A T-com nem hajlandó elismerni, hogy a szerződésünkhöz járó router nem jó. Mit tegyek?
Az utóbbi kb. 1 évben tapasztaljuk, hogy az összes eszközünkön szakadozik az internet, és a sebessége a legritkábban éri el a 250 mbs-t, ami a szerződésben van, és amiért fizetünk. A legyakoribb mérés 30 körül van, de baromi változó, sokszor órákig kriminálisan lassú. Kijött egy műszakis. Újrakonfigurálta a routert, mért egyet a saját telefonján, ami akkor épp jónak tűnt, még annyira volt időm, hogy egy PC-n mértem, ami 30 körüli volt, amire azt mondta, hogy az a konkrét PC hibája (régi, nem elég jó). Azt mondta, részéről ő készen van. Mire több mérést megcsináltam, ami mind 30 körüli volt (telefonok, már itt se volt a műszakis.
A router típusa:
Sagemcom F@st 5655v2 (értékeljük humort (név))
Reméltem, hogy egyszerűen lecserélik majd a routert egy jobb típusra.
Hirtelen elkeseredésemben arra gondoltam, hogy kihívom őket mégegyszer a közeljövőben. Szervízdíjat nem kért el.
Köszi az eddigi hozzászólásokat! még ezeket tenném hozzá:
- 250 mbs van a szerződésben garantálva, ennyiért fizetünk
- lehet, hogy 30 mbs-sel is "el lehet lenni", de azon túl, hogy nem ezért fizetünk, és le-/feltölteni is kell néha, az is a baj, hogy szakadozik, kiszámíthatatlan ideig nincs. Most had ne nyafizzak, hogy nekem ez munkaeszköz, és nagyon ciki ilyenkor...
- a szervízelés gyorsan zajlott, bennem is felmerült, hogy kerítünk egy netkábelt és egy laptopot, meg hogy minden eszközön mérünk, valamint az, hogy neki egy pillanatban jót mért a telefonja, még az sem releváns, mert pont azért hívtam ki őket, mert hullámzó a teljesítmény, egy perc múlva meg esetleg 30, vagy megszakad. Szóval gyorsan megcsinálta a rekonfigot, mért egy sebességet, magabiztosan kijelentette, hogy ez jó, én épp nem voltam a topon, nem ellenkeztem, és ripsz-ropsz már a kapun kívül volt.
- szerintetek kihívjam-e őket újra?? Benne van a pakliban, hogy ha a szerelő azt mondja, nálam van a hiba, akkor 30 perces szervízelési díjat kell fizetnem, ami nem tudom, mennyi. Most, ugye azok alapján amit megállapított (tökéletes netszolgáltatás, és tökéletes router), akár követelhette is volna, de nem tette.
- majd ma napközben megpróbálok egy bekötött laptoppal is csinálni egy mérést
- az egyel ezelőtti routerhez volt egy külön ebbe kötött wifi elosztó, de most nincs. lehet, hogy ha beszereznék, akkor javulna a helyzet? vagy azóta már általában inkább így megy, elég a router?
- ha minden kötél szakad, lehet, hogy egy saját pénzen megvett saját router lehet csak megoldás?
Senki nem mondta, hogy el lehet lenni 30-al is, ha 250-ért fizettek, de te magad írtad le, hogy a szerelő technikus mért egyet és neki kihajtotta a 250-et. Akkor a hiba nem a szolgáltatónál van, hanem a készülékeidnél. Eleve wifin 0 a garantált minimum sebesség, a 250 csak kábelen van garantálva, de ez most lényegtelen, mert a szerelő wifi-n miért 250-et, tehát ott is megvan, ha jól értem.
Ha valóban időszakos a hiba, akkor meg kell figyelni, hogy jellemzően mikor kezdődik és mikor ér véget a hiba. Meg kell figyelni, hogy csak a sebesség csökken vagy változik valami más is. Coax esetén lehet gyanakodni hálózati leterheltségre. Optika esetén lehet gyanakodni szálhibára.
@15, igen, EGYET, pont ez az. Lehet, hogy két percet, ha tudott volna várni, ő is megtapasztalhatta volna, hogy aztán meg drasztikusan lecsökken, vagy meg is szakad. Ezt így kell érteni; pillanatról pillanatra ilyen, tehát nem úgy, hogy mondjuk éjszakánként lassabb.
És: most bele vagyok fáradva az egészbe, de majd kövi héten még szerzek laptopot mérek bekötve -szerintem ezt kötelessége lett volna a szerelőnek is elvégezni, vagy megvárni, hogy én elvégezzem!-, meg összeszedem az összes eszközt itthon a többiektől, és mindegyiken mérek.
Az nem létezik, hogy az ÖSSZES eszközünk túl régi, vagy túl rossz! Van két gyanúsabb számítógép, de azon kívül, és főleg a telefonok; újak, megfelelő minőségűek. Az én telefonom pl. egy Redmi Note 10 Pro. És 30 körüliek a mérések rajta.
Egyébként köszi a többi infót, hasznos volt!
Xiaomi meg a minőség :'D
"had ne nyafizzak, hogy nekem ez munkaeszköz"
Ne is, mert nem az.
@17 irígyellek, hogy ennyi időd van, hogy bármi érdemleges tartalom nélkül írogatsz nekem. Ami itt releváns, hogy nem lehet ráfogni, hogy az eszköz nem alkalmas 250 mbps vételére.
@18 Abban a pillanatban ez meglehetősen elkeserítő volt. Azóta valamennyire lenyugodtam, és már nyitva hagyom az eshetőséget, hogy nálunk van a hiba, de a kérdést nem tudom átírni. Másfelől pedig az továbbra is fennáll, hogy a szerelő nem végzte körültekintően a munkáját, lerázott, és sietve elhúzott még azelőtt, hogy bármi tisztázódott volna, amivel most kicsit is beljebb lennénk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!