Az IKEÁ-nál miért van az, ha on-line vásárolok, akkor a személyes átvétel plusz 1500 Ft költség?
Ilyennel még nem találkoztam. Legalább 100 on-line vásárlást csináltam már különböző boltokban, de a személyes átvétel mindenhol ingyenes.
Másrsétszt van az IKEÁ-nál egy olyan, hogy : 1 évig meggondolhatod magad
365 napig visszaviheted, és visszakapod a termék árát.
Ez csak on-lin esetén érvényes, vagy rendes vásárlásnál is?
És ez lényegében az elállás két hetes meghosszabbítása? Tehát a csomagolást kibonthatom, összeszerelhetem, szétszerelhetem, kipróbálhatom, mint egy rendes elállásnál? akkor is ha nem on-line veszem, hanem ez az IKEÁ-s egy év vonatkozik rá?















"a személyes átvétel mindenhol ingyenes"
Ez így nem igaz. Egyre többször futok bele olyan webáruházakba, ahol vagy fizetem a kiszállítást, vagy fizetem azt, hogy személyesen veszem át. Az utóbbi olcsóbb szokott lenni, de bizony egyre több helyen van ára.





Ja igen, ez is egy módszer: régebben még ingyen át lehetett venni személyesen, de most már csak pénzért juthatsz hozzá, mert a személyes átvétel egyszerűen megszűnt:
A másik, ami eszembe jut: alza.hu, akik úgy látom, elég undorító módon nem is teszik egyértelművé, hogy hány (de nyilván sok) ezer forinttól ingyenes csak a személyes átvétel - az alatt pedig 350,-Ft:
"Személyes átvétel
Üzleteink
A készleten lévő áruk azonnal átvehetők
Ingyen vagy 350 Ft-tól"
Nem olyan gyakran vásárolok online, hirtelen ezek ugrottak be. Valahol azért érthető, hiszen ha ott kell állnia mondjuk csak egy alkalmazottnak valami irodában csak azért, hogy hátha majd beugrik valaki valami cuccért, az is plusz költség a cégnek, hiszen annak az embernek akkor már nem igazán adhat más munkát arra az időre. De nekem ezzel elveszik a kedvemet a vásárlástól, az tény. És nyilván nem vagyok ezzel egyedül.
Az átvétel ingyenes. 1500 ft-ot azért fizetsz, mert az az áru összeszedési szolgáltatás díja. Ezt a házhoz szállításnál is ki kell fizetni.
Az egy éves meggondolt úgy működik, hogy bontatlan csomagolásban teljes áron, bontott/szerelt/használt állapotban pedig részlegesen fizetik neked vissza az árat. A levonás mértéke a termék állapotától függ.
Online és személyes vásárlásnál is érvényesíthető a dolog.
Ez nem elállás, hanem az IKEA egyik szolgáltatása.
Bővebben itt olvashatsz róla:





"Ha tudod, az eredeti csomagolását is hozd magaddal."
Ebből egyáltalán nem következik, hogy ha bontott, akkor automatikusan csak csökkentett áron veszik vissza. A gyakorlat mégis az?





1) Más helyen is van olyan, hogy a személyes átvétel pénzbe kerül. Pl. a Rossmannál 300 Ft, ha 15000 Ft alatt vásárolsz. Persze ehhez képest az IKEA eléggé kirívó, hiszen más cégeknél a házhozszállítás kerül ennyibe általában. De van, ahol azért sem számolnak fel pénzt, hogy az egyik üzletből át kell szállítaniuk egy másikba, mert te ott akarod átvenni (pl. Decathlon, Edigital). Van, akik úgy oldják meg a személyes átvételt, hogy partnerüzletekbe szállítanak, ennek szintén szokott lenni költsége. Úgyhogy a kérdésednek erre a felére inkább az a válasz, hogy ahány ház, annyi szokás.
2) Rendes vásárlásnál is áll a 365 napos elállási jog, én már vittem így vissza terméket többször is, nem kell hozzá a csomagolás. Mondjuk azt erős túlzásnak érezném, hogy vígan használjak valamit 364 napig, aztán visszavigyem, de volt már pl. törülköző, ami egy mosástól szétfeslett vagy valami sütőalátét, amiről kiderült, hogy nem hőálló, ezeket azért hónapokon belül visszajuttattam.





"Rendes vásárlásnál is áll a 365 napos elállási jog"
Rendes vásárlásnál is? Meg még minél?
"én már vittem így vissza terméket többször is, nem kell hozzá a csomagolás"
És visszakaptad a teljes árat, vagy csak kevesebbet, ha maga a termék teljesen új volt, csak épp a csomagolása nem volt már meg, vagy nem volt ép?
"volt már pl. törülköző, ami egy mosástól szétfeslett vagy valami sütőalátét, amiről kiderült, hogy nem hőálló, ezeket azért hónapokon belül visszajuttattam"
De ez egész más, mert ez már minőségi probléma miatti reklamálás (nem csak ilyen "365 napon belül meggondoltam magam, mégse kell". Visszakaptad a teljes vételárat?





Kedves #9/18:25! A kérdező kérdésére válaszolva írtam az "is"-t: "Ez csak on-lin esetén érvényes, vagy rendes vásárlásnál is?"
Minden esetben visszakaptam a teljes vételárat természetesen és mindig teljes természetességgel vették a vevőszolgálaton az elállási szándékomat, sosem volt kérdés, apelláta. Egyszer volt, hogy minőségi reklamációval éltem: egy gyertyatartó szétpattant a hőtől, amikor végigégett benne a gyertya. Csakis azért vettem a fáradságot, hogy visszavigyem a terméket, mert kifejezetten balesetveszélyesnek ítéltem azt, hogy egy gyertyatartó nem hőálló. Viszont sajnos egy idegbeteg ügyintézőt fogtam ki, aki teljesen távol állt az IKEA filozófiájától, s felvonultatta az összes - más helyeken szerzett - ügyfélszolgálatos tapasztalatát abban, hogy meggyőzzön, én vagyok a hülye/ át akarom verni/ a gyertyatartót én törtem szét, nem a hő. Hiába mondtam, hogy nem kell a pénz, az kell csak, hogy bevizsgálják a tárgyat a vázolt szituációban és hívják vissza, ha ez többnél is jelentkezik.
A sütőalátétes dolog nem minőségi probléma volt, hanem csak annyi, hogy sütőalátétnek nevezik, a piacon kapható hasonló sütőalátétek 99%-a hőálló, ennél meg ez úgy derült csak ki, hogy miután kibontottam, megnéztem közelebbről, hogy mi az az apró kis fekete jelzés a sarkában, hát az volt, hogy ne rakjuk sütőbe...! De ezt a boltban kihelyezett terméktájékoztató sem említette, se a honlapon nem írták.
Egyébként én eléggé sok termékvéleményezést küldtem már a különféle ikeás tárgyakhoz, jót is, rosszat is, ez utóbbiaknál meg mindig alákommentel az IKEA, hogy nyugodtan vigyem vissza 365 napon belül a - nyilvánvalóan már alaposan használatba vett - terméket.
Remélem, minden kérdésedet kimerítően megválaszoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!