Vélemények a Telekom és a Vodafone otthoni internetéről?
A kérdés szerintem még mindig aktuális és fontos. Megpróbálok hozzászólni legjobb tudásom szerint, de nem hozzá értőként!
Úgy tudom, hogy javarészt a Telekomé a hazai hálózat, és tőle bérli kb. mindenki, mert nem igazán éri meg egy cégnek sem saját kábelt futtatnia a másiké mellett, nem hogy még azt üzemben tartani, karbantartani és felújítgatni.
Felújítgatás: elvileg jelenleg állunk át a koax ("kamu") optikai netről rendes optikára, az optikák telekig vagy házig mennek, onnan oszlanak el koax-al, több lakás esetében. Ebből fakad, hogy a rendszer sebessége és sávszélessége elavult, sőtt mi több, habár a kiépítése igen komoly összeg, de egyszeri, és az üzemben tartási költsége az optikai kommunikációnak köszönhetően töredéke a koax-éhoz képest. Ez meglehetősen lassan halad szerintem, térképet nem találtam róla egyáltalán, vagy hogy mi alapján haladnak egyáltalán. A fővárosban a kerületemben még else kezdték sehol például, már pedig:
Mivel a kiépített rendszer "elavult", ügyfelek csak jönnek, a cégek megveszik egymást és még kevesebbet adnak a dolgozóiknak. A meglévő ügyfelek - ha épp olyan forgalmi pontokon halad át forgalmuk - akadást tapasztalnak, és mivel a hálózat javában közös, sokszor, sűrűn lakott helyeken ez érintheti a kábelt bérbe adó cég ügyfeleit is.
Erre ráad, vagy ez eleve annak köszönhető szerintem, hogy a kiépített hálózatunk a körülbelül 20:1-hez arányuló le- : feltöltés tendencia égköve, ezáltal, tapasztalhatóan inkább a feltöltött kérelmek, adat lekérések és web elérések nem jutnak el, nem pedig a válasz nem érkezik meg. Aminek valószínűleg örülnünk kéne, mert ellenkező esetben jó esély lenne dupla rendelések-kifizetések-kérelmek létrejöttére ügyfelek részéről...
És ezt mintha lenyelné vagy nem érezné az ügyfelek többsége, valamint az ott dolgozó is inkább, hogy munkában maradjon, lenyeli, hogy egy, értékben, terjedelemben és hírhedtségében is nagyobb cég, amikor felvásárolja a munkahelyét, elveszi a szerelők céges autóját, hogy bevihesse a saját autóját a cégnek dolgozni, már ha még egyáltalán akarja a munkát..
Az ügyfél szolgáltatója, a saját szolgáltatásán keresztül a saját honlapját sem képes betölteni, és erre azt mondta a kihívott szolgáltató szerelője, hogy - Jah persze, azt ne nézd.. az mindenkinek szar.... ??!
Az ügyfelek már hozzászoktak a szolgáltatásnak csúfolt szolgáltatáshoz, a dolgozók nyelik a szart, hogy ne kerüljenek egy percre se utcára, pláne pandémia idején, a cégek pedig már felkészülten ajánlják legújabb bedobásukat jó ideje, új nagyszerű szolgáltatásként megoldást nyújtva az amúgy sokszor felháborító, de erősen megromlott minőségű szolgáltatásukat kiegészítve (plusz pénzért persze, csak ha kéred):
Akkor is van net ha nincs net? Jah igen, nem az áram megy el, hanem csak a vezetékes net, de nem baj, jó lesz az SIM kártyáról egy 24 órára, aztán fizessél csak amelyik 24 órában csak gondod van.
Netgarancia? Fizethetsz a kifizetett szolgáltatásért, és cserébe tényleg lesz neted a neten belül. Persze csak ha akarod, mint plusz, pluszba fizetős szolgáltatás, kifejezetten rövid időszakokra a hosszú problémák elkerülése végett.
Folytassam még? Jah igen, konkurenciát meg keress, én kaptam vagy 5 éve egy szórólapot, hogy DIGI jön hamarosan, hát DIGI még van mint cég, de azóta is csak jön, tehát maradok a szarnál vagy váltok a szarra.
Azért én megrendeltem a szokásos, "2x gyorsabb, jóval olcsóbb" netet, mert ugyebár Ők rögtön, mindig tájékoztatnak a fejlesztésekről és az új lehetőségekről.. augusztusban.. aznap kifizetve a saját honlapjukon... előző héten, kerek 3 hónap után váltott rendezetlenről kifizetett, folyamatban lévőre, persze azóta se kerestek, én pedig kíváncsian várom, mikor kezdik a szolgáltatást, türelmesen, mert tudom, hogy sok a dolguk.
