Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Mit tennél, ha a Gmail fiókoda...

Mit tennél, ha a Gmail fiókodat felfüggesztené a Google azt feltételezve, hogy illetéktelen behatoló vagy és létfontosságú e-mailekhez nem férnél hozzá?

Figyelt kérdés

Attól félek, óriási anyagi kárt okoz nekem ezzel a Google.

Teljesen jogtalanul zártak ki a saját fiókomból. A jelszavamat tudom, nem írom el. Megkapom a biztonsági e-mail címemre a biztonsági kódot, de azt se fogadja el, sms-t akar küldeni, de semmilyen telefonszámot nem fogad el ehhez.

Szerintem azért feltételezi egy hülye algoritmus, hogy jogtalan felhasználó vagyok, mert több különböző eszközről szoktam bejelentkezni, munkahelyről vagy otthonról és nem használok okostelefont.

A magán e-mail címembe se enged mindig be, de eddig még mindig meggondolta magát, kivéve itthon az egyik Pc-n, ott nem tudok belépni már oda se.

Ez őrület, uniós pályázattal kapcsolatos árajánlatkérő e-maileket kéne leiktatnom, de nem férek hozzájuk, simán feltételezhetik egy ellenőrzésnél, hogy nem szabályosan jártam el, nem kértem 3 helyről, pedig iszonyatosan sokat dolgoztam azon, hogy szabályszerű legyen, csak az iktatásra nem volt időm.

Erre rá fog menni az életem.

Mit csináljak? Hol jelentsem fel a Gmailt? Kinél? Menjek ügyvédhez?

Már nem tudom hány levelet írtam a Google-nek, de nincs személyes elérhetőségük, csak automata válasz jön. A rendszergazdánk írt angolul a Google központba. Tudom bizonyítani, hogy az e-mail fiók az enyém, évek óta ezt használom a munkámhoz.

Kérem, aki tud, segítsen!!!!



2021. febr. 10. 23:21
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
58%

Azért van ez mert minden alkalommal kikellet volna lépned és mivel más más eszközről léptél be elég sűrűn igy a Google rendszere azt hiszi hogy jogtalan felhasználó vagy


Az otthoni gépen futtas egy Cclenear programot

2021. febr. 10. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

Soha nem maradok belépve semmilyen e-mail fiókomban sem. Nem vagyok az a fajta, aki X-el zárja be az e-mail fiókját. Nem vagyok egy számítástechnika zseni, de ezt tudom. Mivel okostelefonon sem használom, ezért még az sem fordul elő, hogy ott belépve maradtam volna. Ettől függetlenül érzékeli, hogy több különböző helyről használom, mert folyamatosan kapom a magán e-mail fiókomba is a figyelmeztetést.


A férjemmel majd lefuttatom azt a programot, de már le vagyok tiltva, át van húzva az e-mail fiókom előtti kis ikon.

2021. febr. 10. 23:42
 3/15 anonim ***** válasza:
50%
próbálj másik böngészőn belépni
2021. febr. 11. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
Próbáltam azt is. Sajnos az már nem változtat azon, hogy fel vagyok függesztve. Addig talán segített volna, amíg csak nem engedett belépni, de nem tiltott le.
2021. febr. 11. 00:16
 5/15 anonim ***** válasza:
26%
Hát sok sikert remélem megoldódig (A régi jelszó már nem lesz jó)
2021. febr. 11. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%

Akármennyire is genyóság, bizony megteheti. Egy ingyenes levelezőrendszert használsz, aminek a felhasználási feltételeiben világosan szerepel, hogy akár figyelmeztetés nélkül meg is szüntethetik a hozzáférésedet, vagy az egész szolgáltatást, akkor sem terheli őket felelősség.

Szóval arról, hogy majd te, mint egyszeri ingyenes felhasználó fogást találj egy ekkora cégen, hadd ne mondjam, hogy esélytelen.

