Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » A T-com nem hajlandó elismerni...

A T-com nem hajlandó elismerni, hogy a szerződésünkhöz járó router nem jó. Mit tegyek?

Figyelt kérdés

Az utóbbi kb. 1 évben tapasztaljuk, hogy az összes eszközünkön szakadozik az internet, és a sebessége a legritkábban éri el a 250 mbs-t, ami a szerződésben van, és amiért fizetünk. A legyakoribb mérés 30 körül van, de baromi változó, sokszor órákig kriminálisan lassú. Kijött egy műszakis. Újrakonfigurálta a routert, mért egyet a saját telefonján, ami akkor épp jónak tűnt, még annyira volt időm, hogy egy PC-n mértem, ami 30 körüli volt, amire azt mondta, hogy az a konkrét PC hibája (régi, nem elég jó). Azt mondta, részéről ő készen van. Mire több mérést megcsináltam, ami mind 30 körüli volt (telefonok, már itt se volt a műszakis.

A router típusa:

Sagemcom F@st 5655v2 (értékeljük humort (név))

Reméltem, hogy egyszerűen lecserélik majd a routert egy jobb típusra.

Hirtelen elkeseredésemben arra gondoltam, hogy kihívom őket mégegyszer a közeljövőben. Szervízdíjat nem kért el.



2024. febr. 10. 13:48
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%
Na, erről beszéltem én is. Egyetértés van.
2024. febr. 10. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
Én (10.) nem a 7. vagyok, neki írtam, hogy nyilvánvaló :'D
2024. febr. 10. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 A kérdező kommentje:

Köszi az eddigi hozzászólásokat! még ezeket tenném hozzá:

- 250 mbs van a szerződésben garantálva, ennyiért fizetünk

- lehet, hogy 30 mbs-sel is "el lehet lenni", de azon túl, hogy nem ezért fizetünk, és le-/feltölteni is kell néha, az is a baj, hogy szakadozik, kiszámíthatatlan ideig nincs. Most had ne nyafizzak, hogy nekem ez munkaeszköz, és nagyon ciki ilyenkor...

- a szervízelés gyorsan zajlott, bennem is felmerült, hogy kerítünk egy netkábelt és egy laptopot, meg hogy minden eszközön mérünk, valamint az, hogy neki egy pillanatban jót mért a telefonja, még az sem releváns, mert pont azért hívtam ki őket, mert hullámzó a teljesítmény, egy perc múlva meg esetleg 30, vagy megszakad. Szóval gyorsan megcsinálta a rekonfigot, mért egy sebességet, magabiztosan kijelentette, hogy ez jó, én épp nem voltam a topon, nem ellenkeztem, és ripsz-ropsz már a kapun kívül volt.

- szerintetek kihívjam-e őket újra?? Benne van a pakliban, hogy ha a szerelő azt mondja, nálam van a hiba, akkor 30 perces szervízelési díjat kell fizetnem, ami nem tudom, mennyi. Most, ugye azok alapján amit megállapított (tökéletes netszolgáltatás, és tökéletes router), akár követelhette is volna, de nem tette.

2024. febr. 11. 01:14
 14/20 A kérdező kommentje:

- majd ma napközben megpróbálok egy bekötött laptoppal is csinálni egy mérést

- az egyel ezelőtti routerhez volt egy külön ebbe kötött wifi elosztó, de most nincs. lehet, hogy ha beszereznék, akkor javulna a helyzet? vagy azóta már általában inkább így megy, elég a router?

- ha minden kötél szakad, lehet, hogy egy saját pénzen megvett saját router lehet csak megoldás?

2024. febr. 11. 01:22
 15/20 anonim ***** válasza:
100%

Senki nem mondta, hogy el lehet lenni 30-al is, ha 250-ért fizettek, de te magad írtad le, hogy a szerelő technikus mért egyet és neki kihajtotta a 250-et. Akkor a hiba nem a szolgáltatónál van, hanem a készülékeidnél. Eleve wifin 0 a garantált minimum sebesség, a 250 csak kábelen van garantálva, de ez most lényegtelen, mert a szerelő wifi-n miért 250-et, tehát ott is megvan, ha jól értem.


Ha valóban időszakos a hiba, akkor meg kell figyelni, hogy jellemzően mikor kezdődik és mikor ér véget a hiba. Meg kell figyelni, hogy csak a sebesség csökken vagy változik valami más is. Coax esetén lehet gyanakodni hálózati leterheltségre. Optika esetén lehet gyanakodni szálhibára.

2024. febr. 11. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:

@15, igen, EGYET, pont ez az. Lehet, hogy két percet, ha tudott volna várni, ő is megtapasztalhatta volna, hogy aztán meg drasztikusan lecsökken, vagy meg is szakad. Ezt így kell érteni; pillanatról pillanatra ilyen, tehát nem úgy, hogy mondjuk éjszakánként lassabb.

És: most bele vagyok fáradva az egészbe, de majd kövi héten még szerzek laptopot mérek bekötve -szerintem ezt kötelessége lett volna a szerelőnek is elvégezni, vagy megvárni, hogy én elvégezzem!-, meg összeszedem az összes eszközt itthon a többiektől, és mindegyiken mérek.


Az nem létezik, hogy az ÖSSZES eszközünk túl régi, vagy túl rossz! Van két gyanúsabb számítógép, de azon kívül, és főleg a telefonok; újak, megfelelő minőségűek. Az én telefonom pl. egy Redmi Note 10 Pro. És 30 körüliek a mérések rajta.


Egyébként köszi a többi infót, hasznos volt!

2024. febr. 11. 13:35
 17/20 anonim ***** válasza:
42%

Xiaomi meg a minőség :'D


"had ne nyafizzak, hogy nekem ez munkaeszköz"


Ne is, mert nem az.

2024. febr. 11. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
20%
Mikor Az előfizető nem hajlandó elismerni, hogy a hiba nála van. Mindig kell egy bűnbak aki természetesen nem ő maga. 😄😄😄
2024. febr. 11. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 A kérdező kommentje:

@17 irígyellek, hogy ennyi időd van, hogy bármi érdemleges tartalom nélkül írogatsz nekem. Ami itt releváns, hogy nem lehet ráfogni, hogy az eszköz nem alkalmas 250 mbps vételére.


@18 Abban a pillanatban ez meglehetősen elkeserítő volt. Azóta valamennyire lenyugodtam, és már nyitva hagyom az eshetőséget, hogy nálunk van a hiba, de a kérdést nem tudom átírni. Másfelől pedig az továbbra is fennáll, hogy a szerelő nem végzte körültekintően a munkáját, lerázott, és sietve elhúzott még azelőtt, hogy bármi tisztázódott volna, amivel most kicsit is beljebb lennénk.

2024. febr. 13. 00:26
 20/20 anonim ***** válasza:
Persze, hogy nem lehet. Tudod miért? Mert annak semmi baja.
2024. febr. 13. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!