Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Ha nem tudjuk a saját wifi és...

Ha nem tudjuk a saját wifi és LAN belépési nevet, jelszót, hogy lehet megtudni, újat kérni?

Figyelt kérdés

Rokon társtulajdonostól megvásároltuk a résztulajdonát. Ő lakott a lakásban, majd elköltözött külföldre, az ingatlan közel egy évig üresen állt, mire megtudtuk venni tőle.

A Telekom internet és tévé előfizetés nejem nevén volt és van továbbra is. A társtulajdonos lényegében nem használta, így fogalma nincs, mi a belépési név, jelszó az internethez. Hiába van nejem nevén, nem voltunk jelen a bekötésnél, soha nem került kezünkbe az említett belépési név, jelszó. (nem gondoltuk volna, hogy eltűnik)

A szolgáltatónál azt tanácsolták, keressük meg a papírokat, matricákat, melyek tartalmazzák. Illetve lépjünk be a hálózati beállítások menübe é állítsuk át. :-o De hogy a fenébe lépjünk be, ha nem tudunk belépni a belépési név, jelszó hiányában? :-o


Van valami ötlet erre, vagy menjünk be többször a telekomhoz és verjük az asztalt (vagy a fejüket az asztalba)?



2019. jún. 11. 02:30
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Kábelhez nem kell jelszó, úgy fel tudtok csatlakozni, eléritek a konfigurációs felületet ahol át lehet állítani.
2019. jún. 11. 04:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 lali51 ***** válasza:
Aodem aljára van írva a jelszó.
2019. jún. 11. 04:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Melyik jelszó kell? Mert nem igazán derült ki nekem a leírásodból. Mert írsz "internet jelszót" is, ami a pppoe lenne, de ez minek neked? Ha nincs elállítva az eszközben, akkor használja és ezzel be is jelentkezik. Csak a HGW (pestiesen modem) használja, ha nem tudjátok mi az se számít.


Aztán írod azt is, hogy tanácsolták, lépjetek be a konfig felületre és a hálózati beállításban írjátok át, de előtte keressétek a papírokat, vagy a matricát a HGW seg.gén. Amit ti ott állítgathattok, az a wifi, a pppoe részt értelmes ügyintéző nem javasolja, hogy írd át, legalábbis úgy biztos nem, hogy nem adja ki előtte a pppoe felhasználónevet és jelszót. Nem volt a helyzet magaslatán az ügyintéző.


Szerintem neked a konfig felülethez szükséges belépési név kellhet.


Álltalánosságban: a felhasználónév admin vagy 3play (eszközfüggő, van amelyiknek csak jelszava van) matricán device username sor vagy hasonló megnevezés alatt találod. A jelszó meg az összesnél egyedi, matricán device password vagy csak password sor, vagy konkrétan jelszóként (magyarul) írja a cimke.


[link]


Tessék, itt vannak az eszközök, válaszd ki a megfelelőt és az első használat - Konfigurációs felület elérése részben képekkel illusztrálva mutatja pár lépésben.

2019. jún. 11. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Telekomm válasza:
Valószínűleg a Wifi jelszóra van szükséged. A gyári jelszót a router alján lévő matricán fogod megtalálni. Legegyszerűbb, ha megnézed a típusát, majd itt megtalálod, hogy hogyan szerepel rajta.: [link]
2019. jún. 25. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hozzászólásokat!

Megoldódott a probléma! Valóban hiányzott a matrica a modemről. Ez mindent megmagyaráz! (hogy miért, miként azt nem tudjuk)


Miután bevittük és kicserélték a modemet, megoldottam mindent.

Köszi 3-as! A telekom készülékbeállítási oldalán végighaladva beállítgattam. Giganet szolgáltatáshoz képest a wifi nagyon lassú volt. Nézegettem, nézegettem, ennek a sebességét lehet-e állítani. Miután nem találtam semmit erre vonatkozót felhívtam a Telekomot. Igazán megdöbbentem a válaszon:

- A Telekom által biztosított modem és router alapvetően LAN szolgáltatáshoz van kitalálva. A wifit olyan sok minden befolyásolja, hogy nem ajánlják a felhasználóknak a sebesség mérését házilag.

- De kérem szépen! Akkor is kegyetlenül lassú! Maximálisa sebessége 50 Mbit/s alatt van! 1000 Mbit/s-os előfizetésnél ez felháborító!

- Ahogy említettem, alapvetően LAN kapcsolathoz van a router! Azon megfelelő a sebesség?

- Mondhatom, hogy igen. LAN kapcsolattal 400-500-at mérek.

- Ha wifi-n szeretne nagyobb sebességet, akkor azt tanácsolom, vásároljon egy újabb típusú router-t. Ezt kösse be a modemhez a jelenlegi router helyére.

:-O

- Tehát, az önök cége nem biztosít megfelelő készüléket a szolgáltatáshoz?

- Ügyfeleink többsége LAN kapcsolatot használja!

- Erre a következtetésre vajon, hogy jutottak önök? Gondolom, a legtöbben azért válasszák a LAN-t, mert a wifi alig megy. Erre nem gondoltak? Hiszen a mai világban statisztikailag kimutatott tény, hogy a vezeték nélküli wifi kapcsolatot használják többen. Feltéve, ha megy! :-)


Most beruházhatok egy új router-be! :-o


(Mellesleg, az elmúlt években, évtizedekben hol egyik, hol másik szolgáltatónál voltunk. Egyik kutya, másik eb! Itthon 2 éve UPC van. A jelenlegi szolgáltatásukkal meg vagyunk elégedve! Gyors modem-router egységet biztosítanak. 500-as előfizetésnél a wifi-n és LAN-on egyaránt 350-500 között mérek.)

2019. jún. 26. 12:19

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!