Mondjuk ez furcsa, hogy állításod szerint már többször huszárkodott veled a Google, én is több helyről használok több fiókot, de ebből még egyszer sem volt probléma, csak annyit tett, hogy küldött egy e-mailt, hogy ismeretlen eszközről jelentkeztem be. Olyan már volt, hogy az IMAP-ot letiltotta, mert pár hétig nem használtam, és újra kellett engedélyezni, de ki még soha nem tiltott. Biztos, hogy minden rendben van a gépeiddel? Olyat azért nem szokott csinálni, hogy egy gépről abszolút nem enged belépni.

Ettől függetlenül én is azt mondom, hogy a Google túl messzire ment. Túl nagy apparátust birtokol, és ahhoz képest túl keveset áldoz az ügyfelekre. Sokszor idegesítő, irreális előírásokat támaszt, és néha önmagának is ellentmond. Már korántsem az a szerethető és ügyfélközpontú vállalat, ami miatt 10 éve annyian megszerették, és ami miatt a mostani piaci részesedését is köszönheti.

Hogy mit tehetsz?

Nos, ezek szerint vállalati levelezésetek nincs. Öreg hiba. Nem a részedről, hanem a feletteseid részéről. Nem vagyok megrögzött ellensége az ingyenes címeknek, de ha már a munkaeszközöd az e-mail cím, akkor azt úgy illene, hogy a munkahelyed biztosítson egyet. Ez esetben is előfordulhatnak malőrök, de ilyenkor nem te felelsz érte. Sőt, egy ilyen probléma esetén még kártérítést is követelhetnél, hiszen te a munkahely által adott eszközöket akartad volna használni, amiért a munkahelyed a felelős, hogy működjön. (Ők pedig már adott esetben perelhetik a szolgáltatót, már amennyiben nem saját szerverről futna a levelezés.)

Első körben csinálj egy postafiókot valamilyen nem túl kicsi, de ugyanakor nem túl nagy szolgáltatónál! A túl kicsikkel az a baj, hogy gyakran minőségi problémák vannak velük. (Szóval Freemail, Citromail kizárva.) A túl nagyokkal meg az, amit te is megtapasztaltál. Indamail, Zoho Mail, Protonmail, valamelyiket válaszd ki, és regisztrálj!

Második körben erről a frissen létrehozott e-mailről tájékoztasd a feletteseidet, meg másolatban az esetleges összes szerződéses partnert, lehetőleg hivatalosabb hangvételben megfogalmazva, hogy a Google szolgáltatásának hibája miatt nem férsz hozzá a levelezésedhez, így rajtad kívül álló okok miatt nem tudod garantálni, hogy hozzáférsz az e-mailben kapott ajánlatokhoz!

Harmadik körben ugyanezen címről - amennyiben tudod az elérhetőségeiket - írd meg nekik szintén, hogy a Google szolgáltatásában tapasztalt hiba miatt nem férsz hozzá a levelezésedhez, ezért szíveskedjenek ezen e-mail címre is továbbítani az ajánlatok másolatát! Ezen e-mail titkos másolatának állítsd be a feletteseidet, hogy ha netán munkaügyi perre kerül sor, tudd igazolni, hogy kaptak tájékoztatást az ügyintézés folyamatáról.

Negyedik lépésként, bár ez inkább már a jövőre vonatkozik, én javaslom, hogy legyen valamilyen egyéb szolgáltatónál (lehetőleg jó nagy méretű psotafiókkal) egy címed, és a fő e-mailedről állíts be levéltovábbítást ezen címedre! Így ha a fő címedről nem tudsz belépni, a továbbítás akkor is működik, és a másik címedről eléred a leveleket.

Ötödik lépésként: használj levelezőprogramot (is)! Én nem véletlenül használok itthon is, és a munkahelyen is Thunderbirdöt. Amikor levelem érkezik, az letöltődik a helyi gépre is, és bár a postafiókból való kizárás ellen ez sem véd, de legalább az addigi leveleimet akkor is elérem, ha netán megszűnik a fiók.

