Mi a teendő ha a szolgáltató nem tudja biztosítani azt a szolgáltatást melyre aláírtam a 2 év hűségidőt?
Üdv! Kérdésem a következő:
Aláírtam egy 2 éves hűségidőt egy internet díjcsomagra.
Menet közben egy költözéses helyzet állt elő, és a szolgáltató a sebesség harmadát tudja biztosítani kétszer annyi pénzért. Az ÁSZF-ben nem sikerült kibogarásznom, mondjuk hogy néhol elég (nagyon) hiányos.
Ahhoz, hogy olyan sebességem legyen ami volt, korszerűsíteniük kellene jó pár utcát, és az ÁSZF szerint az anyag és a munka költség felét nekem kellene állnom. Tudom, hogy ez mennyi pénzt jelent, és nem tetszik az ajánlatuk. Van az előfizetőnek valami joga, hogy kérje a szerződése felbontását?
Jogász ugyan nem vagyok, de a szerzősések addig érvényesek, ameddig mindkét fél teljesíteni tudja a vállalt kötelezettségeit. Ha aszerződés arról szól, hogy Te két évig vagy az ügyfelük, és ugyanannyit fizetsz, történjék bármi, ők neked két évig a vállalt csomagot kell, hogy biztosítsák.
Úgy gondolom, hogy simán az ő nem teljesítésük indokán felmondhatod a szerződést, és ők nem követelhetnek semmit.
De kérdezz meg egy jogászt, vagy pl. írj az NMHH-nak, ők is tudnak segíteni ebben.
Nem egészen így van, a garantált sávszélesség persze jó kiskapu, de mindent nem old meg, még náluk sem.
És arról se feledkezzünk meg, hogy a sávszélesség harmadát adja (ez még akár beleférhet a garantáltba), de kétszer annyiért. Ha ez így van, akkor az nem ugyanaz a csomag. És ha nem ugyanaz, akkor ebből az következik, hogy szerződést szeg, te meg felbonthatod, itt a hűségidő már nem játszik.
Ha pedig ugyanaz a csomag, akkor miért kerül hirtelen kétszer annyiba (és a minőségi mutatói sokkal rosszabbak, soha nem érheti el a csomagban írt sebességet)? Ez akár fogyasztóvédelmi "buli" is lehet, és ezt akár be is lehet lengetni nekik, sem az MNHH-t, sem a fogyasztóvédelmet nem nagyon szeretik.
"és ezt akár be is lehet lengetni nekik, sem az MNHH-t, sem a fogyasztóvédelmet nem nagyon szeretik."
Szerintem ezzel nem csak fenyegetőzni kell, ha ilyen helyzet áll elő, hanem valóban meg is tenni. Hihetetlen, hogy mit meg nem csinálnak a szolgáltatók, én csak hüledezni szoktam, miket mesélnek az ismerősök. Mi panelban lakunk, itt 4 vagy 5 féle szolgáltató nyalná a seggünket folyamatosan fényesre, csak inkább az övé legyen bekötve, de aki nem ilyen szerencsés (vagy szerencsétlen ugye mégiscsak panel) az csoda, hogy nem kap idegbajt a monopol helyzetben lévő szolgáltatójától..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!