Van különbség a 4 szálas feldolgozások között?
Úgy értem, ha mondjuk a szálak mögött első esetben 4 fizikai mag van, második esetben 2 fizikai mag, de kétszer erősebb?
Ha a játékoknak 4 mag az igénye, az lehet kettő is, HT-vel? Vagyis a játéknak az a lényeg, hogy 4 számítás egyidejűleg fusson?
Csak azért kérdem, mert mindenki 4 fizikai magos procikat ajánl, holott az i3-asok ugyanúgy képesek 4 szálon dolgozni és az erejük is megvan. Persze mind a 4 szálon gyengébbek.
Egy i3-4160 + 35% = i5-4460.
Így az i3 kb. egy 3,6ghz üzemelő i5 helyett egy 2,7ghz-en üzemelő i5-el egyenlő, 4 szálon. 1-2 szálon meg ugyanaz :). Az árának arányosan ez alapján kb. 40E forintnak kéne lennie, de csak 33E.
Magyarul, honnan tudja a játék, hogy a 4 szálas számítást 2 v 4 mag végzi? :)
Visszakérdezek, miért ne tudná a játék? Az oprendszer is gond nélkül felismeri a procit, illetve a magokat és szálakat is külön látja.
De ha nem szemetek a játék fejlesztői, akkor mennie kéne 2 mag 4 szállal is, programja válogatja (attól még lehet, hogy kevés lesz hozzá a teljesítménye).
Akkor úgy kérdem, nem mindegy, hogy 4db követ 2 fős csapat visz odébb 4 kézzel, vagy 4 fős, 4 kézzel?
És csak a sebességben van különbség. :)
Nem mindegy. 2 mag esetén a magok 2-2 szálat kezelnek, amik között váltani kell. Amíg az egyik szálat számolja, addig a másikat megállítja. A szálak közötti váltás olcsóbb, mint ha egy szál lenne, amin a folyamatok osztoznának, de még mindig drágább, mint ha nem kell váltani, mert a szálakra 1-1 mag jut.
A CPU nem csak GHz-ből, magokból és szálakból áll. Ott vannak a cachek, és az architektúra is.
Ez nagy hülyeségnek tűnik, tengor.
Azt írtad, hogy az i3 egyszerre 2 szálon tud dolgozni (1 maggal).
A celeron és a pentium is erősebb lenne akkor a fizikai 2 maggal.
Melyik része a hihetetlen?
Legyenek a magok a szakácsok, vágódeszkák a szálak, a zöldségek a különböző folyamatok. Adsz nekik egy zsák zöldséget, hogy vágja fel. A szakács elkezdi aprítani a zöldséget a vágódeszkán. Azért, hogy úgy tűnjön, mint ha több minden menne egyszerre váltogatja a feladatokat. Vág egy szeletet a krunpliból, beleteszi egy tálba az egészet, majd veszi a hagymát. Abból is vág egy darabot, azt is elteszi egy tálba, majd fogja a paradicsomot, vág, tálba teszi. Aztán előveszi a krumplit a tálból, vág még egy szeletet, félre teszi, stb stb. Így olyan, mint ha minden egyszerre készülne el.
Ha van két magod, akkor mi változik? Két szakács lesz 1-1 vágódeszkával. Egyik vág a krumpliból, beleteszi a tálba, majd fog egy másik zöldséget. Ez alatt a másik szakács szintén vág egyet, majd félre teszi. Aztán akár átveheti az előzőtől a krumplit, vagy vághat valami mást is. Így szinte megkétszerezted a sebességet.
4 szakáccsal ugyan ez a helyzet.
Nézzük a HT technológiát, ahol 1 szakács dolgozik, de 2 vágódeszkával. Az egyik deszkára ráteszi a krumplit, vág egyet, majd a másikra ráteszi a hagymát és azon is vág egyet. Aztán akár visszatérhet a krumplihoz anélkül, hogy a hagymát el kellene tenni egy tálba, illetve a krumplit ki kellene vennie a tálból. Egyszerre 1 szakácsod van, de sokat spóroltunk az anyagok mozgatásán. A két szál nem jelent akkora növekedést, mint a két mag, de azért nem rossz.
Az i3-asodban 2 szakács lesz, 2-2 vágódeszkával, szemben az i5-ös 4 szakácsával és 1-1 vágódeszkájával.
Hogy beillesszük a Celeront és a Pentiumot is a képbe, akkor mondjuk, hogy míg az i-k egy éles késsel, addig a Pentium egy életlen késsel dolgozik, a Celeron meg mondjuk egy fadarabbal. Hiába ugyan annyi a szakács és/vagy a vágódeszka a Cerka nem tud úgy szeletelni, még akkor sem, ha másfél-kétszer olyan gyorsan hadonászik a fadarabjával.
A cacheknek felfoghatóak a tálaknak, amibe félre teszik a alapanyagot a szakácsok. Ha nincs tálad, akkor a felvágás alatt lévő cuccot át kell tenni egy másik asztalra (RAM, lassú). Ha sok a tálad van, akkor ritkábban kell a másik asztalra pakolni.
Most néztem pár tesztet i3 és i5 procik között játékban. Valami progival kiíratták a cpu/gpu/fps adatokat, de mindkét procinál 4 magot írt ki százalékokkal, az i5-ben általában alacsonyabb kihasználtsággal.
Úgy vettem észre, hogy sokat számít a frekvencia is (i3-4330al sokszor pl. több volt az fps, mint a 4460-al), tehát ha időtálló 4 magos procit szeretnénk, lehet nem árt a k-s verzió, de az vonz magával egy drágább lapot és egy jobb hűtőt is.
i3 4160 hátrányát abban érzem, amiben a 4460-ét is. Hogy amekkora teljesítményt most veszünk, az marad.
De ugyanakkor nem érzem azt, hogy aki egy i3-4160at vesz, az rosszul választ, ott van a 4 szál, ami a játékoknak kell(het). Ár/érték arányban jobb is lehet.
Lehet, hogy jobban jár az ember ha sűrűbben, de mindig a középszerű konfigok alsó részéből választ?
#6-os választ nem érzem jónak.
Egyrészt ha megnézünk egy celeront és összevetjük egy pentiummal (g1840 és g3240), nagyjából annyi az előnye a pentiumnak, amivel magasabb órajelen ketyeg. Ez tesztekben szépen ki is jön. Játékokban már nem feltétlen érezzük ezt a különbséget. A magok nyers ereje egyforma szerintem azonos órajelen. Ugyanez van az i3-al is, ha azonos órajelen 1 magot nézünk 1 szállal, azzal is azonos. De még az i5-el is és az i7-el is.
Ezeket teszteredmények alapján mondom. Vagyis a magok azonosak lehetnek. Persze a teljesítményt sok más dolog is befolyásolja, órajel, cache, ht, stb.
Ha azt mondanám, hogy van i5-4400 proci 4 magos, ami 2,7Ghz-en üzemel 40E-ért és van egy i3-4160 33E-ért, ami tök ugyanazt tudja tesztekben, melyik kéne?
A kövekhez visszatérve :)
4 követ kell elvinni, akkor
-1mag : négyet fordul 4x idő alatt
-1mag+ht : kettőt fordul kb. 3x idő alatt
-2mag : kettőt fordul 2x idő alatt
-2mag+ht : egyet fordul 1,5x idő alatt
-4mag : egyet fordul 1x idő alatt
-4mag+ht : egyet fordul 1x idő alatt (8 kőnél jönne ki az előnye :D )
És ezeket az alap eredményeket befolyásolja a cache, órajel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!