Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Milyen feltételekkel szabad...

Milyen feltételekkel szabad zenei feldolgozásokat feltölteni a youtubera?

Figyelt kérdés
Kezdő vagyok ezen a téren. Pár napja feltettem egy videót, amin gitárkísérettel elénekeltem egy ismert előadó egyik kevésbé ismert dalát (természetesen odaírtam az ő nevét és a dalszöveget is). A feltöltéskor figyelmeztetett a youtube, hogy a szerzői jogok miatt nem használhatom bevételszerzésre a felvételt, én pedig megerősítettem, hogy tudomásul veszem ezt a feltételt. Azt gondoltam, ezzel rendben is van a dolog. Amúgy sem pénzkereset volt a célom vele; születésnapi meglepetésnek szántam. Azonban 3-4 óra múlva az eredeti előadó kérésére törölték a videót, és még figyelmeztetést is kaptam szabályszegés miatt. Utánaolvasva és -kérdezve még a zenész ismerőseim körében is nagyon ellentmondásos infókat kaptam a szerzői jogokról, és hogy mihez, milyen formában kell, vagy nem kell kérni engedélyt. A volt iskolatársaim közül vannak, akik már több tucat, az enyémhez hasonló feldolgozást tettek közzé, de közülük még senki nem futott bele ilyesmibe (a közös tanáraink pedig az én felvételemről is nagy elismeréssel nyilatkoztak, úgyhogy valószínűleg csak pechem volt, hogy az én jogtulajdonos-előadóm ilyen szigorúan ítélt). Szóval: hogyan kell ezt csinálni? Írásbeli engedélyt kell kérni, hogy bármit is elénekelhessek? És hogyan, e-mailben?

#feldolgozás #YouTube #cover #átdolgozás #zenei feldolgozás #újraalkotás
2020. máj. 21. 05:10
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Bolondokat nem dolgozunk fel.
2020. máj. 21. 05:46
 2/3 anonim ***** válasza:

A pontos engedélykérési folyamatról nincs információm, de nem teljesen értem, hogy ez neki miért fájt. Ha a Youtube az ő szellemi tulajdonának ítélte meg, akkor minden megtekintés és reklám után ő kapta volna a bevételt. Csak egy hülye fogja ezt töröltetni...

Egyébként melyik előadóról van szó? (Nem biztos, hogy személyesen ő a hülye, lehet a kiadó...)

2020. máj. 21. 09:46