Az Ebay a pénzvisszatérítést saját pénzből fizeti vagy az eladótól vonja le?
A jogügylet a két fél között jött létre, az Ebay csak a felületet adta hozzá. Ha valaki felelősséget vállal bármilyen panasz esetén, az a vétkes fél lesz és nem az oldal.
Kizárt, hogy ez ne legyen leírva a FAQ-ban, hogy mi az eljárás.
Technikailag így nem vonhatja le, de ha valóban neked kell fizetned és nem teljesül a panaszos felé a dolog, akkor két eset lehetséges:
- meghitelezi neked az Ebay, te pedig tartozni fogsz felé, amit egy-két felszólítás után be fog hajtatni (gondolom lesz mi alapján, mert hiteles adatokat kell megadnod ha eladóként is regisztrálsz).
- és még mellé ki is tiltanak (nem csak a fiókot, a hozzáférést).
Viszont ha minden igaz csak akkor, ha a leírásnak nem megfelelő a termék.
Ez olyan mint azok, akik dobozt adnak el, és ki is írják, hogy ez csak a doboza a terméknek, de a vevő nem olvassa el a leírást és azt hiszi, hogy a termék..Ez nagyon ment mostanában ebayen és ha jól tudom, az eladó nem ütötte meg a bokáját mert feltűntette minimum a leírásban, hogy az nem a termék, hanem a doboz.
Az én esetemben ráadásúl csak a tartozékok hiányáról van szó. Ha minden igaz, akkor én nem leszek felelősségre vonva, mível az én részemről minden a leírásban foglaltaknak megfelelően történt.
Minden esetre kíváncsi leszek, biztos jelez majd az ebay ha tőlem vonja le a kártérítést ha kap.
Is-is. Ez olyan mint a biztosító. Kár esetén mindkettő egyetemlegesen felel a kártalanításért. Első körben a károkozó (eladó), ha az nem tud, akkor másodsorban a "biztosító" (Ebay).
Számodra ha vevő vagy, egyébként tökmindegy. Majd az Ebay vagy így, vagy úgy behajtja. Ha meg nem sikerül neki, hidd el, az Ebay eladói jutalékaiba bele van kalkulálva hogy néhány esetben az Ebay áll helyt az eladó helyett.
Nekem pl az Ebay-al szerződött "Global Shipping" logisztikai cég, a Pittney &Bowes "kobozott" el terméket annak "veszélyes" mivolta szerint. Nekem is visszadták a pénzt az utolsó centig, és az eladó is megtarthatta amit kifizettem. A terméket meg állítólag "megsemmísítették" (amit nem hiszek, de hagyjuk). Itt pl vagy az Ebay, vagy a P&B ráfizetett... de úgy néz ki megéri nekik. :D
Igen, ahogy írod a kellékekell kapcsolatban, viszont a figyelmetlen vevők tévedéséért senki nem fizet. De ez alap az élet sok más területén is. Figyelni kell, mert bárhol átcseszhetik az embert. Ez sajnos a vevő felelőssége.
A tartozékok hiánya is abba a kategóriába tartoznak hogy: "Item not as described.". Ha az eladó egyébként tartozékokakkal hirdette meg.
De vigyázz, gyakori hogy a tartozékok csak opcióként vannak megjelölve. Vagy CSAK a fotón szerepelnek (és nincs kiírva hogy azok nem tartozékok). Utóbbi eset necces, neked kell meggyőzni az E-bayt az igazadról.
De van amiért persze nem lehet reklamálni, ha az egyértelmúen nem tartozék. Pl a terméket kezében tartó, szép ázsiai lány. Hiába reklamálsz, emiatt sem a pénzt nem adják vissza, sem a lányt nem fogják postázni... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!