Mi az a rendering?
Számítógépes játékoknál hallottam, hogy ilyenekről beszélnek?
Ha jól értem az, hogy a pályán nem minden van jelen, csak az amivel épp interaktálsz? Így tömörít?
És hogyan futnak le a változások addig a nem-jelen-lévő helyeken? Pl. ha jóval odébb harcol az AI saját magával. Azok tömörítve külön lefutnak?
A renderelés az a folyamat, amelyik az általad látott kész képet elkészíti. Nem csak játékok esetén, de pl. videóknál is.
Játékok esetén ez a folyamat magában foglalja, a fényerő-kontraszt alkalmazását a képre, a textúrák ráhúzását az objektumokra, a bump mappinget, a ködök és füstök alkalmazását, a fényeket, az árnyékokat, a tükröződéseket, az áttetsző/átlátszó felületek elkészítését, a 3D-s térbeli vágásokat, LOD, mipmapping, stb.
Végül ezen folyamatok összeségeként alakul ki az a kép, amit te látsz.
"Ha jól értem az, hogy a pályán nem minden van jelen, csak az amivel épp interaktálsz? Így tömörít?"
Igen, a nem látható objektumokat nem rendereli le a motor, ill. a látható objektumok nem látható részeit sem, ahogy az adott távolságnál messzebb lévő objektumokat sem.
De ezt nem hívhatjuk tömörítésnek, inkább vágásnak (clipping, back-face culling) szokás hívni.
"És hogyan futnak le a változások addig a nem-jelen-lévő helyeken? Pl. ha jóval odébb harcol az AI saját magával. Azok tömörítve külön lefutnak?"
Azok ugyanúgy lefutnak, csak éppen nem rajzolódnak ki (renderelődnek le).
Amikor játszol, akkor a program "csak" adatokkal dolgozik. Ezek az adatok írják le, hol vagy, hol milyen akadályok vannak, melyik entitás vagy objektum merre milyen sebességgel mozog, stb., kb. az egész játékteret, annak minden pillanatnyi tulajdonságát. Amikor valamit csinálsz, változtatsz (pl. fejbe vágsz egy ellenefelet), akkor ezeket az adatokat módosítja. Ezek nyers adatok a memóriában.
A renderelés feladata, hogy ezekből az adatokból előállítsa a képernyőn megjelenő képet. Ez elég összetett folyamat, mert függ a helyzetedtől, hogy épp merre nézel, mekkora a látószöged, mi mit takar, milyen erős és milyen jellegű a megvilágítás, minek milyen színe, felülete van, stb. A renderelés lehet egyszeri (pl. egy modell tervezése után egy kép elkészítése), és lehet real-time (valós idejű, folyamatos), a játékok általában ez utóbbit használják.
(Egyébként amikor a webböngésző a szervertől kapott fájlok alapján a képernyőn megjeleníti magát a weblapot, többek között azt is renderelésnek hívják.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!