Miért nem tudom pingelni a publikus ipv4 címemet?
Egy webszervert szeretnék készíteni, a szerver elérhető belső hálózaton, és elvileg nyilvános ip címmel is el kell hogy tudjam érni, de még csak pingelni se tudom.
A tűzfalat kikapcsoltam, de a routernen nem vagyok bent biztos, hogy mindent jól álitottam e be.
DMZhez beírtam privát ip -met.
Port forwarding -nál a protocolhoz TCP -t adtam meg,
WAN Host ip range hez 2 ip címet kell írni, de nem tudom mit írjak.
Lan host ip address -hez beírtam a privát ip címemet.
Wan port range -hez 80-80 at írtam
Lan port range -hez szintén 80-80 at
ZTE Speedport Entry 2i router
"Csak két beállítási lehetőség van: SPI(ipv6) engedélyezése, és anti-hacking. Mindkettő ki van kapcsolva."
A tűzfalat nyugodtan hagyhatod bekapcsolva.
"A fenti linkekkel(amit a 4es válaszoló adott) néztem, mindegyik azt írta, hogy nem elérhető."
Gyanítom a publikus IP-címed és a 80-as portot adtad meg.
"Kikapcsoltam a DMZ-t, de a wan host ip range-et nem engedi ürsen hagyni."
Hagyd 0.0.0.0-án - az az összes IP-címre érvényes.
"Egyébként haveromnak szintén telekom a szolgáltatója, és neki DMZ-vel sikerült."
Annak kéne utána nézni, hogy a szolgáltató használ-e CgNAT-tot.
A Telekom hajlamos rá:
Ennek kiderítésének egyik módja az, hogy megnézed hogy a routeredben szereplő publikus IP-cím (Internet -> Status -> DSL -> DSL Connection Status -> IP Adress) megegyezik-e a publikus IP-címet megmutató weboldalakon - például
mutatottal. Ha nem egyezik, akkor biztos CgNAT-tot használ.
Egy másik kiderítési mód az alábbi tesztoldal:
Internet -> Status -> DSL -> DSL Connection Status -> IP Adress
Igen, itt 100-al kezdődőt ír, de nem egyezzik azokkal amiket a fenti weboldalak írnak, szóval akkor a telekom CgNAT-ot használ. De akkor csak azt nem értem, hogy a haveromnak miért működik.
"De akkor csak azt nem értem, hogy a haveromnak miért működik."
Mert a Telekom változóan használhat CgNAT-tot - van ahol igen, van ahol nem. Én több helyen - az Alföldön, optikai és ADSL-es környezetben, Telekom előfizetéseknél - nem tapasztaltam még ilyesmit. Feltehetőleg sűrűben lakott településeken gyakoribb.
#16: "Telekomnál nem tudom, hogy megy."
Ugyanúgy: felveszi a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. A #12-es hozzászólásomban szereplő Index-cikkben is ezt írják.
Felhívtam a telekomot, és megoldották.
Webszerverre hivatkoztam, mert akkor még nem olvastam, hogy ne mondjam hogy webszervernek akarom hadználni, de sikerült, talán nem gondolják meg magukat.
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!