Vodafone kábelmodem miért resetel magától (kb. 7...15-ször naponta)?
Vodafone (volt UPC) gigabites kábelnetünk van. Egy ideje gyakran megszakad az internet kapcsolatunk pár percre - véletlenszerű időpontokban, kb. 7...15-ször naponta. Ilyenkor azt látjuk a kábelmodem LED-jein, hogy "resetel" a modem. Már 3 alkalommal volt kint a technikus, de az elvégzett javítások nem hoztak eredményt, a hiba még mindig fenn áll. A javítások:
1.) Koax 3-as elosztó csere - NINCS EREDMÉNY
2.) Modem tápegység csere - NINCS EREDMÉNY
3.) Modem cseréje - NINCS EREDMÉNY
A hiba egyik napról a másikra jött elő. Előtte csak néhány megszakadás volt, amit a routerünk hibanaplójából tudok.
Tapasztal valaki hasonlót (mondjuk Székesfehérváron)?
Mi lehet a probléma és mi lehet a megoldás ezek után?
Fontos fejlemény!
A kábelmodemtől két darab UTP kábel ment:
1: egyik a routerbe (WAN port),
2: másik a TV dekóderbe (LAN port - állítólag ez valamiért kell a dekódernek)
Nos, ha kihúzom a TV dekóder felé menő UTP kábelt, MEGSZŰNIK a kábelmodem "magától" történő resetelése. Napok óta béke van, egyetlen resetelés sem fordult elő. Ellenőrzés: ha visszadugom a kábelt, akkor megint elkezd resetelni a kábelmodem. Tehát a mi elektromos hálózatunkban keletkezhet valami zavar, nem a kábelmodem a hibás.
Arra már nem emlékszem, hogy mi volt az indoka annak, hogy anno (több éve) a TV dekóderhez is kiépítettem egy UTP-kábelt. Akkor is jönnek a csatornák, ha ki van húzva az UTP kábel. Arra sincs válasz, hogy korábban miért volt jó... azaz mi romolhatott el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!