Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » A számítógépes játékokat...

A számítógépes játékokat miért nem tesztelik, mielőtt piacra dobják őket? Mindegyik hemzseg a hibáktól.

Figyelt kérdés

Az utóbbi pár hónapban 5 nagyobb volumenű játékkal (értsd: olyan ami azért minimum több napra leköt, nagyobb a gépigénye stb., tehát nem pasziánsz meg aknakereső meg csirkelövöldözés és hasonlók) játszottam, és kivétel nélkül mind az 5 tartalmazott minimum egy (de általában több) típusú hibát, amik tönkretették a játékélményt. Most ne apró glitchekre gondoljatok, mint hogy a szereplő feje belelóg a falba meg hasonlók, hanem olyan nagy volumenű összeomlások, bugok, glitchek, amik teljesen tönkreteszik a játékot és 100%-ra vihetetlenné teszik.

A játékok: NFS Most Wanted, 3 Lego játék (Batman, Avengers, Gyűrűk ura) illetve GTA V/Online.

- A Lego Batman telepítés után kb. 40 másodperc játékot követően ".exe működése leállt" hibaüzenettel összeomlott. Miután beállítottam kompatibilitási módra, már engedett hosszabb ideig játszani, de utána volt még egy összeomlása így is.

- A Lego Gyűrűk ura volt az egyetlen, ami nem mutatott hardveres problémát, ott in-game volt egy glitch ami elérhetetlenné tette a 100%-ot.

- A Lego Avengers az amit legutóbb tettem fel és Steamen keresztül fut, 3 nap alatt 4 alkalommal tett ki minden előjel nélkül az asztalra játék közben úgy hogy eltűnt a játék teljesen, csak itt semmi hibaüzenet nem volt.

- A Most Wanted több bugot is produkál, hosszabb üldözések legvégén ".speed.exe működése leállt" jeligével összeomlik, máskor debug error valami visual izével piros X társaságában, szintén összeomlik csak még be is akad...

-GTA Online többször leállt, valamint sokszor nem tudta a gyári játékhoz a hivatalos weboldalról leszedni a frissítést, volt hogy inicializációs gondja volt hetekig, 4x kellett újratelepíteni (ami fejenként 4-5 óra tokkal-vonóval).

Leszögezném, hogy:

-a játékok eredetiek, boltban vásároltak többségében, bár van ami Steames például

-a gépigény mindnél rendben van, elégséges, driverek frissek, videokártya friss, memória és tárhely van elég stb.

-kompatibilitás is rendben kéne legyen

-a Windowsom is gyári, 7-es Home Premium.

-és ami talán a legfontosabb, a neten böngészve tele van mások hasonló panaszaival, akik ugyanilyen hibákat, hibaüzeneteket, összeomlásokat és glitcheket tapasztalnak.

Mindezek alapján nekem az jön le, hogy ezn játékok egyikét sem tesztelték le mielőtt piacra dobták, hogy futnak-e elégségesen, elérhető-e bennük a 100%, kielégítik-e a játékosok igényeit. Egyszerűen cak összedobták őket aztán mentek a piacra. Egyik rosszabb mint a másik, életemben ennyi bugot nem láttam még. És mondom, gyári játékok, és nem egy fajta játékról van szó, nem egy gyártóról, nem egy évjáratról stb., hanem nagyon széles a skála.

Kérdésem: miért?



2020. okt. 4. 23:10
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Tesztelik, de nyílván egymillió ember jobban szűr mint 10-20 tesztelő, hiába profik.
2020. okt. 4. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Régen ugye nem lehetett patchelni a játékokat, ezért alaposabban tesztelték. Ma már ha bármi van kitolnak egy patchet, így nem is tesztelik annyira alaposan. De nyilván egy játékos olyasmiket is csinál amire a készítők nem is gondoltak. Ha pont úgy játszaná mindenki végig, akkor nem is lenne semmi baj.
2020. okt. 4. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Csak a játékokat?

