Mivel tudnám az imput laggomat csökkenteni, hogyha HDMI-vel van csatlakoztatva a monitor?
Az input lag nem a monitor hibája, hanem a bemeneti eszközé, vagy maga a játék nem dolgozza fel elég gyorsan.
Ha a monitor okozna késleltetést azt úgy is éreznéd, hogy a hangot hamarabb hallod, mint ahogy látod a képen, például amikor elsütöd a fegyvert. A különböző szinkronizációk (V-Sync, freesync, stb.) kikapcsolása és helyette fps limit alkalmazása esetleg segíthet, mert a szinkronizáció várakozásra kényszeríti a videókártyát, hogy kirajzolja az előző képkockát teljesen a monitor mielőtt elkezdi renderelni a következőt, így input feldolgozás sem lesz addig, míg a következő képkocka nem renderelődik, ami input lagot okozhat.
A dropokat azért érzed szerintem jobban, mert a 60 Hz-et stabilan hozta, viszont a 165 Hz-et már nem hozza minden pillanatban, csak többnyire, de néha beesik alá és a változást érzékeled.
"hogy a mostanig használt laptop monitorom 60 Hz mellet max 10, átlagosan 6-8 ms helyett a monitornál HDMI2.0-val összekapcsolva 10 és 50 ms késést mutat és nem tudom mi miatt."
Itt tuti a méréssel van gond, ugyanis 60Hz-es monitornál a fizikailag lehetséges legalacsonyabb input lag 16.67ms lesz (ez könnyen kiszámolható, 60 képfrissítés másodpercenként, tehát 1s/60 = 16.66666...6ms), és ez is csak a HDMI bemenettől a panelig mérve, nem az egér/billentyűzettől.
Hasonló módon kiszámítható, hogy 165Hz-nél a lehető legalacsonyabb input lag az 6ms lesz. Az RTINGS mérései alapján a panel beépített input lagja 9.1ms és 12,6ms között van, ez szerintem nagyjából reális is, erre jön rá természetesen valamennyi idő maga a perifériák, a videokártya, és a HDMI kábel által, de ezek elenyésző tényezők általában. Az 50ms késés szerintem nagyon túlzás, ott valami baj lehet a monitorral, de én elsőként méréshibára gyanakodnék. Hogyan méred egyáltalán?
Talán akkor lehetséges ilyen szerintem, ha néha van egy-két fps drop pl 30-50 fps-re csökken, akkor felugrik 30-50ms-ra a frame timing.
Eddig azért nem tapasztaltál ilyet és azért vannak a droppok, mert 165Hz-en már néhol kevés a teljesítmény, 60Hz-re elegendő.
Gondolom nem stabil az a 165fps játék közben. RTX3050 nem egy erőgép.
Az input lag az más, úgymond késést jelent, pl mindent egy kis idővel mutat a megjelenítő, egyszerűen késik, pl az irányítás, ami legjobban zavaró, de nincs fps csökkenés. Ez általában olcsóbb TV-knél szokott lenni, ahol érzékelhető leginkább. Monitoroknál nem igazán.
A legegyszerűbb megoldás, ha a képernyő képfrissítési rátáját és az FPS-t ugyanarra a szintre limitálod, legyen mindkettő 120-on vagy 144-en, annak függvényében, hogy melyik stabilabb.
A Freesyncet csak akkor kapcsold ki, ha továbbá is hasonló mikroszaggatásokat tapasztalsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!