Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Mi az összefüggés a sávszéless...

Mi az összefüggés a sávszélesség és ping között?

Figyelt kérdés

Olyan amatőr kérdés ez, hogy már-már rosszul érzem magam tőle, de úgy tűnik eddig tévedésben éltem.


Én úgy tudtam (vagyis inkább gondoltam), hogy a letöltési, illetve feltöltési sávszélesség alapvetően független egymástól, de úgy tűnik, hogy nem így van. A ping pedig egészen pontosan nem is tudom, hogy hogyan kapcsolódik a történethez.


Egy jó ideje már streamelek, habár elég pocsék a feltöltésem (3 Mb/s), de mivel nem túl akciódús játékokat streamelek, ezért a bitrátát le tudtam venni 2500-ra és így lagmentesen streamelek. A minap viszont próbáltam volna online játékot streamelni és 150-200ms pingem volt a játékban. Azért nem értem, mert mint mondtam, úgy tudtam, hogy a letöltési és feltöltési sávszélesség független egymástól. Persze a feltöltési sávszélesség az majdnem teljes egészében foglalt a streamtől, viszont az online játékok a letöltést terhelik (ami 30 Mb/s). Ilyenformán nem igazán értem, hogy a feltöltés miért befolyásolja a letöltést és miért produkál magas pinget a streamelés, ha a játék nem a feltöltési sávszélességet használja.


Ha valaki el tudná magyarázni, megköszönném.


2019. márc. 14. 14:26
 1/3 anonim ***** válasza:
Ha annyira terhelt a fel vagy letöltési sávszélességed, hogy nem tudsz adatot küldeni / fogadni a (játék)szervertől, akkor növekszik a ping (közted és szerver közti válaszidő), mivel emiatt később tudnak elküldődni a csomagok.
2019. márc. 14. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Igen, viszont a letöltési sávszélesség nem terhelt. 30 Mb/s, bár nem sok, de online játékhoz rengeteg. Máskor fut a Tweetdeck a háttérben, Spotify, esetleg 1-2 más is és meg sem látszik a pingen. Streameléskor pedig nem fut semmi, csak a stream és a játék. Szóval továbbra sem világos, hogy miért nagy a pingem a streameléstől?
2019. márc. 14. 15:21
 3/3 anonim ***** válasza:

Azért mert ezt *hiszed*:

"viszont az online játékok a letöltést terhelik "


Ha leterheled a feltöltési sávszéledet, nem tudsz időben adatot küldeni a szerver felé. A kommunikáció kétirányú dolog, nem csak adatot fogadsz, te is küldesz folyamatosan, különben hogyan tudná a szerver, hogy mit csináltál (mozgás, lövés, skill használat, bármi ami miattad történik).

2019. márc. 14. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!