Visszatérve a választásra xD Én azt mondanám, hely függő, és feltehetőleg ahol kevésbé lakott a terület (nem többlakásos házak), illetve kisebbek a szolgáltatók, kevesebb ügyféllel egy kisebb sávszélesség (leosztásra, nem sebességre) megbízhatóbb kell legyen, mert messze nem használja ki teljesen az amúgy, számára garantált határt. Míg a nagyobb cégek természetesen a szolgáltatás határainak túllépésével szívesen zsebelnek be még több és újabb ügyfelet, mert számít a véleményük. Ohh ezért olcsóbban is megkapják, mint a 20 éves hűséges ügyfelük.
Tehát vannak dolgok, de azt is számításba kell venni, hogy mit vár el az ember. Ez a hálózati hiba, adat le és felkérések, újabb és különböző irányba futó kommunikációkat érinti leginkább, mikor egyszer-egyszer egy-két bitecske elvész az éterbe, míg például a "már felépített" kommunikációk, mint például folyamatos gép vagy szerver elérések: stream és egyéb szolgáltatóktól való letöltés, adatcsere, például online videó, játék, stb. kevésbé sínyli meg, mivel ezek általában előre megadott sebességgel és időbeosztással kommunikálnak, ritkábban érintheti őket adat vesztés, valamint érzékenyebbek is rá, ha egy csomag kimarad, amit azonnal újra kérhetnek, míg a weboldal betöltés-kérés leginkább csak akkor jön be, ha frissíted, hátha sikerül a kérésnek eljutnia egyszer.
Ezektől is független érdemes megfontolni, hogy népszerű tendencia lett szimplán a minden téren nagyobb cégek szervereihez való eljutást biztosítani, mint amblokk a sávszélességet az internet (minden) irányába kibővíteni. Ilyen módon működnek a "bizonyos népszerű honlapokon korlátlan net" jellegű plasztikák.
Azt is érdemes fontolóra venni ilyen energia árak mellett, hogy mennyire akar például T betű által kiadott, neves Cisco gyártmányú, nemes Microsoft rendszerrel ellátott IPTV modemeket, hogy meglegyen a 2 reklám aránylik 1 szar filmhez való, magasan hasznos és kiemelten időhatékony szórakoztatási adag. Ami csak a hálózati jelet dolgozza fel, tehát tőle nem messze mindenképp lesz egy router is, ez tud mindent, általában jobban teljesít és kevesebb egysége hal meg napi használat közben, mint a fő modemnek, ami a bemenő atyaúristenséget osztja szét. De ebből azt érdemes fontolóra venni, hogy az említett IPTV konkrétan felkell álljon minden indításnál, csak úgy mint a legtöbb hálózati eszköz, ezért van egy "szundi" módja, ami másfél perces elindulás helyett azonnali reakciót nyújt.. Annyira azonnalit, hogy ez a szundi simán fűtve tartja az egységet, ebből fakadóan ha rámér az ember.. kiderül, hogy a szundi módja a fogyasztásának büszkén megtartja a 80%-át, tehát a szunditól már csak azért is messze van, mert a kommunikáció villog rajta, gyakorlatilag csak a képet nem adja ki, de teljes értékűen üzemel. kb 450mA az semmi, igaz? persze, pláne, hogyha kb soha nincs kikapcsolva, és csak emiatt az IPTV miatt kaptál egy kétszer annyi áramot zabáló modemet, amiből ha van elég a lakásba, vagy van szórás, teljességgel felesleges.
Ha csak az IPTV-t veszem, azt mondom, hogy nem kapcsolom ki csak altatom mindig (ahogyan javasolt), és ezért nem kell másfél percet várni microsoft termékre TVzés előtt, meg azért nézegetem napi, minden áldott, napi 6 órát, amit élvezek, nem számolom, szívesen fizetek hangos reklámokért. Sőt ezt a 6 órát a kedvezményes, éjjeli áramdíjból veszem le, hogy még "rosszabbul" járjak, ellenben az átlagos, csúcs és azon kivűli díjakkal számolok, nem az évi korlátos, kedvezményes díjjal, akkor.. kapaszkodj, 6000Ft-ot csak arra költesz HAVI szinten, EGY, csak az IPTV-re, hogy egy nap se várjál másfél percet a reklámok érkezéséig, hanem azonnali élmény lehessen mindig.
Akkor mit választasz? A jó drágát ami még jobban legombol óhatatlanul árambácsi javára, de talán kevesebbszer szarik be a szolgáltatása mint a készüléke?
Vagy választod a hős céget, ami felvásárolt egy erősen hanyatlót, csak hogy ügyfeleinek többet és jobbat nyújthasson, általában megbízható készülékekkel (hoppá nekem régi van, vigyázz, az újak csak is jobbak lehetnek!), olcsóbban mint bárki más (csillagcsillagcsillag Budapest jóval olcsóbb, mert ott több az ügyf..kábel, meg nincs konkurencia), általában működő szolgáltatással.. jah elírtam, általában szolgáltatással.
Vagy választod a harmadikat, ami sose lesz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!