D-link dsl 360R modemmel ezt az üzenet kapom "A távoli szerver nem válaszol" . Egy T-home-s Pirelli modemmel viszont gond nélkül rá tudok csatlakozni a netre. Mi lehet a gond? (egyébként T-come-os hálózat)
Forrás: [link]
A vonali paraméterek értékeinek értelmezése:
SNR: a jel-zaj-viszonyt jelöli le és feltöltési irányban. Értéke minél nagyobb annl jobb. Ha 10 alatt van, akkor a vonalunk elérte teljesítőképessége határát. Ebben az esetben nagyobb seebsségre csak akkor számíthatunk, ha ADSL-ről például ADSL2+-ra vált a szolgáltató.
Attenuation: csillapítás. Majdnem egyenes arányban van azzal, hogy milyen messze vagyunk a központtól. Értéke minél nagyobb, annál kisebb lesz az elérhető letöltési sebesség. 20-30 dB-ig még általában ki lehet facsarni a vonalból az ADSL-en nyújtható maximális 8Mbit/s-ot. 50dB-nél már csak 4-5Mbit, 70dB-nél már csak 2-3Mbit nyújtható.
SFErr - SuperFrame Errors: Azt mutatja, hogy hány hibás ADSL szuper keret keletkezett. Itt akár több ezres értéket is láthatunk, de ne ijedjünk meg. A lényeg az, hogy a küldött és fogadott SF-ekhez képest mekkora a hibás SF-ek száma.
Ha azt látjuk, hogy lefelé jött 1.000.000 SF, és ebből csak 2.000 hibás, az még bőven belefér. Általában 5, maximum 10%-os hibaarány még belefér, de amíg nincs szinkron eldobás, addig ne foglalkozzunk ezzel.
LOF: elvesztett, vagy helyre nem állítható ADSL keretek száma. Néhány hiba itt is előfordulhat. A problémát inkább az jelenti, ha több egymás után érkező kerettel vannak problémák, ilyenkor az ADSL eldobja a szinkront.
LOS: ennyi darab szinkron eldobás történt. Ha probléma van a vonallal, érdemes napi szinten nézni, mert így megtudhatjuk, hogy egy nap alatt pontosan hány szakadás történt. Ha ez napi 1-2-nél több, az biztos jele a vonal, vagy a modem hibájának.
ES: azon másodpercek száma, amíg hibás keretek érkeztek.
SES: ha folyamatosan hibás keretek érkeznek, akkor 10 másodperc után ez a számláló fog számolni. Ha a SES értéke magas (magasabb mint az ES), akkor valószínűleg sok szinkroneldobás is történik.
UAS: másodpercben kifejezve az az idő, amíg a modem nem volt szinkronban. Általában egy szinkronizálás 20-30 másodperc. Tehát ha azt látjuk, hogy volt 3 LOS, akkor itt valószínűleg 90 közeli értéket fogunk látni. Ha a modemünk több féle ADSL verziót is támogat (ADSL, ADSL2, ADSL2+ stb.), akkor a szinkronizálás tovább is tarthat, mert a modem mindig a legnagyobb sebességet nyújtó ADSL verzióval próbál csatlakozni, és csak akkor próbálkozik lassabb verziókkal (ADSL2+ helyett ADSL-lel), ha a gyorsabb verziót a telefon központ nem támogatja.
Pwr/Power: az adásteljesítményt mutatja dBm-ben kifejezve. A szabvány szerint ez maximum 22dBm lehet, általában 19dBm-nél szokott tetőzni. Minél messzebb vagyunk a központtól és/vagy minél gyorsabb a csomagunk, a modemeknek annál nagyobb teljesítménnyel kell adniuk, hogy a vonal stabil maradjon. Ha azt látjuk, hogy lefelé megvan a 19dBm-es adásteljesítmény, akkor a vonal elérte a maximumát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!