Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Manapság miért nem törekednek...

Manapság miért nem törekednek a konzolgyártók arra, hogy egyedi gépeket fejlesszenek ki, amik lekörözik a PC-ket?

Figyelt kérdés

Pl. amikor a 90-es évek közepén kihozták a Playstation 1-et, akkor a PC-k valahol a 386-os, 486-os szintjén tartottak, a Playstation-ben is csak egy 33 Mhz-es processzor van, viszont olyan egyedi architektúrát alakítottak ki neki, hogy a 2000-es évek elejéig nem számított elavultnak.


A legutolsó egyedi felépítésű konzol a PS3 volt a Cell architektúrával, viszont az Xbox 360 már nem sokban különbözött egy PC-től, a jelenlegi generációs gépek, a PS4, és az Xbox One sem egyedibbek, mint egy gamer PC.


Pedig, ha megerőltetnék magukat, akkor mai technikát felhasználva ismét tervezhetnének egyedi gépeket, amik a mai PC-ket is lekörözik. Nem kéne exkluzív játékokra hagyatkozni, egyszerűen attól lennének az új kizárólag konzolra kiadott játékok exkluzívak, hogy a PC-k még képtelenek futtatni őket.



2017. jún. 13. 18:56
 1/4 anonim ***** válasza:

Ha drágább hardware-k lennének a konzolban akkor maga az egész sokkal drágább lenne így el is vesztené egyik előnyét a PC-vel szemben.

A mai PC-ket meg nehéz lenne elverni, fölig ha egy 1080Ti SLI-ről lenne szó ami egy 7700K mellett van...

Illetve mi haszna lenne az AMD-nek hogy játékra többen vennének konzolt mint PC-t?

Ha meglépnék amit írnál akkor kiszorulna a PC mögül a játékközösség.

2017. jún. 13. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Eltelt azóta majd 30 év. Nem úgy működnek a dolgok ahogy régen. Nincs akkora költségvetés, senki nem szeret kockáztatni. A PS3 is megszívta az egyedi kialakítással, kínszenvedés volt rá játékot írni. Emellett a fejlesztés nagyon felpörgött. Gyakorlatilag akármilyen gépet fejlesztesz, már a megjelenéskor simán elavult lehet mint az XO és a PS4 is az volt. A 360 volt az utolsó generáció ahol egy egyedi (drága) megoldás tudta tartani a lépést majd 10 évig.


Évente olyan videokártyák jönnek ki mint amennyibe egész konzolok kerülnek. A legegyszerűbb és legolcsóbb egy PC alkatrészekből egyedileg összeépített megoldás amit most is csinálnak. Erősebb mint egy ugyanolyan PCs konfig és speciális szoftveres megoldásokkal nagyon jó grafikát is el tud érni.


Egyébként a konzolok egyik legvonzóbb tulajdonsága mindig az volt, hogy nem kell hozzá érteni, megveszed, beteszed a játékot azt megy. Ha megnézed nem olyan sokkal többől ki lehet hozni egy hasonló (jobb) grafikájú konfigurációt mint a mai konzolok és azokra nemcsak warez van hanem olcsóbbak a játékok is alapból, mégis veszik a konzolokat mert kényelmesebb.

2017. jún. 14. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:

A PS3 Cell-je egyértelműen zsákutca volt, ezért hamar kukázta is a Sony. Vagyis amilyen hamar csak tudta! Az előző generációban nagyon nehezen tudtak játékokat fejleszteni a fejlesztők, lásd PS3; ezért nagyon is helyénvaló volt a Sonytól és MS-től hogy átálltak egy az egyben a PC-s arhitektúrára. Így nem kell dollármilliárdokat a fejlesztésbe ölni és könnyen programozható platformokat tehetnek le a konzolgyártók.


Én is az előttem szólalóval értek egyet, azok régen voltak, szép idők voltak, de ma már más a helyzet. A hardvergyártás evolúciója úgy felgyorsult, hogy ma már 3-4 évenként adnak ki egy új konzolt, és megéri a Sonynak és a Microsoftnak, mert egyszerűen a PC-s hardvergyártás akkorát fejlődik, hogy csak így tudnak lépést tartani a konzolgyártók a high end PC-kkel.


A Cell egyébként sem nagy szám, a PS4 Jaguár procija szerintem kétvállra fekteti. Ha csak a sima PS4-et vesszük, az is 10-szer erősebb hardver, mint a PS3! Nem csoda a bivalyerősnek kikiáltott PS3 a 720pvel bajlódott, míg a PS4 natív 1080pben renderereli le a game-ket. Azóta meg itt a 4k, a PS4 Pro és az XBOX ONE X! Lehetetlen, hogy egy csúcs konzol leverjen egy csúcs PC-t, mert a PC-k ma már sokkal dinamikusabban fejlődnek, mint a 90-es években, viszont az Xbox One X most nagyon odatette a lécet, nagyon magasra!


Az is igaz, hogy a konzolokból, egy közepes hardverből ki lehet azt hozni, mint amit egy high end PC-ből. Pl: Uncharted 4, Horizon: Zero Dawn; nem beszélve a Xbox One X-ről, mondjuk egy Forza 7-ről!

2017. jún. 15. 01:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 szántóvető ***** válasza:

már nem érdeke a játékkiadóknak az exkluzivitás a kevesebb bgevétel miatt.ott a 2001-es gta3 ami ps2 exkluzív volt,majd átportolták minden jelentősebb platformra(meg a final fantasyt is,pc-re.)nagyjából ekkor vesztette el a fonalat a konzol:mert ha minden komolyabb játék elérhető pc-re is akkor minek még egy külön célszámítógéppel bajlódni?új ötletet a nintendo hozott a játékok eltérő megközelítésével és az ebből fakadó egyedi irányításmechanizmusával,és nagyjából ennyi.xbox és ps van,de nem tudom hogy minek.

" attól lennének az új kizárólag konzolra kiadott játékok exkluzívak, hogy a PC-k még képtelenek futtatni őket."-és mindezt elérhető áron,100e Ft körül.mikor egy nyamvadt vga többe kerül.

2017. jún. 16. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!