Ugyan... :D

SEMMIT nem tesztelnek rendesen.

Az ok pedig egyszerű, ugyanakkor lehangoló: az idő nagyobb piaci előny, mint a minőség. Többet veszítenének azzal, ha később, de kevesebb hibával jelenne meg. Aki szeretné, hibákkal tele is megveszi. Legfeljebb majd hetente adnak ki hozzá 10 gigás patcheket...

A Lego Batman pedig 12 éves játék. Még az XP/Vista idején jelent meg. Azóta már a negyedik Windowst adták ki, amiben változtathattak annyit, hogy bizony ez a játék ne fusson rendesen. Ami lehet részben a MS sara, de lehet a játék fejlesztőié is, ugyanis gyakori jelenség, hogy a fejlesztők tojnak a szabályos megoldásokra. Aminek az a következménye, hogy egy verzióváltás után nem garantált, hogy az rendesen fog futni.

Az, hogy a MS-t meg nem érdekli a kompatibilitás, az őket minősíti. Nem ez az egyetlen gond azzal a korrupt társasággal. 25 éve még kínosan ügyeltek rá, hiszen akkoriban komoly piaci pozíciókat lehetett bukni egy inkompatibilitással. Mára némileg változtak a felhasználói szokások is, és a piac állapota is. Van annyira monopolhelyzetben a MS, hogy akármilyen hulladékot letoljon a felhasználók torkán.

2020. okt. 4. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Nekem meg pl. szinte soha nem volt semmilyen problémám még játékokkal és programokkal, pedig egy időben masszívan kalózkodtam (még a rendszert is, játékokat meg aztán pláne). Pedig ha valamiben, akkor agyon tördelt, kalózkodott játékban fel kéne bukkannia valami crash-nek. De nem. Ennek kerek 2017 év elején januárban véget is vetettem, azóta új gép, Windows 10 és azt leszámítva, hogy xar procival kezdtem elsőre, sose volt problémám a Windows-al sem. Egyetlen játék volt, amit lekalózkodtam azóta, a Quantum break, de az is hibamentesen futott a gépen, sosem crash-elt ki, épp csak nem futott maxon a videókártyám miatt. Nagyon nem is játszottam más játékokkal, még a Dishonored 2-t vettem meg és pörgettem ki, de az sem crash-elt sosem. Áttértem úgy 2015 óta az online, pontosabban esport játékokra, így tényleg csak elvétve játszottam ezzel-azzal, a 2 említett az amire emlékszem is. Esport játékokkal meg nem nagyon akarok példálózni, mert azok van hogy napi szinten változnak, ott sokszorosan nagyobb a hibalehetőség, bár ha már itt tartunk, ritkán dobott ki bármelyik is menet közben és akkor is valamilyen globális bug volt a háttérben. Viszont mint ahogy írtam is, az esport játékok nem jó példák.
2020. okt. 5. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Köszönd a mindenhol elérhető nagy sávszélességű internetnek. Manapság egy játékot a megjelenés után gatyába rázni nem nagy dolog. A launcher automatikusan letölti a frissítést, amint elérhetővé válik.


Régen ez teljesen másképp ment. Ahogy a játék a lemezre került, úgy kapták meg a játékosok, a frissítések után meg gyakran aktívan keresni kellett, mert a játék nem tette meg. Munkában, könyvtárban, suliban letölteni és hazavinni, ami külön öröm volt, amikor a patchek már kihízták a floppykat, de a pendrive-ok még drágák volrak.


Vagy ha a játék elég népszerű volt, a patchek felkerültek a játékmagazinok CD mellékletére.


Ma viszont egyszerűen a fejlesztők és kiadók megengedhetik maguknak a trehányságot, a játékosok pedig megszokták, hogy sokszor a megjelenés inkább egy beta/early-access változat, mintsem kész termék.

