéknak, vagy bárminek a programozójának az életkora nem éri el a középiskolásét sem. Lehet, hogy jó agya van hozzá 8 évesen, de regeteg kötelező szakmai cuccot még nem tanult meg. Pl, hogy kell azt, hogy másik gépen is fusson, ne csak az övén, ne legyenek elszórt végtelen ciklusos thread-jei, amik a progi bezárása után is fűtik a gépet, meg takarítsa maga után a memóriát, és ne hozzon létre mindenhez új változót, amit csak egyszer használ, és teleb*ssza a memóriát mondjuk képkockákkal, amik már lepörögtek.
dec. 24. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Úgy, hogy egy dolog az adat, és egy dolog a program.

Bár a reakcióid alapján nem sok jóra számítok, de azért megpróbálom elmagyarázni.

Az, hogy a háttértáron mekkora a játék foglalása, az két összetevőből adódik: magából a programkódból, illetve a statikus adatokból, aminek egy átlagos mai játék esetén a nagy részét a multimédia tartalmak teszik ki (hangminták, videók, textúrák, stb.)

Amikor a programot elindítod, a RAM-ba betöltődik maga a program (illetve elég gyakran annak csak egy része, mert nem kell mindennek ott lenni, elég csak annak a kódrészletnek, ami éppen aktuálisan fut), illetőleg a szükséges adatok, textúrák, stb. (Jellemzően ennek is azon része, amit éppen használ a program/játék.)

Ezen felül pedig a program/játék dinamikusan is használ adatokat. Például a high-score-t, bodycountot, az inventory tartalmát, stb. Persze, ezek nem GB-os tételek, de jó példák arra, hogy bizony olyasmi is tárolódik a memóriában, ami nincs az adatállományok között. Emellett tárolni kell a játék különböző objektumainak is a jellemzőit, amik nyilván ilyen formán nem voltak a háttértáron eltárolni. (Az, hogy mi az adott objektum, az nyilván el volt tárolva, meg pl. hogy mi a max. életereje, de az, hogy épp hol van, mennyi az aktuális életereje, stb, stb. mind olyan adatok, amik csak dinamikusan, a RAM-ban tárolódnak.) Meg ha valamit dinamikusan, egy algoritmus segítségével állít elő a program, az sem tárolódik a háttértáron, viszont a RAM-ban ott van.

dec. 25. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 m.i.k. válasza:
Pl. Egy generált textúra/objektum amit ropteben számol ki a VGA/proci kva sok helyet foglal. Nem beszélve a cache-kent használt memoriaszeletekrol. Ha mindent csak akkor töltene be amikor éppen megjelenik a képernyőn, akkor egy jó kis diavetitesen kívül semmit nem látnál😅
dec. 26. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 VikATanacsTalan ***** válasza:
Ahogy korábban írták: két külön dolog az, hogy mennyi tárhely igénye van a játéknak, és mennyi memóriát foglal használat közben. Ugyanakkor, ha rosszul írták meg, és folyamatosan nő a memóriaigénye (mondjuk, hogy induláskor 2 GB, egy óra után használat után már 7-8 GB) az a memóriaszivárgás jele.
dec. 26. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Igen, lehet, és nem példátlan.
dec. 27. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!