A szolgáltatói NAT-olás levételének kérvényezése esetén a szolgáltató köteles azt teljesíteni?
A címben elég hülyén fogalmaztam, de ha egyszer az oldal azt kéri, hogy kérdést írjak a címben, hát, így tudtam a legrövidebben összefoglalni.
Arról van szó, hogyha én portokat szeretnék használni a lakossági net csomagomon és ezért betelefonálok a szolgáltatóhoz, hogy vegyenek ki a pool-ból, akkor azt a szolgáltatónak kötelessége teljesíteni ingyen? Vagy ez szerződésenként változik?
Nekem eddig csak a Tarr Kft-ről és a Vidanet-ről van tapasztalatom és mindkét helyen egy 3 perces telefonhívással el lehetett intézni a dolgot. De hallottam már (nem túl hiteles forrásból) olyat is, hogy egy kisebb szolgáltató ezt egyszerűen megtagadta és kész.
Szóval jogilag ennek mi az álláspontja?
Kisebb szolgáltatóknál előfordul, hogy beleírják a szerződésbe, hogy hálózati címfordítást alkalmaznak, és nincs publikus IP.
Nagyobb szolgáltatók viszont általában kivesznek a NAT-ból.
Igazából még publikus IP sem kellene, ha mindenki kapna publikus fix port tartományt (mondjuk 50db-ot ipv4-en).
De nem használják ezt (még) ki. Kapásból 65 ezerszeresére nőne az elégedett ügyfélszám.
8
Ezzel az a baj, hogy pl. a weblapoknak a 80-as meg a 443-mas port kéne, szóval eléggé le lenne limitálva, hogy mire lehet használni
9
Én csak az otthoni előfizetőkről beszéltem akik most is akadályozva vannak dinamikus IP-vel és a szerződés is tiltja webszerver üzemeltetését. Üzleti előfizetők természetesen publikus IP-t kapnának ahogy eddig a webszerverükhöz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!