Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blendert, Zbrusht, esetleg...

Blendert, Zbrusht, esetleg mást ajánlotok kezdőnek hobbi célra? (Amiből aztán szeretnék pénzt keresni ha kitartó leszek eléggé)

Figyelt kérdés

A lakberendezés és karakterek modellezése / animálása érdekelne.


A blenderben megcsináltam az alap modelleket (fánk, bögre, asztal, tányér, üllő :D).


Más tapasztalatom nincs, vannak blender kodexeim a 2.8 előttiekhez meg a youtube-on is vannak tutorialok, gondolom zbrushhoz is.


Olvastam olyat, hogy karaktert jobb zbrushban modellezni és utána áttehető a kész anyag blenderbe animációra pl.


Kérdésem az, hogy mivel kezdjem a tanulást és hogy érdemes csinálni? Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.



2019. szept. 11. 09:57
 1/2 tabaki ***** válasza:
100%

Jóllehet, a Blender már többször bizonyította, hogy professzionális felhasználásra is alkalmas, ezek azonban még mindig szórványos alkalmaknak tekinthetők, és valószínű, hogy eltart még egy ideig, mire a nagy hagyományú professzionális szoftverek mellett komolyan vehető szerepet vív ki magának. Ha a pénzkeresésen azt érted, hogy valamikor bekapcsolódnál egy animációs csoportmunkába, talán valóban szerencsésebb, ha a fősodor valamelyik programjába ásod bele magadat, például a témacímkéid közt is feltüntetett Mayába. Egyebeket pl. itt említünk:

https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__..

Az, hogy pusztán a Blender ismeretében komolyabb együttműködésre legyél képes egy profi csapattal, szerintem nem reális.

De más is elképzelhető. Ha egyénileg vagy néhányadmagaddal elvégezhető feladatról volna szó – mondjuk látványtervről, rövid oktatófilmről –, az a Blenderben is kitűnően elvégezhető, csak rajtad múlik, hogy hogyan csinálsz pénzt belőle.

Az alapmodellek elkészítése jóformán semmi, ezen az alapon ne érezd úgy, hogy már kár lenne más programra átnyergelni. De ez egyben jelentse azt is, hogy még a Blenderen belül is hatalmas távlatok vannak előtted, tehát a döntésed szempontjából nem sok jelentősége van.

Nem tudom, mennyiben jobb a ZBrush-modellezés (ha valahol azt írták, biztos oka van), mindenesetre a Blender is tartalmaz egy jól használható, hasonló szobrász-módot. Minthogy én csak az utóbbit használom, nem tudom összevetni a kettőt. Az igaz, hogy a modellek kölcsönösen átvihetők a két program (meg a többiek) között. Az animációk átvitelével nemigen van tapasztalatom, de emlékeim szerint az is megoldható a .bvh-fájlokon keresztül. Általában véve úgy találom, hogy a Blender elég jól használható más programokkal együtt, tehát akkor sem haszontalan az ismerete, ha a fő feladatot másik szoftverrel végzed el. Egyrészt lehetnek olyan megoldásai, amelyeket kényelmesebbnek, kézhez állóbbnak találsz, mint máshol (így jól aládolgozhatsz a „nagy” programoknak), másrészt természetszerűleg sok a hasonlóság is, tehát az itt megszerzett tudást amott is kamatoztathatod.

A 2.80 csakugyan meghökkentő mértékben átrendezte a Blendert, de az előző verziókhoz felhalmozott tutoriáltömeg nagy része továbbra is érvényes. Mindenesetre jobbnak gondolom, ha a tutoriálokat még mondjuk a 2.79b-ben követed, és csak némi jártasság megszerzése után töröd magad azzal, hogy a 2.80-ban ez hogyan működik, különben az új felület alaposan megnehezítheti a látottak értelmezését. Egyébként már a 2.80-nal is egyre több videó foglalkozik, bár kétségtelen, hogy inkább az újdonságokra fókuszálnak, nem az alapokra.

A tanulás menetére nézvést nincs sok ötletem. Elsősorban nyilván a modellezésben kell otthonosan mozognod, ehhez kapcsolódik az anyagszerkesztés-textúrázás, a világítás, renderelési módok, aztán jöhet mondjuk a tárgyak mozgatása, ugyanez egymáshoz vagy Emptykhez kapcsolt összetett rendszerekkel, aztán a vázzal való mozgatás, a driverek, meg sok egyéb, mint a node-alapú építkezés használata különféle célokra. De ez csak az én gondolatmenetem, lehet, hogy te az érdeklődésed szerint egészen más utat jársz be. Nézzél nagyon sok videót – hál´istennek, van belőlük elég –, ne hagyd ki a kezdőknek szóló, nem túl érdekesnek ígérkezőket sem.

2019. szept. 12. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kimerítő választ! Reméltem, hogy te fogsz írni :) Te rajzolással is foglalkozol nem? Megmutatnád pár munkádat? (legyen az 3d vagy más)
2019. szept. 12. 08:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!