YouTubeon igaz lehet, hogy algoritmus alapján lehet követőket szerezni?
IGEN, de nem értem ezen miért lepődsz meg!
Aki házépítéses videókra keres rá, azoknak értelemszerűen nem fogja a macskás videóidat felhozni. Természetesen ez visszafele is igaz, ha te házépítéses videókat csinálsz azt meg a macskásoknak nem fogja felhozni.
Logikus nem???, ok a kérdésed alapján nyilván nem volt eddig az, remélem így már érthető.
Általában egy szűkebb témakörrel jobban megtalálod azokat, akiket az a témakör érdekel és azért néznek, mert azzal foglalkozol és az mindenkit egyformán érdekel. Ha vegyíted egy, pláne több másik témával is, akkor jóval bonyolultabbá válhat a képlet, hogy vajon akiket a B téma nem érdekel, az továbbra is követni fog az A téma miatt, vagy akár jó részük leiratkozik miatta, hogy nem mindig A témával foglalkozol, hanem néha B témával.
Nem törvényszerű semmi. Vannak olyan csatornák, akiknek akár vegyes téma is képes lehet működni. De nagyobb a bizonytalanság benne.
Ahogy olyan is létezik, hogy valaki felfuttat A témával egy csatornát, aztán x év után elkezd B témával foglalkozni A téma helyett - ilyenkor általában nagyon jól látszani is szokott, hogy milyen nagy arányban hagyják el a csatornát az A téma miatt követők, mert B téma már nem érdekli őket. Van, hogy ez egy idő után egyensúlyba kerül, mert többen jönnek az új tematika miatt, mint amennyien elmennek (meg nyilván valamennyien maradnak is). Viszont a vegyes tematika esetén ez a közönség változás nem rajzolódik ki ennyire egyértelműen, egyszerűen csak jóval lassabban fog növekedni a csatorna.
A másik dolog, ami miatt azt szokás tanácsolni, hogy csak egy témával foglalkozz, hogy éppen elég nehéz folyamatosan azonosan magas színvonalú videókat készíteni egy adott témában is. Azzal, hogy több féle témában is készítesz videókat a saját energiádat is elaprózod, felőrölöd, ráadásul a közönségedet is esélyes, hogy nem fogja minden egyformán érdekelni, szóval a közönséged figyelmét is feláldozod a vegyes témával.
Persze az se mindegy, hogy mennyire térnek el a témáid egymástól. Egy smink csatornán néhány divat tipp elférhet, nem áll olyan nagyon távol az alap tematikától, akit az egyik érdekel, nagyobb eséllyel érdeklődik a másik iránt is, mint nem.
A korábbi példánál maradva az építészeti videók és a macskás videók annyira eltérnek, hogy jelentősen kisebb lehet a közös halmaz a kettő között.
A feliratkozás nem feltétlenül jelent semmit. Én is fel vagyok iratkozva olyan csatornákra is, amiket sosem nézek és ezért nem is ajánl nekem sosem a YouTube, mert látja, hogy hiába vagyok feliratkozva, sosem nézem őket. Többek közt pont azért nem nézem némelyik ilyen csatornát, mert túl sokat foglalkozik mással, mint ami engem jobban érdekel. Van olyan csatorna, ahol megbocsátom az engem nem/kevésbé érdeklő témákat is, de van ahol nem. Sok tényezőn múlik.
A YouTube leftonotsabb statisztikája a néző megtartási érték. Meddig nézik a nézőid a videókat, mennyi idő után kapcsolják ki. Különösen igaz ez a keresésre, vagy tematikus kapcsolódásra ajánlott videókra. Ha a YouTube azt látja, hogy amint elkezdődik a videód rögtön be is csukják a nézők, akkor nem fogja tovább ajánlani, mert azt látja ebből, hogy nem érdekes számukra, nem érdemes ajánlani.
Ha azt látja, hogy akiknek ajánlotta a videódat mindenki végig nézi, abból azt látja, hogy tetszett nekik, érdekli őket, érdemes másnak is ajánlani.
A YouTube algoritmus legfőbb célja a nézőket minél tovább a YouTube-on tartani. Ha a te videóidat sokáig nézik, a végén a te következő videódat akarják nézni, akkor érdemes a te videóidat ajánlani nekik. Ha másnak jobb a néző megtartási statisztikája, mint neked, akkor inkább mást fog helyetted ajánlani nekik, mert azt akarja, hogy a YouTube-ot nézzék tovább a nézők és ezt a másik videó jobban szolgálja, mint a tiéd.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!