EZ MENNYIRE MRGBÍZHATÓ? KAMU?
Megadsz magadról egy csomó adatot. Rengeteg időt fordítasz arra, hogy reklámot fogyassz. Tehát rengeteget fizetsz, csak éppen nem közvetlenül pénzben, hanem áttételesen.
Cserébe kapsz pontokat. De a pontok nem jelentenek pénzt, csak pontok, hiába van odaírva mellé, hogy Ft. Pénz akkor lesz, ha kisorsolnak. De hogy mikor sorsolnak, az nincs fixálva a játékszabályban („A nyertes hirdetés időpontját a Szervező az aktuális nyereményjátékról szóló tájékoztató oldalon közzéteszi.” … „A játék időtartama a játék meghirdetésétől a nyertes hirdetésig tart. A Szervező fenntartja a jogot, hogy a nyertes hirdetés időpontját megváltoztassa.”).
A sorsolás módjáról sincs leírva semmi. Nyilván nem közjegyző előtt történik a sorsolás. A hatóságok sem nagyon fogják vizsgálni, főleg így, hogy anyagi kára senkinek nincs, hiszen senki nem fizet be semmit a hirdetőkön kívül. Szóval semmi nem garantálja, hogy a nagy-nagy nyereményt nem egy általuk beregisztrált kamu felhasználó nyeri.
~ ~ ~
Nincs ingyen kenyér… Ha egy ügyletben valami úgy tűnne, hogy ingyen van, ott biztos lehetsz abban, hogy te magad vagy az árucikk, amit eladtak. Jelen esetben a hirdető cégeknek, mint potenciális ügyfél, és mint potenciális ügyfeleket a meghívó rendszerrel bevonzó „önkéntes marketinges”.
> Az aktuális sorsolás időpontja minden esetben fel van tüntetve.
Az addig oké, csak éppen a játékszabályokban nincs erről semmi információ, mondjuk hogy évente minimum hány sorsolás van, vagy minimum milyen időközönként van sorsolás, vagy milyen feltételek teljesülése esetén van sorsolás. És ez gond.
Megteheti az oldal/cég, hogy azt írja, hogy a következő sorsolás időpontja 2050. december 30-án lesz. Igen. Oké, hogy eddig úgy tűnik, hogy negyedévente volt sorsolás, de garantálja bármi is, hogy ez holnaptól nem változik meg? Nem. Megszegi ezzel a játékszabályt, kvázi azt a szerződést, amit a regisztráláskor köttök. Nem, hiszen nincs a játékszabályban semmi a sorsolások rendszerességéről. Ugye az oldal szerint a következő sorsolás 2021. 03. 30-án lesz. Megteheti az oldal, hogy március 29-én éjjel 3:30-kor kiírja az oldalra, hogy a sorsolás elmarad és inkább júniusban lesz? Ez már némileg határeset, ez már kimerítheti a fogyasztó megtévesztésének tényállását, de elvileg megteheti.
> Valóban ingyenes és tényleg a hirdetők fizetik a nyereményt, amit valóban ki is sorsolnak, amit itt lehet követni is.
Egy átlag felhasználó nem követ ezzel semmit. Honnan tudod, hogy ezek valóban létező, hús-vér emberek? (Amúgy némi keresgélés után úgy tűnik, hogy azok, csak éppen egy átlag felhasználó nem biztos, hogy erről meg tud győződni.) Ha hús-vér emberek, akkor honnan tudod, hogy ténylegesen meg is kapták a nyereményt, tudnak arról, hogy itt vannak ezen a listán, és az oldal nem csak random rábökött egy emberre a Facebookon, feltette az oldala a profilképüket és a nevüket? Az email cím, telefonszám ki van csillagozva, még csak azt sem tudod megcsinálni, hogy írsz nekik emailt vagy felhívod őket, hogy tényleg nyertek-e. Meg ha ez teljesen nyilvánosan meg is jelenne, ki lenne az, aki ezt megtenné? És honnan lehet tudni, hogy ezek az emberek nem valami bennfentesnek az ismerősei?
Oké, hogy leírják a sorsolás menetét is, de honnan tudod, hogy tényleg így történt a sorsolás? Hiszen egy ember van jelen a sorsoláson, ő egy személyben a „nyertes hirdetési bizottság”, az egyetlen tanú, és egyben a cég ügyvezető igazgatója.
~ ~ ~
Persze ez némileg paranoid hozzáállás, én még el is hiszem, hogy kisorsolnak nyereményeket, és nem csak csókosoknak. Viszont egyetlen nyereményjáték sem ingyenes. Ahogy mondani szokták, ha valami ingyenes, akkor ott te vagy a termék. Ha valaki egy szimpla nyereményjátékban vesz részt, rendszerint ő is fizet az adataival. Látszólag nem sokat veszt néhány adat megadásával, de az utána kapott direkt marketingesekkel való beszélgetésre időt fog fordítani, rosszabb esetben pénzt fizet valami olyan rátukmált termékért vagy szolgáltatásért, amire önmagában nem érezne késztetést fizetni.
Ennek az oldalnak is az a célja, hogy önként és lelkesedéssel fogyassz reklámot. A reklámozónak meg az a szándéka, hogy megváltoztassa a te fogyasztásodat olyan irányba, amilyen irányba önmagától nem kanyarodna. Tehát az oldal legnagyobb hazugsága az, hogy ingyenes.
Kétféle üzleti modell létezik a piacon, minden más már ezeknek a változata.
1. Fizessen az ügyfél és akkor nyerhet.
2. Fizessen a hirdető. Az ügyfél nem fizet. A hirdető viszont akkor fizet, ha hirdethet és lehetőleg olyanoknak, akiket ez érdekel. Mi az utóbbira adunk lehetőséget, a kaparós sorsjegy/TOTÓ/LOTTÓ pedig az előbbire.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!