Végül pedig lehet némi médianyilvánossággal próbálkozni. A Google is pénzből él, és a negatív reklám nekik sem tesz jót. Egy ügyfél elvesztését magasról le****ják. Több tízezer vállalati ügyfélét már kevésbé. Ha híre menne, hogy milyen hátulütője van a szolgáltatásuk használatának, idővel jónéhány ügyfelet elveszítenének, és nem csak az ingyenes szolgáltatásrészből. Tessék írni valamelyik online napilapnak, mondjuk a Telex tech-rovatának, elmeséled, hogy mi történt, hátha foglalkoznak az üggyel. Ott azért van jópár karakán oknyomozó újságíró, komoly kapcsolatokkal, és a tapasztalat az, hogy ha egy ügy kicsivel nagyobb nyilvánosságot kap, érdekes módon egyből lesz még egy Google-szintű vállalatnál is olyan, aki érdemben intézkedni fog. Fontos nekik, hogy a cikk végén ott legyen, hogy végül sikeresen megoldódott a probléma. Keress fel ezzel pár online médiát, hátha lesz köztük, aki felkapja a sztorit.

2021. febr. 11. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%

#1 "Azért van ez mert minden alkalommal kikellet volna lépned és mivel más más eszközről léptél be elég sűrűn igy a Google rendszere azt hiszi hogy jogtalan felhasználó vagy"

Bocsi, de ez baromság.

Persze, a telefonomról is töröljem a fiókomat, mielőtt gépen belépek, igaz?

2021. febr. 11. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
0%
Hát te tudod :)7
2021. febr. 11. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

6-os, hálásan köszönöm neked! Ennyire sokat senki nem segített még nekem!


Egyébként az ajánlatokat lementettem (nagyon remélem, hogy mindet), a probléma inkább az, hogy iktatnom kellett volna az árajánlatkérő e-mailjeimet is, hogy bizonyítsam, hogy 3 helyről ugyanazon időben kértem és nem egy előre kiválasztott féltől. Én ezt így csináltam, csak a nyomtatás és iktatás maradt el, egyszerűen nem fér bele az időmbe.:( Most lett volna egy kis nyugi januárban az iktatásra, erre decemberben letiltott.


Az már eszembe jutott, hogy megkeresem az árajánlatot adókat, legyenek szívesek nekem visszaküldeni az árajánlatkérő e-mailemet.

Csak annyi tapasztalatom már van, hogy egy idő után ezek a cégek megunják a pályázatos ügyfeleket, mert rájönnek, hogy vagy csak azért vannak megkeresve, mert kell a 3 árajánlat, de úgyse ők lesznek a nyerők vagy ha nem erről van szó, de nem ők lettek a nyerők, ezt is tudják az idő múlásából és akkor meg már azért nem állnak szóba az emberrel.

Volt, hogy 6 helyről kellett árajánlatot kérnem, hogy legyen esélyem arra, hogy 3 válaszol is, mert a többi még válaszra se méltat. Nyilván, mert munka van vele és nem akarnak feleslegesen dolgozni.

Most ezek után nem bízom abban, hogy megőrizték az árajánlatkérő e-mailemet. De ha nem törölték is ki, nem biztos, hogy veszik a fáradtságot nekem továbbküldeni. Pedig ez megoldaná a problémámat, mert akkor már le tudnám iktatni az e-mailemet, tudnám bizonyítani, hogy azonos időben kiment a 3 árajánlatkérés.


Nyilván meg kell próbálnom, remélem sikerül. Nagyon sok más fontos e-mail is elveszett, de azok ekkora kárt nem tudnak nekem okozni, a lényeg, hogy az árajánlatkérő e-mailjeim meg legyenek, a többi már nem érdekel.


Még egyszer nagyon szépen köszönöm!

2021. febr. 11. 00:35
 10/15 A kérdező kommentje:

És persze mindenkinek köszönöm szépen, aki segíteni próbál.

A médianyilvánossággal annyi gond van, hogy egyelőre nem szeretném írásba adni, hogy nem iktattam a pályázati levelezést, mert feladatom lett volna, csak ez már tényleg nem fér bele az időmbe. Mindent én intézek, pedig 3 fős a projektmenedzsment, de nekik nincs erre idejük, pedig nem én akartam ezt a pályázatot.

Ha sikerül valahogy visszakérnem és kapnom az árajánlatkérő e-mailjeimet, első dolgom lesz leiktatni őket.

2021. febr. 11. 00:47
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!