Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Mit lehet tenni, ha a szolgált...

Mit lehet tenni, ha a szolgáltató nem tartja be a garantált internet sebességet?

Figyelt kérdés

Arra hivatkoznak, hogy nekik az átlagos forgalmat kell tekinteniük sebességnek. Tehát, ha többnyire eléri a garantált sebességet a szolgáltatás, akkor ők eleget tettek a kötelezettségüknek.

Persze, többnyire lassabb adatforgalmat tapasztalunk, ami olykor felmegy a garantált fölé, ritkán eléri a reklámozott sebességet, ill. megközelíti. Ez nem vigasztal, hiszen 10 mérésből 9-szer lassabbat mérek, mint a garantált sebesség. :-(

Jelenleg 250-es netünk van. Javasolja a szolgáltató, váltsunk 500-asra. De sajnos a garantált mindkettőnél csak 100 Mbit/s / 5,5 Mbit/s.


Technikailag itthon minden rendben! Gigabites kártya, Cat6-os vezeték, 1 éves igen drága notebook-ok, hivatalos win10, hivatalos minden jóval megspékelt vírusirtó és tisztítóprogram, több fajta böngésző program, a szolgáltató gyors connect box-a...



2019. máj. 30. 11:31
 1/7 Derwer ***** válasza:
100%

Ha pont 100mbps-nél koppan ki - ha jól értem - akkor sanszos hogy ott valami 100mbps-t tud csak. swtich, kliens, kábel, valami.


ACs wifin meg kb 100mbps fog átjönni a gyakorlatban.


Amúgy esetleg nem több kliens is aktívan hazsnálja a mérés idején a netet?

2019. máj. 30. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
54%

A 13/2011. (XII. 27.) NMHH rendelet szerint a garantált sebesség „ az internet hozzáférési szolgáltatáshoz rendelt és az előfizetői szerződésben rögzített, az elektronikus hírközlési szolgáltató által az adott előfizetői hozzáférési ponton le- és feltöltési irányban teljesíteni vállalt legkisebb adatátviteli sebesség...”

"Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a garantált sebességet a szolgáltatónak még a legkedvezőtlenebb feltételek között, a legnagyobb forgalmi terheltség esetén is biztosítania kell."


Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a garantált sebességet a szolgáltatónak még a legkedvezőtlenebb feltételek között, a legnagyobb forgalmi terheltség esetén is biztosítania kell.


Ez egy régóta fennálló probléma! :-(

Addig nehezen lehet tenni bármit amíg monopolizál helyzet van a szolgáltatási piacon. fel vannak osztva a területek a szolgáltatók között. Persze nem hivatalosan, mert akkor kartelezési törvénybe ütközne, csak így alakult, hogy adott helyen általában csak egy legfeljebb kettő szolgáltató van. Mert ahová már egyik bevezette másiknak már nem éri meg.

Tehát, vagy használod vagy nem. Nincs igaz piaci verseny!


Egy szinte virtuális szolgáltatásról nehéz bebizonyítani a minőségét. Otthoni körülmények között mért adatok nem mérvadók a szolgáltatók szerint. Ők pedig olyan sebességet mérnek, amit akarnak. :-( Kis hal V.S. nagy hal esete! :-(


Ha valamilyen eljárásba kezdesz velük szemben, akkor orrod alá fogják dugni a kollektív szerződést, az összes apró betűs tájékoztatót, melyen minden létező lehetőséget felsorolnak, mi befolyásolja a szolgáltatás sebességét. Amikor aláírtad a szerződést ezeket el kellett volna olvasnod, aláírásoddal mindebbe egyetértettél, hogy ilyen feltételekkel szolgáltatnak számodra internetet. Tehát, ők nyertek!


Indulj ki abból, pár éve még betárcsázós modemek voltak, ahhoz képest manapság hasít a kapcsolat. :-) Persze, az adatmennyiség is nagyban megnőtt a csilli-villi, dizájnos, reklámokkal telerakott weblapok miatt, a Full HD, sőt, 4K online videók miatt, stb.

Régen annak is örültünk, ha levelezni, csetelni lehetett egymással vagy hagyományos újságszerűen el lehetett olvasni a híreket.

