Egy weboldal megnyitásakor felugró reklám kinek a "felelőssége"?
Van hogy megnyitok egy oldalt, majd felugrik az egész kijelzőt betöltő reklám, amit vagy valami rejtett kis X-szel be lehet zárni, vagy keresni kell, hogy hogyan tüntessem el onnan. Többször előfordult, hogy bezártam az egész oldalt és más oldalon kerestem rá, esetenként rendeltem meg terméket. Az első webáruház a reklám miatt elesett egy rendeléstől.
Szóval az oldal tulajdonosa csinálja ezeket a reklámokat, vagy az internet szolgáltató, vagy ki?
11-es!
Elsősorban nem az a kérdésem lényege, hogy én ki tudjam iktatni a reklámokat, hanem általánosságban van jelentősége. A weboldal tulajdonosa döntheti el, hogy mindent kitakaró reklám is megjelenhessen, azért esetleg többet fizetnek, vagy véletlenszerű? Ha ő döntheti el, akkor nem gondolja, hogy ezzel veszíthet is?
A reklámok költségeit mi fizetjük, a termék vásárlásakor, utána meg fizetünk azért, hogy ne lássuk a reklámokat, amiket mi fizettünk ki. Nem ostobaság ez?
Válasz a 12-esre :
Nekem az a véleményem, hogy a weboldalak tucatján olyan reklámok jelennek meg, amelyekhez az égvilágon semmi köze a weboldal tulajdonosának / üzemeltetőjének. Az Internet legtöbb forgalma ugyanis olyan weboldalakról származik, amelyek a kisemberek eszközei. Nekik nincs meg arra a lehetőségük, hogy direktben kiépítsék a lehetőséget azon alanyokkal akik hirdetni óhajtanak. A legtöbb reklám tehát, egy nagy multinacionális szereplő közvetlen érdekéhez kapcsolódó monetizációs rendszeréből fakad. Jóllehet az ilyen rendszerek MI (AI) elemeket tartalmaznak, amelyek igyekeznek úgy alakítani az eseményeket, hogy a felek ne veszítsenek belőle. (1. A reklámozni szándékozó 2. A reklámfelületet biztosító 3. A monetizáció rendszerét működtető multi (igaz Ő a legnagyobb nyertes) 4. A felhasználó, hiszen szerencsétlen annyira le van már tapogatva, hogy azt kapja, amit szeretne is látni.
Egyébként igazad van abban, amire kérdezve írtad, hogy ostobaság. Az, de szerintem azok a nagy szereplők a médiában akik megengedhetik maguknak, hogy saját ügynökségük keretében hajtsák fel a reklámozni vágyókat, nem hiszem, hogy öngólt elkövetnének, hogy mindent kitakaró reklám megjelenjen. Vagy ha mégis ilyen megjelenik, akkor vélelmezem az nem külső forrásra irányuló reklám, hanem saját belső szolgáltatására. Bár... ebben az esetben is a felhasználó számára irritáló lehet, ez már csak abból is fakad, hogy az Internet modern szörfösei szeretnek ingyen megkapni mindent. Ez a mindent kitakaró reklám jelenség, mert pont egy szolgáltatás felé hajt, amely ugyan a felhasználó érdeklődésével releváns, de mégis kontraproduktív lesz, ha idegesítően az egész felületet eltakarja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!