Írj programot, mely beolvas egy számot, és kiírja a prímszámokat eddig a számig!(Ezt, hogy lehet meg csinálni a nélkül, hogy a lista parancsot alkalmaznám, mivel azt még nem tanultuk´)?
Mi az hogy szerinted nem lehet ciklussal? xd
A ciklus arra van kitalálva hogy végig megy egy tömbön és annak minden 'i' elemére végrehajt valamit. Ha már ez sem megy nem kell erőltetni a programozást.
Javaslom hogy az osztások végzésénél csak az éppen vizsgált szám gyökénél kisebb, prímszámokkal végezz osztást.
Ha egy szám összetett, akkor az azt jelenti, hogy valamely prímszám egész számú többszöröse. És a vizsgálatot elég a szám gyökéig végezni.
Végigmész 1-től az adott számig egy ciklusban, megállapítod, hogy az adott szám prím-e, és egyből ki is írod, ha az. Nincs szükség őket listában vagy egyéb adatstrukturában tárolni, ha többet úgysem lesz rájuk szükséged, hiszen csak egyszer ki kell őket írni, és ennyi a feladat.
Ezzel megválaszoltam a kérdést?
Pythonban nem vagyok jártas, de én két egymásba ágyazott ciklus helyett külön metódusba tennim a prím vizsgálatot.
Első körben megviszgálnám, hogy egyáltalán 1-nél nagyobb-e. Majd egyenlő-e 2-val, majd azt, hogy kettővel oszthatóe.
Aztán ez következne:
int boundary = (int)Math.Floor(Math.Sqrt(number));
for (int i = 3; i <= boundary; i += 2)
{
if (number % i == 0)
return false;
}
Sorry, az C#, de a logika ugyanaz.
#7-nek:
Most íjam le én is, IS-Basicban?
Ha nem ismered a kérdéses programnyelvet, akkor legközelebb csak elvi tanácsot adj. Ennek így semmi értelme nem volt, ha a kérdező nem ismeri a C#-t.
#8!
Úgy scripteltem Pythonban régen, hogy még nem is hallottam a nyelvről.
De fogd fel pszeudo kódnak és akkor nincs vele semmi gond. Ha a kérdező értelmesebb nálad, akkor ő így fogja fel és pillanatok alatt átültetni Pythonba.
Nem a szintatktika a lényeg, hanem a logika. A C# nem egy asm...
#9-nek:
Most magadat becsülöd túl, engem becsülsz alá, vagy csak dobálózol a szakkifejezésekkel hogy okosnak tűnj?
Maradjunk annyiban hogy három különböző, egymástól szintatikában és logikában is eltérő programnyelvet tanultam, "bónusznak" pedig assembly programozást is. Azon belül pedig assembler nélkül is tudok gépi kóddal programozni, az értékek direkt módú beírásával a memória-címekre.
Te scriptelsz Pyton-ban, és pedig módosítom egy hexa-editorral. Kicsit elnézted, hogy "hányas a kabát". Engem oktatsz egy program struktúrája, és a szintaxisa közötti összefüggésről?
Pff. Ez fájt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!