2020. okt. 5. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Az előzőkhöz annyit még hozzátennék, hogy míg régen jóformán csak kockák jatszottak, ma már sok a hozzá nem értő is, aki csak leül 1 órára játszani. Őket valószínűleg nem érdekli a dolog túlzottan. + Sokkal nagyobb a kínálat játékok terén, part hét és a kutya se emlékszik már rá, hogy mi volt rossz egy játékban, annyi minden mással találkozik az ember
2020. okt. 5. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

+ gyorsan kell piacra dobni, mert pénzt kell csinálni belőle.

Lásd pl. Windows 10 -et aminek már vagy 10 új verziója lett az elmúlt 5 évben.

2020. okt. 5. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

A Win10-nek nem azért lett vagy 10 új verziója, mert bugos volt. Noha voltak hibák (nálam hibátlan mióta váltottam 2017-ben), attól még eléggé kész terméket tettek le az asztalra úgy gondolom. A Win10 azért kapott ennyi frissítést, mert üzleti modellt váltott a Microsoft, a rendszer szolgáltatássá vált termék helyett, ami értelemszerűen időről időre frissül. Ezért van sok frissítés.

Nem mondom, hogy nem lehet hibás valami, mert attól hogy én még nem igazán találkoztam bugokkal, azok igenis léteznek, de nálam pl. a Win10 sosem kezdte el a frissítést önkényesen munkamenet közben, sosem törölt fájlokat a C-ről a 1809, sosem voltak driver problémáim, sosem crash-elt, amikor pedig hibás is volt valami, akkor is pontosan megtudtam állapítani a hiba forrását. Legutóbbi ilyen a sok kékhalálom, friss clean install-al próbálkoztam, de miután végeztem még be sem laktam, de máris vagy 5x kékhalálozott. Mint kiderült, valami baj volt a videókártya csatlakozásával, rosszul érintkezhetett, de amint kiszedtem a kártyát, kifújtam a csatlakozást és visszaraktam normálisan máris jó volt. Fura, mivel hetekkel azelőtt portalanítottam a gépet és nem azonnal, hanem ennyi idő elteltével derült ki, hogy rosszul csatlakozik (pedig látszólag tényleg jól volt bekötve). De ez nem a rendszer hibája volt.

Ha tippelhetnék mi ez a totál randomitás, hogy egyikünknél minden hibátlan, másnál meg minden (is) hibás, akkor azt mondanám, hogy ez a PC "átka". Szabvány szabvány hátán nyilván, de attól még millió meg egyfajta konfiguráció létezik a világon, ennyiféle hardverhez pedig nehéz univerzális kompatibilitást adni. R5 2600 és R5 2600 proci között is van különbség ha nagyon kukacoskodni akarok, nem hogy két eltérő proci között, így nem csoda, ha előfordulnak hibák. Ellenpéldának ott van, meg lehet nézni a konzolokat. Fix a hardverük, a készítőknek 1-2, nagyon max 4 fajta konzol konfigra kell optimalizálniuk és meg is lehet nézni, milyen hibamentesen futnak a játékok ott. Legalábbis én még nem igazán találkoztam konzolon olyan kirívó buggal, hogy crash-el a játék, de még apróbb bugokkal sem igazán. Szóval ja, azért nem árt több szempontból is megközelíteni ezt a bug-kérdést.

#4 is én vagyok.

2020. okt. 5. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

#8: Win10 új modell: átlag user -el teszteltetjük, amit üzleti ügyfeleknek szánunk.

Sok új verziót dobott ki, ami örökölte az előző hibáit, és hozta az új rendszer új hibáit.

Nagyon gyorsan, tesztelés nélkül ontották a verziókat, így halmozva a problémákat.

Jelenleg ott tart a rendszer magja, hogy saját rendszerét se tudja stabilan kiszolgálni,

nem hogy a hozzá írt külső hardvervezérlőket, programokat.

Nem rég javítottak valamit ezen, több száz ilyen hibát javítottak,

de még mindig több ezer várja, hogy a felhasználó bosszantását megoldja.

pl. ami számomra az utolsó csepp volt, mikor kizárt a saját rendszeremből.

2020. okt. 5. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!