Mit lehet tenni a modemmel?
Nemrégiben lett a Telekom előfizetésünk újítva.
Kábel tv, telefon és internet.
Eddig egy kis visszafogott, egyszerű, fehér modemünk volt. Tökéletesen működött.
Most (gondolom) a kábel tv bevezetése miatt kicsit komolyabbnak tűnő modemet kaptunk: Sagemcom CS 50001.
Első körben az zavart, hogy nagyon melegszik, azóta vagy csak megszoktam, vagy picit visszább vett a fűtésből, de ez már nem zavaró.
Viszont a wi-fi szaggat, videók rendszeresen leállnak percekre, pedig nem veszti el a jelet, Facebook és messenger nagyon lassan reagálnak, messenger van hogy percekig nem küldi el az üzeneteket, bejövőkkel hasonlóan lassú.
A régi modemmel semmi ilyesmi nem fordult elő.
A sávszélesség 10-ről 120 Mb-re növekedett a csomag váltással.
Mit lehet tenni vele? Nem igazán értek hozzá, lehet pár beállítás is megoldaná, ha tudtok tippeket megköszönném.
Esetleg lehet kérni a cseréjét ingyenesen, valamire hivatkozva?
/Ügyfélszolgálat annyit mondott rá, hogy úgy látják a szolgáltatással nincs probléma.../
"Ügyfélszolgálat annyit mondott rá, hogy úgy látják a szolgáltatással nincs probléma."
Ekkor kell azt mondani, hogy akkor b_sszák meg a szarjukat és küldjenek ki egy nem idiótát, aki ért is ezekhez. Ezek a majmok annyira értenek hozzá, hogy a szolgáltatásban keresik a hibát, holott a routerben kellene.
Én ügyfeleknél azt szoktam csinálni hogy lehúzom a modemet, rárakok egy másikat és letesztelem úgy milyen a vonal.
Amúgy ez az egybe modem+router nem valami jó megoldás, én még normálisát nem láttam ilyenből. Legalábbis amit a szolgáltató ad azok nagyon gagyik szoktak lenni.
Mondjuk ha szeretnél egy routert akkor szerintem válasz magadnak egy jól bevált típust. Ne a szolgáltató "költséghatékony" megoldását akard magadnak mert az nem lesz jó neked...
Én berakatnék egy modemet és vennék hozzá egy normális routert.
Bocsi, lemaradt...
Én ügyfeleknél azt szoktam csinálni hogy lehúzom a modemet, rárakok egy másikat és letesztelem úgy milyen a vonal. Aztán betelefonálok és elmondom az ügyfélszolgálatosnak hogy leteszteltem, szar a készülék, cseréljék le. Ilyenkor már le szokták...
Köszi a hozzáértő segítséget... Ja, mégsem.
Na megoldódott a problémám, ha esetleg más is ilyenbe ütközne leírom:
Ez a modem egyszerre kommunikál 2,4 illetve 5 GHz-en, valamint a mobilom és laptopom is. Így távolság függvényében néha ezt, néha azt használták, illetve a köztes pontokon adódott a bonyodalom. A két jel közül nem tudták kiválasztani az éppen megfelelőt... jött a szaggatás a videókban stb.
Ki kell választani a modemen, hogy 2,4 vagy 5 GHz-en szeretnéd inkább használni és megoldódik, nincs mit variáljanak az eszközök.
(A 2,4 lassabb, de nagyobb hatótávolságú, az 5 gyorsabb, de kisebb lefedettséget biztosít.)
Köszönöm a segítséget magamnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!