Kulso hangkartya eri meg jobban, vagy vegyek rogton olyan mikrofont amibe van beepitve?
Na most a legolcsobb hangkartya amit lattam es van rajta fantomtap az 10k kornyeken van arban. A mikrofon amit venni akarok annak meg a beepitett hangkartyas valtozata 15kval dragabb. Na most az a kerdes, hogy a 10k-s kulso hangkartya elvileg jobban megeri amiatt mert igy olcsobbN jovok ki 5kval, de vajon van e eleg minosegi ahhoz, h az amugy 30 ezres mikinek a minoseget ne rontsa le? Nagyon kezdo vagyok ebbe a temakorben, nezzetek el nekem. Ha akarjatok tudom linkelni a szoban forgo eszkozoket is. Illetve gondolom a mikrofonba beepitett hangkartya tuti eleg jo a mikrofonhoz. Vagy csak annyi a lenyeg, h kapja meg a hangkartyatol a fantomtapot? Vagy ha rosszabb a hangkartya atvitele akkor elrontja a mikrofon hangjat is, ha annak meg elvileg jobb?
Koszi elore is a valaszokat, nezzetek el, h tudatlan vagyok.
Attól függ mire.
Ha csak podcast-re, szimpla Youtube felvételhez, akkor a hangkártyával egybeépített mikrofon is jó.
Zenei felvételhez viszont a jól megválasztott külön, külső hangkártya az ildomosabb: tudsz egyszerre több forrást is rögzíteni (például gitár + ének), van lehetőséged direkt monitorozásra (azaz a mikrofon felerősített jelét egyből fejhallgatóra vezetni késleltetés nélkül), keverőpult beiktatásával tudsz több forrást (mikrofont, hangszert) rögzíteni.
Úgy van, első jókat írt, ha belinkeled a választásod, akkor konkrétan is adhatok tanácsot.
Az is fontos, valóban, hogy mit akarsz csinálni az eszközökkel, mik a céljaid?
Általában véve az USB mikrofonok beépített hangkártyái nem túl jó minőségűek, az a csekély ártöbblet, amivel megnövelik a sima mikrofonok költségét, messze nem ér fel egy jó külső audió interfésszel.
A jó minőségű külső hangkártyák is harmincezer körül kezdődnek, akárcsak a mikrofonok és még egyéb költségekre is számíthatsz, vagyis a pénztárcát is figyelembe kell venned, mennyit szánsz rá, mik a lehetőségeid.
Az AT2020 az egy remek közepes membrános mikrofon, nekem van is egy, valóban kiemelkedik a kategóriájából.
Talán nem rossz énekre sem, de arra inkább a kis membrános sztereómikrofonok a legjobbak, amik veszik a magasabb hangokat is. A nagy membránosok jellegzetessége a sok és erős mély hangzás, az at2020 ebből a szempontból középutas, de közép és magas tartományban az is gyengébb valamivel, igaz, a kis membránosok meg a mély hangokban szegényebbek.
Az énekben nincsenek igazán mély hangok.
Ehhez már illik venni legalább egy Behringer hangkártyát, ha nem midizel, akkor jó lehet az UMC202HD 23000 ért, midis változata UMC204HD 29000 Ft.
Az at2020 mikrofon az 31000 Ft
xlr kábel 2000 Ft
állvány RockStand 5000 Ft
Add össze.
Vokálhoz, kórushoz tudom, hogy szerették a Behringer C2 sztereó mikrofonpárt, az 14000 Ft/pár, lehet, hogy az is jó, csak akkor két állvány és két kábel kell, de ehhez már tutira kell a külső hangkártya.
Esetleg menj el a HitSpace szaküzletbe, ott ha van éppen kibontott, akkor meg is hallgathatod ezeket, de az USB-s AT 2020 mikrofont nem ismerem valójában, amihez nem kell interfész, a különbséget ott talán megláthatod, vagy kérj tanácsot profiktól.
Popfiltert először nem feltétlenül kell venni, az amúgy is tompít kicsit, de nem kell pont beleszuszogni a mikrofonba, egy kicsit alá, vagy mellé kell énekelni és nem tíz centiről, hanem 30+, ahogy a legjobb.
Ezzel szemben az at2020 usb mikrofon meg 47000 Ft, ehhez is kell állvány, kábel nem. Szerintem gyengébb lesz a minősége jóval, de próbáld ki, sosem lehet tudni, lehet, hogy neked megfelel.
A másik verzió csak 7000 Ft-al több, talán annyit megér, ha már költesz rá.
Itt a mély hangok a 20 Hz től mennek fel, ennyit tud az at2020 mikrofon, de tudja ezt a Behringer C2 is, ám ezt amúgy is vágni kell mélyvágással, mert ha olyan eszközön játszod le véletlenül, ami csak 60-80 Hz től indít, akkor ott lesz neked egy kis reccsenés, ami zavaró lehet, mert bárhogy erőlködik a ketyere, nem bírja hozni a jelet, ezért is meg kell hallgatni a felvételt jó és kevésbé jó eszközökön.
Az, hogy a magasabb, vagy a mélyebb tartományban teljesít jobban a mikrofon az a membrán nagyságától függ.
Az énekhangok általában erősek az alapfrekvenciák közelében. a zaj csökkenthető, ha a 100 Hz alatti tartományt vágjuk, a 16-18 kHz élénkséget, csillogást ad a vokálnak.
Az 50 Hz adja általában az alapzajt, azt mindenképpen ki kell venni.
A hangszerek hangtartományáról adok egy linket, ezt érdemes megnézni, ha hangszer is van a felvételben, mert ha EQ-t használsz ott, ahol a hangszer nem is szól, akkor csak a zajt erősíted, vonatkozik ez az énekre is.
Az énekhangnál mindenki egyéni frekvenciahatárokkal rendelkezik, azt egy próbafelvétellel érdemes belőni, úgy, hogy az illető énekeljen egy skálát a mélytől a magasig, amit csak tud és az alatt vágni kell, meglepődsz majd a különféle hangtartományokon.
Akinek nincs jó hangtartománya, annak a hangját 300 Hz alatt kell vágni, a susogás miatt és úgy 2 vagy 2,5 kHz felett a sziszegés van már csak, de meglátod a próbafelvételen pontosan.
Keresd meg az 'énekhangok' részt mindkét linken, meg érdekes lehet a többi is, a panorámázás, a masterolás, stb.
Az AT2020 jó általános célra, énekre is, ha egyedül énekelsz, de kórushoz, ami akár két, három ember is lehet, már a sztereo mikrofonpár a legjobb, ami a Behringer C2 től indít. (a Behringer c4 hasonló, de arról elég rossz véleményeket hallottam)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!