Mit kell tudnia egy 3D grafikusnak?
Leírom egy konkrét workflowt úgy egyszerűbb.
Meghatározom mit akarok modellezni.
Feldurom a netet hogy találjak referencia képeket az adott tárgyról.
Lemodellezem blenderben a lowpoly verzióját(ez kerül bele a játékba)
Ki uv-zom a modellt. Ez azt jelenti hogy a modell felületen seam-ket(varratokat) hozok létre amik mentén a felület ki lehet lapítani. Valójában nem lapul ki a modell csak lesz egy uv mapje aminek a segítségével egy két dimenziós textúrával be tudom borítani a modellt.
Ha ez kész akkor elkészítem a modellnek a high poly(nagy részletességű) verzióját, ezt a textúrázó program használja hogy a kisebb részleteket ravetitse a lowpoly modellre. Kiexportálom mindkettőt fbx-be.
Megnyitón a substance paintert. Megnyitom a lowpoly fbx-t majd a bakelésnel a highpoly model segítségével rásütöm az apró részleteket a normál mapre, majd textúrázom a modellt. A választott game enginnek megfelelő formában kiexportálom a textúrákat.
Vissza blenderhez. A lowpolyn létrehozok egy új uv mappet a lightmapnek(csak ha statikus világítást akarok használni). Kiexportálom a lowpolyt a game engine igényeinek megfelelően. Beimportálom a game enginebe a textúrákal együtt majd létrehozok egy anyagot a textúrákal és rahuzom a modellre. Pongyolan ennyi
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!