Az általános lakossági szolgáltatások mindig egy-két lépéssel az újdonsült műszaki-technika, számítástechnika, az internet után kullognak. Azok fejlődnek, és húzzák maguk után a szolgáltatásokat. Illetve a műszaki fejlődés biztosítja a szolgáltatók fejlődését is. De egy ilyen nagy szolgáltatóknak igen sok pénzbe kerülnek a nagyobb fejlesztések. Ezeket csak akkor éri meg bevezetni, ha megtérül. Lásd: optikai kábelekre való áttérés. Kis lakosú területeken nem éri meg bevezetni, hiszen nem fogják megfizetni a lakók, azaz nem térül meg a szolgáltató pénzbefektetése. :-( Ilyen helyekre akkor vezetik be, amikor már minden nagy lakosú területen megtették, és az összbevételi mutatók szerint megtérül nekik.

Slussz poénnak pedig ott vannak a műszaki nehezítő körülmények: jelzavaró behatások, kábelfektetési akadályok, területi jogi viták, stb... (Zuglóban, nem messze tőlünk az orvosi rendelőnkben pl. a villamos miatt nincs nagy sebességű internet. Zavarja a jelet a villamos, ráadásul nem engedik feltúrni a kábelfektetéshez az utat. Majd talán akkor, ha felújítják a villamos pályát és az utat. (most hozzak róla tervezetet 2025-ig ujjul meg ez a szakasz) Addig a rendelőben szenvedhetnek a lassú kapcsolattal. (és persze az ócska régi pécékkel) :-(

2019. máj. 30. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Nem 100-nál koppan ki, ahogy fogalmazod. Nagyon sokszor mérek 20-50-es letöltési sebességet, de legtöbb esetben 70-80-at.

Itthon már minden lassú eszközt kizártunk! Épp ez a probléma miatt, teljesen felújítva átépítettük a rendszert. Kicseréltük a kábeleket Cat 5-ről, Cat 6-osra, gigabites TP-link hálókártya bővítőket és swtich-et vettünk.

Néha nagyon jól hasít a kapcsolat! 250-es van de olykor fölé is mér. Tehát, technikailag tud menni, de nem megy.

Még akkor is ezt csinálja, ha közvetlenül a szolgáltatói connect boxba dugom a gépet egy cat 6-os kábellel.


A problémánk, még az, ahányszor kiküldenek valakit, mindig más jön. Újra és újra el kell regélni az egész sztorit, hogy megértse a problémánkat. (a legtöbb szerelő pedig fele annyira sem ért az egészhez, mint én magam)

Egy éve, amikor még egy tévét beüzemeltünk és kértünk hozzá CI+ kártyát, a harmadik szerelő tudta megoldani, hogy működjön. Egy hónap kellett mindehhez! :-(


Akkor is fenn áll a probléma, ha csak egy notebook-kal használjuk a hálózatot! (kettő van a lakásban, + egy iPad, és 4 mobilteló. Értelemszerűen, nem mindet használjuk egyszerre, de sokszor 2-3-at)

2019. máj. 30. 12:24
 4/7 A kérdező kommentje:

Kedves 2-es!


Igazad van! Nemigen tudunk, mit tenni! :-(

A D és a T- szolgáltató csak lassú netet tudna ide bekötni. Másik lakásunkban, albérlőinknek viszont az utóbbi cég szolgáltatása biztosít 1000-es sebességet. Ott ők vannak helyzetben, az U.C-vel szemben. (pedig az is Zugló) Csakhogy ott nincs ilyen probléma, átlagosan elég gyorsan megy.


Köszi a részletes leírást!

2019. máj. 30. 12:31
 5/7 anonim ***** válasza:
Semmit. Nem tudod bizonyítani a garantált sebességet
2019. máj. 30. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A sebességet a [link] méred, igaz? És magyarországi szervert választasz ki, jól gondolom? Próbáltad más helyen lévő szervert kiválasztva is mérni, ugyanaz az eredmény?


Ha igen, akkor egy dolgot még próbálj meg: A gépet dugd át a szolgáltató eszközére és teszteld úgy is a sebességet. Ha ugyanazokat az értékeket méred így is, akkor valószínűleg nem nálad van a hiba.

2019. máj. 30. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Ezek meghallották, ill. olvasták a panaszomat, mert azóta 20 Mbit/s alatti letöltéseket mérek! :-( :-(

Reggel egyszer mértem 257-et, most tizedét sem :-( Dolgoznék a gépen, de már agyhugykövem lesz ettől az akadozástól. :-(

2019. máj. 30. 15:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!