Hogyan tudom azt bizonyítani, hogy 15-én feladtam egy email-t ?
A levelezőmben benne van, hogy feladtam, de a cél állomásra nem érkezett meg.
Utólag mégegyszer elküldtem, amin látszik is, hogy mikor lett a korábbi feladva, de azt mondják, hogy biztosan trükköztem vele valamit.
Hogyan tudnék ezzel trükközni, ha a dátumot is "rányomja" küldéskor.
Nekem UPC-s , vagyis most már Vodafon-os szolgáltatóm van, a célállomásnak meg G-mail-es.





Ezek szerint a webmail-es felületen láthatót egy bíróság is el kell, hogy fogadja ?
Mert régebben azt hallottam,hogy az email-t nem fogadják el bizonyítékként.





Azt nem tudom, de a webamail kliens a szervertartalmat mutatja, nem az előfizető eszközének a tartalmát. Ahhoz pedig csak az isp-nek van hozzáférése (meg persze neked abban, hogy törölj), tehát nem módosíthatsz távolról dátumokat, stb.
Ha viszont bírósági szakaszban van a dolog, az nyilván kikérheti az ISP adatait (szerverlog) arról, hogy ténylegesen küldtél-e aznap levelet, és hogy a levélnek mi lett a sorsa (miért nem ért célt).










Nincs akkora baj, hogy bírósági szakaszban legyen bármi is.
Nem is érkezett viszajelzés sikertelen kézbesítésről.
Ha érkezett volna, akkor egyértelmű a dolog.
Csak kellemetlen, mert én küldtem az ügyfélnek az utaláshoz szükséges adatokat és nem kapta meg.
Utána pár napra Ő küldött nekem, hogy na mi van már az utalási adatokkal?
Ezt meg én nem kaptam meg.
Aztán eltelt 8 nap, mire rájöttünk, hogy valami nem stimmel.





Ha nem jött vissza hiba, akkor kézbesítve lett az üzenet. A részedről egy hiba fordulhat elő: rossz, de létező címre ment ki az üzenet. Minden más esetben a vevő megkapta, de...
A de... rész pedig már az ő felelősség, ha például valamilyen beállítással ő kiszűrte spamnek vagy törölte, nem vette észre mert nem a beérkező mappába sorolta a levelezője, vagy mobilon rossz irányba seperte az új levelet és egy mozdulattal törölte, rosszabb esetben olyan hulladék szolgáltatója van, ami esetleg nem is kézbesítette neki a levelet, de hibát sem jelzett. Ezt bizonyítani mondjuk kifejezetten nehéz, ezért szokták inkább felhívni a figyelmet, hogy ne használj Freemailt/Citromailt, mert jobb megelőzni a kellemetlenségeket.





Nem, a bíróság nem fogja bizonyítéknak elfogadni, tekintve, hogy IMAP eléréssel egy jobb képességű középiskolás is be tud tenni az elküldött elemek közé egy e-mailt.
Ha bíróságra kerül az ügy, akkor a szolgáltató naplófájljaiból fog kiderülni, hogy tényleg elküldted-e.
Egyébként ezért nem szokták hivatalosnak tekinteni az e-mailt. Könnyen manipulálható, és nehezen ellenőrizhető. (Bár halkan jegyzem meg, sok olyan technilógia létezik már, amivel a problémák nagy része kiszűrhető - PGP, tanusítványok -, de ezek elterjedtsége idehaza a nullához konvergál.)
Egyébként ezért szokás lényegesebb leveleknél visszaigazolást kérni, bár ugye mióta GMail van, azóta ezt is sikerült kinyírni, ugyanis a Google kompetens szakemberei elsőként vették ki ennek a lehetőségét, mondván minek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!