Mennyire lehet bonyolult ezt megcsinálni ?
Elképzelhető, hogy már létező dolog amire gondoltam, de szakértsétek meg ha gondoljátok.
A vállalkozások kínálják a portékáikat, számláznak és postáznak.
Na most én kitöltöm a számlát bizonyos "lakcím" adatokkal és kinyomtatom.
Majd kitöltöm a szállító cég (GLS, MPL..egyéb) űrlapját is ugyanazon "lakcím" adatokkal.
Na de hogyan lehetne ezt valamiképp automatizálni, hogy ha már egyszer a számlán ki vannak töltve az adatok , az átkerülhessen a szállító cég űrlapjára.
Hangosan gondolkodom:
Egyszer a számlázó programnak kellene megalkotnia egy protokoll szerint az adatok halmazát, amit feltesz a felhőbe.
Majd a szállító cég űrlapkitöltő szoftverének (a protokoll ismeretében) le kellene tölteni az adatokat.
Vajon volna e a szereplőknek anyagi érdekül, hogy a rendszert létrehozzák ?
Teszem azt a számlázó szoftver készítője valószínűleg profitálhatna ebből, ha az Ő szoftverét veszik többen , mert fel tudja küldeni a felhőbe, de a szállító cégnek is lehet benne ráció , ha a számlázó program az Ő cégüket javasolná a szállításhoz.
Na igen, de mi van akkor, ha több számlázó program fejlesztő is és több szállító cég is kapcsolódni szeretne a rendszerhez ?
Lehet, hogy az elképzelt helyzet már működik valamely szolgáltatók közt ? Vagy ez teljesen új lenne ?
Igen, de a számlán legtöbb esetben feltüntetik a szállítási címet is. Példaként, amit én használok számlázót, az úgy csinálja, hogy szállítási címnek automatikusan ugyanazt írja be,mint a számlázási cím.
Ha ezek egyeznek, akkor a számlán nem jelenik meg a szállítási cím, ha viszont manuálisan átjavítom más szállítási címre, akkor a számlán ezt külön feltünteti, vagyis adathalmazként ez jelen van a számlázó programban.
Igazából nem kell mindenkinek elfogadnia semmit sem.
A számlázó program, ilyen vagy olyan protokoll szerint felrakja a felhőbe. Neki ennyi a dolga. Az, hogy onnan ki szedi le az már más tészta. Nincs kényszer, hogy leszedd.
A webshopoknál ez viszont tényleg másképp történhet, náluk ez lehet, hogy automatikus.
Nem, a számlázási címek nem kerülnének fel a felhőbe, mivel a szállító cégnek arra nincs szüksége.
A vevő semmit sem nyer vele, észre sem venné a folyamatot.
Ezen az eladó nyer időt, mivel nem kell kétszer kitöltenie a szállítási címet, ha a számlázásnál már egyszer szerepel.
A számlázó program írója is nyer vele, ha többen veszik a programját.
A szállító cég is nyer vele, mert neki ingyen reklámoz a számlázó program írója.
x - a számlázó program írója
y - a szállító cég
z - az eladó
x - feldobja a felhőbe a szállítási adatokat
x - közli azon szállítók listáját, akik ezt le tudják tölteni és automatikusan beviszik a saját űrlapjukba. (ez reklám a szállító cégeknek )
y - letölti az adatokat
y - közli az eladókkal, hogy melyik számlázó program tud nekik adatot küldeni (ez reklám a számlázó szoftvernek )
z - csak a számlázásnál tölti ki egyszer a szállítási címet, utánvét összeget , telefonszámot, akármit, de a számlázási címet nem.
Az adatvédelem szerintem itt nem játszik, mivel a számlázó programban kipipálhatod, hogy engedélyezed e a felhőbe töltést.
Egyébként a számlázó programom az évek alatt összegyűjtött ügyfél adatokat és a tényleges számlákat is felhőben tárolja, nem a saját gépemen tárolódnak.
Nem is lesz publikus a sok feltöltött adat. Egyetlen kiállított számla szállítási címéhez egyetlen szállítási dokumentáció tartozhat.
Hogy van-e API-ja a szállító cégeknek? Igen, van. Hogy ehhez tudnak-e kapcsolódni a számlázó programok? Igen, van, amelyik tud.
Semmi új nincs ebben.
Szerinted a nagy webshopok hogy működnek? Kovács Gézáné szépen egyesével bepötyögi a GLS űrlapba a számlán szereplő adatokat? Egy frászt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!