Egérnél magas DPI (CPI) és alacsony érzékenység vagy alacsony DPI és magas érzékenység a jobb játékokra levetítve?
Feltételezett környezet egy jó egérpad, pontos szenzor, 1920x1080 felbontás.
1. Magas DPI és alacsony érzékenység (DPI: 1600+)
2. Alacsony DPI és magas érzékenység (DPI: 400-800)
Nyilván olyan játékokról beszélünk, ahol fontos a pontosság, van recoil, stb, tipikusan fps.
Tehát mindkét esetben ugyan annyit kell mozdítani az egeret, hogy a képernyőn x számú pixelt megtegyen/játékban x°-ot forduljon, csak alacsony DPI-n sokkal kevesebbet mintavételez ez idő alatt az egér, mint magason.
Megnézve a profi játékosokat, sok játékban általában 1000 DPI a max, de játékon belüli érzékenységgel játszadozva ugyan akkorát rántanak az egéren egy teljes megforduláshoz.
Sok helyen olvastam azt az érvelést, hogy alacsony DPI esetében átugorhat pixeleket, így egy adott pontra nem minden esetben tudunk célozni, de ez ellent mond a profi játékosok beállításainak, akik megkérdőjelezhetetlenül pontosan céloznak, tehát elvileg a 400-nak elégnek kell lennie, így a magasabb mintavételezés akár hátrány is lehet. Vagy tévedek?
Nagyjából, de nem egészen így működik. A mintavételezést a polling rate szabályozza. DPI (pont/hüvelyk) csak raszteresíti a képernyőt. Ez azt jelenti, hogy magasabb DPI-n pontosabban tudsz célozni, alacsonyabb DPI-n stabilabban.
Előbb-utóbb meg mindenki rájön, hogy ebből a szempontból az egerek közt a különbség minimális, ezért az elsődleges szempont az, hogy mennyire kényelmes és mennyire könnyű az egér, vagy a szenzor mennyire megbízható, nem pedig az, hogy milyen számot írnak rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!