3D tervezést hogyan érdemes elkezdeni?
Például Blenderrel.
Ingyenes, nyílt forráskódú, sokan használják és 3D tervezésen kívül még másra is használható. Videoszerkesztésre, 3D animációra, 2D animációra, vizuális effektekre.
3D nyomtatáshoz van valami kiegészítő is hozzá 3D print toolbox néven. Amúgy .stl formátum általában jó szokott lenni 3D nyomtatáshoz.
Egyébként a neten is vannak hozzá útmutatók, hogy nyomtass ki vele egy objektumot.
A Blender jó, de hosszú a tanulási fázisa. Amikor én használtam a scriptelése sem volt egy leányálom (nehéz volt összekötni normális python IDE-vel).
Nézdd meg esetleg MakerMuse youtube csatornáját, ő valami licenselt Autodesk terméket használ.
Ha van némi programozási affinitásod, akkor kiválló lehet az OpenSCAD - SolidPython kombináció.
Hasonló lehet a kevésbé támogatott AngelCAD.
Próbáltam a FreeCAD-et is, nem egyszerűbb mint a Blender, de szerintem ilyen méretpontos, mérnök-geometriailag igényesebb modellek elkészítéséhez jobban adja magát.
Itt nézd meg nem csinálta-e már meg valaki amit nyomtatni szeretnél. Egyszerűbb mint blenderrel b.akodni! :D
"Egyszerűbb mint blenderrel b.akodni! :D"
Nem mindig:
- az adott dolgot metalálni is idő és energia befektetés
- lehet nem pont olyan méretekkel kell neki
- lehet az ő nyomtatási technológiája nem adja magát a letöltött modell tervezési filozófiájához
Nem sokmindent tanul azzal, ha letöltöget. Bár még így is meg kell küzdenie a slicer-ekkel, a nyomtatási beállításokkal, nyomtatással, utófeldolgozással.
Az is igaz, hogy a mai világban egyre kevésbé van értékelve a mélyebb tanulás és a munka...
Majd lehet csinálnak erre is egy AI-t, hogy ezt a modelt szeretném, de úgy, hogy XY printer, Z8C38_X37-es moddingjával, CFGH48-as kissé benedvesedett filamenttel, 23 és 30 fok közötti ingadozó szobahőmérsékletnél, villamos által generált random rezgések mellett is viszonylag jó minőségben készüljön el.
Bár én még népszerű slicer-ben is láttam olyan dolgokat, amiket nem úgy implementálnék le.
Először is azt kell tudni, hogy mit szeretnèl tervezni?
Ahogy ìrták, ha szerkezeti elemeket, tartozèkokat, akkor freecad pl.
Ha pedig organikusabb formákat, pl. szobrokat, szerepjátèk miniket szeretnèl, akkor blender vagy zbrush lesz a megfelelő. (Ez a nehezebb vonal, ide már a művèszi vèna is kell)
Ám ha nem csak az alkotás öröme vezèrel, akkor tènyleg èrdemesebb ránèzni modellekre, mert jó esèllyel már valaki fullextrássan megcsinálta.
Milyen iskoláid vannak kérdező?
Machanikát, meg hasonló tárgyakat tanultál? Van fogalmad arról hogy egy szerkezetet hogyan kell megtervezni hogy az jó is legyen, tartós is legyen, elviselje a rá ható erőket, stb, és ne használd el a világ összes filamentjét?
A tervezés nem csak abból áll, hogy rajzolgatunk valamit egy ingyenes szoftverben. Legfeljebb ha kiskacsás kulcstartózól van szó. :D
# 16:36
Igazad van. Ilyen szemléletet tanítottak nekem is. Persze azt is láttam, hogy csalással többre viheted.
Nem csak ez a statikailag előre megtervezés módszere létezik, hanem az, hogy készít valamit és kipróbálja, hogy jó-e. Sokan az iparban is jelentős eredményeket értek el ezzel a szemlélettel.
Hallottam pl. egy sztorit: Tesla mondta, hogy Edison-ék rengeteg kísérleti prototípust készítettek, pedig egy kis matematikai aparátus használatával ezeket el lehetett volna kerülni. Akkor éppen Edison volt üzletileg sikeresebb (persze nem csak ettől).
Lehet nyomtat valamit, látja, hogy a terhelést elbírja. Hagy benne feszültséggyüjtő helyeket, mert nem tudja mik azok, később a cucc valamivel hamarabb megadja magát. Na de ezt már az iparban tudatosan csinálják: tervezett elévülés.
A tervezett elévülésnek az az előnye, hogy nagy valószínüséggel tudod, hogy mi fogja megadni magát és az közvetlenül milyen károkat fog okozni a szerkezetben.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!