Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Mi a 8 bites játékok titka,...

Mi a 8 bites játékok titka, hogy a mai napig annyira szórakoztatóak és szerethetőek?

Figyelt kérdés
A NES/FAMICOM játékokra gondolok itt elsősorban.

2023. máj. 30. 19:59
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
94%
Egyedi, ötletes, korszakalkotó játékok voltak. Manapság sorra jön ki ugyanaz, csak egyre "jobb" grafikával, kicsit más sztorival, de lényegében ugyanazt kell csinálni mindben.
2023. máj. 30. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
84%

Legtöbb esetben szerintem két zsák nosztalgia.

Próbálj meg egy mai fiatalt leültetni eléjük... nem hiszem, hogy sokáig lefoglalná őket, ellenben akik ezen nőttek fel, azoknak nagyon más.

Én is jó pár hete gondolkodok pl a TMNT Cowabunga Collectionon nosztalgiából, csak azért 40 euro icit kemény ár érte.

2023. máj. 30. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
84%
Mert általában elég az a grafika. És az "játék" mert néhány nagyon "elvetemült" emberen kívül, meg akik beveszik a játékgyártók reklámját, hogy minden a felbontás és az fps és vegyed meg az új játékt, meg hozzá az új gépet. De sokan csak egy picit feszültség levezetésnek vagy lazításnak játszanak 1-2 kört, arra ezek a kisebb grafika igényű de ötletes játékok teljesen elegendőek. Pl. nekem egyik kedvencem az aknakereső.
2023. máj. 30. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
83%
Nem tudom miért a 2. mondat fele eltűnt. "És az egyszerű "játék" sokszor elég, mert néhány..."
2023. máj. 30. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
A két 9 éves mostohafiamat nagyon leköti a mai napig :)
2023. máj. 31. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 2*Sü ***** válasza:
86%
Mivel a technológia egy gyengébb grafikát tett csak lehetővé – bár ebből is igyekeztek kisajtolni a maximumot – a játékfejlesztőknek alapvetően a játékmenettel kellett meggyőzniük, lekötniük a játékosokat. Nyilván egy jó, szinte valósnak tűnő grafika sem zárja ki, hogy egy játéknak jó játékmenete, élménye legyen, de ma el lehet adni egy jól kinéző játékot silányabb, vagy sokszor látott, átlagos játékmenettel is. Sok mai játéknál kezd átcsúszni a termék a szimpla játékból a multimédiás élmény felé, ami persze jó, mert akár egyfajta interaktív film élményét tudják nyújtani, de néha üdítően hat az, amikor egy játék még kizárólag játék volt, és abban kellett egyedit, kreatívat, szórakoztatót alkotni.
2023. máj. 31. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
86%

Ez főleg nosztalgia. Én a mai napig le tudok ülni egy C64 játék elé, de pl. a 6 éves unokaöcsémet nem köti le.

PC-n meg Stardew Valley-t játszom, ami kimondottan üdítő a kis pixelgrafikájával.


Egyébként régen a szűkös hardverből kihozták a maximumot és még emellé jó játékélmény is volt, pár fős, lelkes csapatok csinálták a játékokat, szívből. Manapság csillivilli a grafika, de nagyon sok esetben silány a játékélmény, illetve csak a pénzre hajtanak (lásd: DLC-k és in-game vásárlások)

2023. máj. 31. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Én azért szeretem a régi játékokat, mert egyszerűek voltak, le lehetett eléjük ülni akár 5 percre is, ha épp annyi időd volt, vagy órákig, ha annyi, a szabályokra pedig rájöttél többnyire anélkül is, hogy elolvastad volna a kézikönyvet vagy végigjátszod a tutorialt. Egy mai játékban már annyi mindent tudsz csinálni, hogy képtelen vagyok észben tartani mindent, a tutorial maga is hosszú idő, aztán a boss fightnál már a fele nem jut eszembe, hogy miket lehet csinálni.
2023. máj. 31. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%

Ja, amúgy a régi játékok általában piszok nehezek voltak a maiakhoz képest.

Pl. egy Aztec Challenge C64-en, na hát azt csak mazochisták voltak képesek végigjátszani.

2023. máj. 31. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

"Próbálj meg egy mai fiatalt leültetni eléjük..."

Egyszer másodunokatesóm legjobb barátnője (akkor volt 15 éves, ez volt kb. 5 éve) megkérdezte, hogy mivel játszottam legutóbb. Megmondtam neki, hogy Adventure Island. Megkérdezte, hogy kipróbálhatja-e? Nos, utána alig lehetett onnan elrángatni. :D

Nyilván vannak, akiket csak a nosztalgia hajt, de nem lehet mindent csak ennek a számlájára írni, még az idősebb korosztálynál sem. Én is szoktam játszani olyan játékokkal, amiket gyerekkoromban nem is ismertem, így semmiféle nosztalgia-faktor nem zavarhat be.

És nyilván olyanok is vannak, akiknek a realisztikus vizuális élmény a lényeg. Na, ők 100%, hogy nem fogják élvezni Super Mario eredeti kalandjait.

És az is azért igaz, hogy akkoriban is készültek hitvány játékok. (Pl. a NES-es Indiana Jones-szal szerintem vallatni lehetne.) De döntő többségében azért igyekeztek minőségi produktumot előállítani. Olyat, ami valódi játékélményt biztosít. Ennek több oka is van/volt:

- Nem lehetett mással kompenzálni a játékmenetbeli hiányosságokat. Mostanság sajnos sokszor tapasztalom, hogy a megjelenéssel próbálják a játék hiányosságait kompenzálni. Ez ideig-óráig talán működik, de az ilyen játékot az ember nem fogja 5 év múlva újra elővenni, hiszen akkor az már nem lesz kiemelkedő vizuális élmény. 40 éve nem volt kecmec, volt kb. 16 színed (NES esetén kicsit több), meg párszázszor párszáz pixel felbontásod, és ebből kellett valami élvezhetőt alkotnod. Nyilván a fejlesztők itt is igyekeztek kihasználni a hardver lehetőségeit, annak viszont megvoltak a komoly korlátai. Így kénytelenek voltak a játék lényegi részére összpontosítani.

- Más volt a fejlesztéshez való hozzáállás. Most (kicsit, de sajnos tényleg csak kicsit kisarkítva) az van, hogy "minél hamarabb adjuk ki, nem baj, ha használhatatlan bughalmaz az egész, majd 8-10 patch után már elviselhető lesz". 30-40 éve ez teljesen más volt. Akkor az volt a cél, hogy egy minőségi, kész, és lehetőleg hibamentes terméket dobjanak piacra.

- Illetve: a fejlesztők mertek kísérletezni. Most a játékpiac tele van egy kaptafára épülő játékokkal. A kiadók nem szívesen kockáztatnak, mert a stabil bevételt jobban szeretik. Ezért inkább kiadnak egy n+1. tök ugyanolyan játékot is, mert azzal "nem lehet nagyot hibázni".

- Illetve talán az is lényeges, hogy régebben kevés számú fejlesztő dolgozott egy játékon, így jobban a sajátjuknak érezték azt, mint ma, amikor te csak egy vagy a háromszáz emberből, aki rajta dolgozik, és gyakorlatilag nulla beleszólásod van a folyamatokba. Az ember jobban a szívén viseli a munkáját, ha arra úgy tekint, mint az alkotására, mint akkor, ha csak egy kódoló robot.

2023. máj. 31. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!