FPS vs. Monitor képfrissítés mizéria, hogy is van ez?
Sziasztok!
Pontosan hogy van ez a kérdés? Ha nekem van egy 60 Hz-es monitorom, akkor nem fogok 60 FPS-nél többet kapni? Ha 75 Hz-est veszek, akkor meg... 75 FPS?
Olvastam sok külföldi diskurzust, de nem jutottam napirendre, csak hogy sokan kikapcsolják a Vsync-et az Nvidia vezérlőpultban. Kipróbáltam, lett is War Thunderben pl. 140 FPS-em a 60 helyett, 60 Hz-es monitoron. Viszont most a legújabb driverrel megint 60. Néha 80-ra felmegy, és visszamegy 60-ra.
Hány Hz-es monitor kell ahhoz, vagy mi kell ahhoz, hogy te a hardvered valódi teljesítményét lásd FPS-ben?
Tudom vannak olyanok, akik azt mondják hagyjuk az FPS-t, nem kell itt az e-péniszt méricskélni. Alapvetően egyetértek, de azért szeretem kihozni a maximumot abból ami van.
Köszönöm!
VSYNC-t pl. én mindig kikapcsolom a képkockák elcsúszása végett.Pont azért mert a monitor csak az adott FPS-t képes megjeleníti, többet meg már.(ha pedig több FPS-d van mint amit meg tud jeleníti akkor csúsznak a pixelek)
Ilyenkor viszont előjöhet az input lagg amit vagy észreveszel vagy nem.
A maximumot freesync-val vagy g sync-al lehet kihozni amihez olyan monitor is kell ami képes valamelyikre.
Szóval annak nincs értelme hogy van 200 FPS-ed egy 60 HZ-es monitoron mert feleslegesen terheled a VGA-t és a CPU-t, viszont ha kevesebb mint 60 FPS-d van akkor a VSYNC legyen az első amit kikapcsolsz.
Az FPS az frame per second, vagyis hány képkockányi adatot tud kiküldeni a géped.
A Hertz, vagyis a frekvencia (fizikából talán még rémlik) meg egy egységnyi idő alatt történő ismétlődést jelent, monitornál ez a képfrissítés, vagyis 1 másodperc alatt hányszor frissül.
Mivel a képet egy 60Hz-es monitor 60x frissíti, ez azt jelenti, hogy 1 másodperc alatt 60 képet tud megjeleníteni, ami viszont megegyezik az FPS-sel (mert kép), tehát 60 Hz-es monitor max 60 FPS-t jelenít meg.
Az én szemem pl 80Hz felett már nem látja annyira élesen a különbséget sebességnél, de vannak sasszeműek, akik 110-120 Hz-ig látják a különbséget, így, amennyiben profi e-sportoló akarsz lenni FPS játékban, 144Hz-es monitort keress.
Normál felhasználásra bőven elég a 60Hz-es is.
A v-syncet meg azért kapcsolják ki, mert az FPS nem csak a megjeleníthető képkockákat mutatja, hanem a beérkező adatokat is. Nagyon nem mindegy, hogy a gép 1 sec alatt 60x vagy 300x veszi be az egérmozgást, mivel a több adat miatt sokkal simább és pontosabb lesz az egérmozgás, így FPS játékoknál fontos a magas FPS, akkor is, ha csak 60 Hz-es monitorod van.
Én pl CS:GO-t régen 250-300fps-sel játszottam, beraktam a v-syncet és az egész akadozónak tűnt, pedig nem, csak a bemenő jel is leesett 60-ra és az egérmozgatás teljesen más lett.
Aki hozzászokik a magas adatbeviteli sebességhez, annak halál lehet egy-egy v-sync lekorlátozás, nem tudja normálisan mozgatni az egeret.
Köszönöm a válaszokat, így már minden tiszta. :)
Már csak egy dolog van, amit nem értek. Akkor ez a sok benchmark meg összehasonlító videó mire jó, hogy hány FPS meg miegymás, ha igazából egy átlag ember monitora nem képes többre, mint 60 FPS? Vagyis képes, csak ahogy értelmezem, nem sok értelme van.
Mert ez az egész FPS háború, meg méricskélés csak egy gumicsont rágcsálás, de igazából sok célja nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!