DDOS támadás alatt állok?
Sziasztok!
Hobbiból szoktam streamelni, azonban pár napja pár órával stream kezdés után mindig lemegy a feltöltési sebességem nullára, a netem elkezd összeomlani, majd miután offline voltam egy ideig Twitchen, visszajön minden.
Korlátlan kábeles internetünk van, UPC 500-as csomag (500/22, 100/5.5 garantált), évekig semmi baj nem volt a szolgáltatással, egészen amíg el nem kezdtem közvetíteni.
Hívtam a szolgáltatót, amit ő mondott - router sokszori újraindítási az IP cím váltáshoz - nem működött, a cím húzszori váltás után sem változott, további segítséget ők nem nyújtottak.
Kérdéseim a következők lennének:
Van-e módja, hogy meggyőződjem róla, biztosan támadás alatt állok-e? Wiresharkot töltöttem le, de nem találtam módót a UPC által biztosított connectbox forgalmának tükrözésére, hogy ránézhessek, mi terheli le a hálózatot.
Telekomnál heti IP cím váltást írnak, UPC-nél tapasztalatom alapján hónapokat kell várni. Valakinek van tapasztalata velük? Érdemes szolgáltatót váltani? Mi mást tudnék megpróbálni?
Ha nem DOS/DDOS támadás, akkor mi más okozhat hasonló problémákat? Háttérben és család eszközein futó dolgokat átnéztem és ott semmi gyanúsat nem találtam.
Ugyanez a probléma már fél évvel ezelőtt is volt, akkor pár havi várakozás után ment el, gondolom az automatikus IP cím váltás alkalmával, amit most nincs időm kivárni.
A tanácsokat hálásan köszönöm előre is!
Sose értem az embereket, hogy miért egyből DDOS támadásra gondol mindenki..
Probálj cserélni DNS szervert, kábeleket nézd meg, hogy nem-e sérültek (pl. egyik ismerősömnél pont ez volt a gond [FULL ugyanaz a probléma volt nála is]), router beállítások helyesek-e pl. DHCP kiosztás stb, ezek sem javultak a helyzeten akkor jobb router csere rosszabb esetén szolgáltató csere
"egészen amíg el nem kezdtem közvetíteni." - Asszem megtaláltam a probléma forrását...
Hisz logikus, nemde? Nem streamelsz minden jó, streamelsz és elő is jön az általad említett hibajelenség. Hát nem furcsa? :)
Viccet félretéve, biztosan a streamelés terheli le a hálózatot. Az hogy hol jó hol nem, az már lényegtelen. Lehet, hogy a router terhelődik le tőle nem is a hálózat, amit mondjuk egy komolyabb router-re való váltás orvosolhatna.
Első válaszolónak köszönöm, rákeresek mindenre és végig próblom a beállításokat. Azért ugrik az embernek rögtön ez a fejébe, mert nem ért hozzá, dramatikus cikkekből ennyire tud gondolni a bajban. DNS szerverekről még sehol nem hallottam például, onnan nem tudtam volna kiindulni.
A kábelekre azért nem gyanakszom, mert a nap minden szakaszában jól működik, bármi mást csinálok. De ha más nem jön be, lecserélem a kábeleket. Mondjuk coaxhoz meg aknához embert kell hívni, arra pedig általában egy hetet kell várni. Router beállításoknál minden alapbeállításon kéne hogy legyen, a UPC áltál kiosztott ConnectBoxot használjuk, úgyhogy túl sok lehetőséget az nem is nyújt. Alaphelyzetbeállítás látszólag nem oldja meg a gondot. Esetleg valami specifikus beállítást tudnál mondani, amire kifejezetten figyeljek, ami okozhatja a gondokat?
Router cseréje esetén UPC-től kell újabb boxot igényeljek, vagy vegyek egy routert, az menjen a boxra és én arra csatlakozzak? Ha a box a gyenge láncszem, akkor az nem oldaná meg, vagy igen?
Második válaszolónak: A közvetítéseket nyár óta csinálom és többnyire minden rendben ment, idén például egyetlen nap sem volt bajom egészen idáig, tudomásom szerint semmi nem változott mostanában.
Igen, ez már csak ilyen. Próbáld meg úgy, hogy tényleg szó szerint mindent lecsatlakoztatsz és csak a gép legyen a neten. Próbálj úgy streamelni. Szerintem a router a ludas, egy időben nálam is nagyon borzalmas volt a net "terhelés" alatt. Annyi volt a különbség (még most is), hogy nekem 10/1 szutyok netem van és a Youtube volt az a bizonyos terhelő tényező, míg nálad ez a streamelés. Emlékszem, volt mikor 30 000ms pinget okozott az, hogy YT-on hallgattak az itthoniak zenét. Azóta sokszor volt router csere, most egy ideje egy-két eszközt (amik FullHD-ben videóznak) kibír a hálózat, úgy még tűrhető a válaszidő. Régebben ugyanez 1 eszköznél is legalább 300ms-ot jelentett. Arra emlékszem, hogy mikor voltak itt mérni, hogy mi lehet a hiba, akkor mondták, hogy a router indokolatlanul le van terhelve.
Ha a router okozza a hibát, abban az a szép, hogy hálózattól független a dolog. Lehet neked akár optikád is, ha "nem bírja az iramot" a router. Nálad a hálózat szerintem kilőhető, mármint egy 500-as netnek nem kéne problémáznia, ha az ember streamelne rajta. Esetleg még valahol a házon kívül lehet valami hiba (akár fizikai sérülés a kábelen/elosztón).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!