Ha megszűnne a Steam, akkor azt hogyan kezelné a világ?
Teorikus kérdés, de történt már ilyen más szolgáltatással.
Tegyük fel, hogy holnap bejelenti a Steam, hogy rövid időn belül megszűntetni a tevékenységét.
Százas nagyságrendű játék esetén a felhasználókat érintő kár durva becslés esetén 10 millió Ft.-ot is jelenthet az áruházi pénzforgalmat is beleszámolva.
Ha azt nézzük, hogy csak egy CS-vel másfél millióan játszanak egy időben, akkor a fejlesztőket érintő bevétel kiesés felbecsülhetetlen mennyiségű.
Ki kártalanítaná a felhasználókat és a fejlesztőket? Mi lesz az elveszett játékokkal?
Felhasználókat nem kártalanítja senki, hiszen nem a játékot veszed meg, hanem a jogot hogy addig játszhatsz vele amíg az ott van rajta. Disney+ (vagy valami más streaming szolgáltató) is eljátszotta, hogy nem előfizettél hanem megvettél sorozatot, majd a licenszszerződésük lejárt, így a megvett sorozatod eltűnt. Ott is az volt a válasz hogy nem vettem meg.
Fejlesztőket nem kell kártalanítani, hiszen amit megvettek a felhasználók, azért kaptak pénzt. Utána mehetnek a másik tucatnyi játék platforma, Epic, GOG, stb, ahol árulhatják tovább portékájukat.
> "Fejlesztőket nem kell kártalanítani, hiszen amit megvettek a felhasználók, azért kaptak pénzt."
Hirtelen eltűnik napi 10 millió játékos. A szerverek üresen állnak. Valakinek be kell nyelnie a veszteséget. Ha a fejlesztők nyelik be, akkor tönkremennek. Ergo van kártalanításra igény.
Egyébként meg emiatt a nagy játékok úgy működnek Steam-en, hogy ha indítod akkor igazából indítja a játékot kiadó játékfejlesztő cég launcher-ét. Pl. Steam-es GTA5 indítja a Rockstar Launcher-t, és azon keresztül játszasz. Innen kezdve nem éri kár a Rockstar-t. Ha megszűnik a Steam akkor azt mondják hogy ezen túl simán a saját Launcher-üket indítsd.
Emellett a kis fejlesztők pedig le lesznek szarva.
"Ha én újra megveszem, akkor viszont úgy gondolom sértve lett a jogom, hiszen már egyszer megvettem a játszás jogát másik platformon."
Megvásárláskor arra szerződtél le hogy adott platformon adott játékkal játszhatsz, amíg a platform nem szűnik meg. Érdekesen nézne ki ha pl. lízingelek egy autót, de a cég bedől, akkor átmegyek egy másik lízingcéghez és verem az asztalt hogy "de én egy másik cégnél fizettem ugyanezért az autóért, akkor ez itt is jár nekem". Nem, ez nem így működik.
Teorikus? Az inkább teoretikus lesz.
És nem megszűntetni a tevékenységét, hanem megszünteti a tevékenységét.
Amúgy engem nem érintene hátrányosan, nincs a Steam-en semmi, amivel játszanék.
A világ túlnyomó többsége észre se fogja venni a változást, mert nem használja a Steamet.
Aki meg használja, az nyilván fel fog háborodni, és vagy sikerül kiharcolni valami módot a kártalanításra, vagy nem. Mondjuk a tisztességes megoldás ebben az esetben az, hogy "nesze, itt a telepítő, mi megszűnünk, de a játékokat használd tovább egészséggel."
#6: Ez a példa meg ezer sebből vérzik...
Valószínű, ha ilyen bejelentést tesz, akkor már a bejelentés előtt letárgyalta a kiadókkal és esetleg riválisokkal is, hogyan fogják kezelni ahelyzetet.
A kiadóknak nem nagy érvágás a felhasználói licenceket átmozgatni másik terjesztői platformra. A feladat meggyőzni az alternatív platformokat ezek befogadására. Ehhez nyilván valakinek tejelni kell. Az igazi probléma az abandonware címekkel van, illetve a saját IP-ikkel (Portal, Half-Life, Counter Strike, Dota, Left4Dead, Team Fortress).
Ha a Steam csak fogja magát és lekapcsolja a villanyt a fogyasztók kártalanítása nélkül, azt a fejlett országok fogyasztóvédelmi és gazdasági versenyhivatalai nem fogják eltűrni. Valószínű iparági szintű szabályozásba kezdenének, ami a piac kínálati oldali szereplőinek nem érdeke.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!