Mi az összefüggés a sávszélesség és ping között?
Olyan amatőr kérdés ez, hogy már-már rosszul érzem magam tőle, de úgy tűnik eddig tévedésben éltem.
Én úgy tudtam (vagyis inkább gondoltam), hogy a letöltési, illetve feltöltési sávszélesség alapvetően független egymástól, de úgy tűnik, hogy nem így van. A ping pedig egészen pontosan nem is tudom, hogy hogyan kapcsolódik a történethez.
Egy jó ideje már streamelek, habár elég pocsék a feltöltésem (3 Mb/s), de mivel nem túl akciódús játékokat streamelek, ezért a bitrátát le tudtam venni 2500-ra és így lagmentesen streamelek. A minap viszont próbáltam volna online játékot streamelni és 150-200ms pingem volt a játékban. Azért nem értem, mert mint mondtam, úgy tudtam, hogy a letöltési és feltöltési sávszélesség független egymástól. Persze a feltöltési sávszélesség az majdnem teljes egészében foglalt a streamtől, viszont az online játékok a letöltést terhelik (ami 30 Mb/s). Ilyenformán nem igazán értem, hogy a feltöltés miért befolyásolja a letöltést és miért produkál magas pinget a streamelés, ha a játék nem a feltöltési sávszélességet használja.
Ha valaki el tudná magyarázni, megköszönném.
Azért mert ezt *hiszed*:
"viszont az online játékok a letöltést terhelik "
Ha leterheled a feltöltési sávszéledet, nem tudsz időben adatot küldeni a szerver felé. A kommunikáció kétirányú dolog, nem csak adatot fogadsz, te is küldesz folyamatosan, különben hogyan tudná a szerver, hogy mit csináltál (mozgás, lövés, skill használat, bármi ami miattad történik).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!