Hogy lehetne egy facebook oldalt ingyen hirdetni? Hogy minnèl több embert elérjek?
"Egy olyan betegséget amit sokan nem is ismernek"
Akkor az emberek nagy részének máris felesleges reklámozni. Csak azoknak lehet fontos, akik konkrétan ebben a betegségben szenvednek. Más miért olvasná? Egy blog pedig hasznosabb lenne, mint posztolgatni a FB-re.
Bocs kérdező, de alapvető tévedések sorozatában élsz és ezek okozzák a kudarcaidat.
Amit keresel organikus elérésnek hívják: fizetett reklám nélkül minél nagyobb közönséget elérni. Ezt a legtöbb közösségi oldal egyre inkább próbálja visszaszorítani. Az organikus elérések addig nagyok, amíg egy közösségi oldal új, viszonylag kis közönség használja és viszonylag kevés a tartalom, amit meg lehet nekik mutatni, meg a kis forgalom miatt még hirdetési lehetőségek sincsenek nagyon (növekedési szakaszban van az adott felület). Amíg kevesen gyártanak tartalmat, addig azt a kevés tartalmat mutatja sok nézőnek/olvasónak, ezért lesz nagy elérése azoknak a tartalmaknak, amik korán megjelennek a felületen. Ez a Facebookon úgy 10 éve elmúlt. Ma már rengeteg tartalom van, amikről algoritmusok döntik el, hogy ki és mennyire látja. Bevezették a fizetős reklámokat és ma már a saját feliratkozott követőidnek is csak akkor mutatja meg a tartalmaidat, ha fizetsz érte, hogy megjelenjen náluk. Egészen jól dokumentált szakirodalma van, hogyan működik a rendszer. Olvass utána.
"egy bloghoz weboldal kell a weboldal pedig fizetős + azért fizetni hogy fel kerüljön a kereső elejére"
Nem kell hozzá weboldal és nem kell fizetősnek lennie sem.
Van egy rakás ingyenes blog szolgáltató, amiket előkelő helyen hoz a Google is, ha jól megcsinálod a blogodat is. Blog.hu, Blogger.com, Wordpress.com és még sok másik. Ezekkel minddel lehet nagy közönséget elérni, pláne, ha tényleg jó és érdekes, értelmes a tartalmad.
Nekem több blogom is van, amiket már rég meguntam, de még mindig pörögnek maguktól az ezer éve kitett dolgok is, mert keresik és megtalálják az emberek.
Ettől függetlenül nem biztos, hogy tényleg blogot érdemes csinálnod. Szerintem igen, nekem jobban bejön az a megoldás, főleg a keresők miatt.
De a FB egyre inkább a saját felületén megjelenő tartalmakat részesíti előnyben a más oldalakról linkeltekkel szemben. Ha kiírsz egy szöveget Facebookra, azt sokkal többen látják organikusan, mintha csak egy linket teszel ki a FB-ra (vagy ha kiírod a tartalmat is, csak van mellette egy link is. Nem véletlen, hogy egyre gyakrabban csinálják azt nagy FB oldalak, hogy posztolnak egy képet, szöveggel és odaírják a szövegbe, hogy kommentben teszik be a linket. Így a poszt natív FB tartalomnak minősül és nem külső linkmegosztásnak. Emiatt sokkal többen látják.
Állítólag mostanában a LinkedIn (és a TikTok) organikus elérése a legnagyobb, szóval lehet, hogy inkább LinkedInen (vagy ott is) kéne csinálnod a publikálást. Vagy, ha győzöd, akár mindegyik felületen és akkor mindegy, hogy ki hol követ, mindenhol megtalálja a gondolataidat. Elvégre nem az a fontos, hogy egy helyen sokan kövessenek, hanem hogy minél többen megtalálják, amit megosztasz, nem?
"Azt az egy módszert ismerem hogy ki rakom több csoportba az oldalt de már 3 alkalommal jelentették"
Ez egy jó módszer, csak valószínűleg bután csinálod. Nem csak úgy bedobálni kell mindenféle csoportba a totál oda nem illő linkedet, mert az spammelés.
Írj olyan posztot az oldaladra, ami releváns, értékes, hasznos a csoport tagjai számára és olyan témához kapcsolódva linkeld be, amihez témába vágóan kapcsolódik. Ezért azt érzik belőle az emberek, hogy "na ez témába vág, érdemes rákattintani, megérte elolvasni, mert tényleg többet kaptam tőle, mintha csak ideírt volna 2 mondatot róla kommentként". Az ilyen linkekért nem annyira fognak megsértődni. Ha mégis, az is érthető, akkor meg ilyeneket se ossz meg. (Persze ha már most is unalmas önreklámozó spammerként ismernek, akkor lényegesen rosszabbul fogják a jövőben fogadni a konstruktívabb megosztásaidat is. Sajnos, ha már megszokták, hogy te mindig spammelsz, akkor sokkal nehezebb lesz ebből a skatulyából kitörnöd.)
Na meg ne reklámozz állandóan. Legyél átlagos, hasznos, értékes tagja a közönségnek általában és csak néha reklámozd az oldalad, amikor tényleg indokolt. Pl. ha valamiről van értékes, releváns, hasznos mondandód, ami pár mondatban leírható, akkor írd le és ne reklámozz, csak adj értéket. Amikor valami nagyon hosszú, nagyon mély, nagyon tartalmas dolgot írnál, akkor érdemes a hosszú változatot belinkelni és röviden csak összefoglalni, hogy miért érdemes elolvasniuk a linken. De ritkábban linkelj, mint amennyit amúgy értelmes, értékes, nem reklámot nyomatsz.
"viszont hasznos oldal lenne"
Attól, hogy te hasznosnak hiszed, még nem biztos, hogy tényleg az. Azt mindig a közönség dönti el, hogy ők mit tartanak hasznosnak és mit nem. Ha sikerül pont azt a stílust, formát, közlési módot eltalálnod, amire a közönséged fogékony, akkor hasznosnak fogják találni. Ha nem találod el az ő ízlésüket, akkor mindegy mennyire jó a tartalmad szerinted, vagy akár szakmailag is, a közönséged nem lesz vevő rá.
Közösségi média marketing szempontból viszont ennél is fontosabb, hogy azt a közönséget találd meg, amelyiket tényleg megszólítja, akinek tényleg hasznos a tartalmad. Pl. olyan csoportokba posztolj, ahol témába vág, ahol olyan emberek vannak, akiket érinthet, érdekelhet.
Próbálhatsz az eszkimóknak havat reklámozni, csak nem lesznek rá vevők...
"arról szól hogy hogy élek meg egy betegséget az nem hasznos oldal?"
Ezzel így most nekem nem adtad el a dolgot. Lehet, hogy másnak igen, de nem fogadnék rá nagy tétben. Én kimondottan utálok mások szenvedéseiről olvasni.
"Egy betegségről szóló oldala ami segít elfogadtatni hogy vannak ilyen betegek és akik pedig ebben szenvednek erőt adni"
Ez már jobb megközelítés lehet.
Az emberek általában nem arra kíváncsiak, hogy másoknak mi a problémája, hanem hogy a saját problémáikat hogyan tudják megoldani. Nem arra keresnek rá, hogy xy hogyan tud lebontani/felépíteni egy falat, hanem hogy ők hogyan tudják megoldani.
Olvass utána a közösségi média marketingnek. Rengeteg infót találsz róla...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!