Miért érzem simábnak a konzolos 30 fpst a számitógépes 30hoz képest?
Konzolon más a technológia, illetve nem késik a bemenet.
Sokkal simább a konzolos 301 FPS mint a PC-s, ezért is síkhülye sok PC Masterraces idióta sznob, aki a 30 FPS-t szidja konzolon (PC-s vagyok amúgy, de a PC Master Race-t egy akkora ordenáré baromságnak tartom...)
Új játékoknál PC-n a 30 FPS, valójában 22. Egy kicsit csalnak a fejlesztők, ezt akár le is tesztelheti mindenki otthon, saját maga. Nem minden játék esetében, de pl. a Division nálam 30 FPS-re lockolva konkrétan képkockákat hagy ki a játékból, de egy régi játék (pl. Jedi Outcast, vagy bármi) teljesen játszható 30 FPS-el, csak egy picit darabos.
#2
Csalnak a fejlesztők. :D Teszem azt afterburnerrel nézi az ember az ilyesmit, az afterburner pedig nem megkérdezi a játéktól, hogy na, te most épp hány efpéessel futsz, hanem leméri. Vagy az afterburner csal? Meg az összes többi mérőprogram, ami kivétel nélkül ugyanannyit fog kiírni(esetleg tizedes eltéréssel)? Az meg, hogy nem késik a bemenet pláne egy vicc, hogy a pcsába ne késne, ugyanúgy el kell jutnia az adatnak a kontrollertől a gépig(aztán a monitorig\tévéig), konkrétan lehetetlen késés nélkül bármilyen adatot küldeni.
A fix 30 fps pontosan ugyanúgy néz ki\érződik konzolon, mint pc n(kapaszkodjatok meg, de mindkét esetben számítógépről beszélünk, csak az egyik egy jó eséllyel kisebb dobozban van, nincs varázslat egyik oldalon sem), ugyanakkor ha ingadozik(akár 30-35 fps között) az sokkal rosszabb, ezért is szokták limitálni, hiába lenne képes a konzol is általában kicsit többre, stabilan általában ez a vége. [szerencsére nem kell egy random idegen szavára hagyatkozni, nyugodtan elvégezhettek ti is egy egyszerű tesztet, shadowplay\relive al vegyetek fel egy rövid videót, állítástok az fps limitet 30 ra, és ha visszanézitek tada, pont úgy fog futni mint konzolon - már persze feltételezve, hogy a gép nem 30fps alatt teljesít. Másik lehetőség, hogy mondjuk rivatuner ben beállítjátok a limitet 30fps re, de ez nem működik megfelelően minden játékban, a videó felvétel jobb ilyen szempontból]
#4
Én pont arról beszéltem, hogy a játék belső beépített FPS métere 30 FPS-t ír ki, és az MSI Afterburner (és minden más program) pedig 22-t. Borzasztóan darabos, és "képkihagyásos" 30 FPS-en a Division (és egy csomó más ÚJ játék is).
"A fix 30 fps pontosan ugyanúgy néz ki\érződik konzolon, mint pc n".
Van ahol igen. Van ahol nem.
Sokan arra fogják hogy messze ülnek a TV-től, hogy az analóg lassabb, de ezek nem működnek abban az esetben, ha valaki PC-n játszik kontrollerrel, messziről nézve.
A legerősebb ok amiért a konzolos 30 FPS jobbnak tűnik a PC-snél (NEM MINDEN JÁTÉKBAN), az a képkockák frissítési arányánál keresendő, bizonyos kódolásnál teljesen másképp működik. Pl. PC-n 60 FPS-nél van, hogy ugyanazt a két képkockát látjuk a 60-ból 1 másodperc alatt. Ez egy bonyolultabb rendszer, akit érdekel (és nem nyom egyből piros kezet azért, mert valami nem fér bele a világképébe) az keressen rá google-n.
A Motion Blur is más egy kicsit konzolon, az összemossa a képkockák közötti kihagyásokat, így jobb tud lenni a 30 FPS konzolon, mint PC-n. De nem csak konzolon, hanem RÉGI PC-S játékok sokkal szebben, folyamatosabban futhatnak a mai programoknál.
Nettó baromságot beszélsz megint. A motion blur a legjobb, ugyanaz az algoritmus bizony pontosan ugyanúgy fog lefutni pc n, konzolon, de még mobilon is. Ha a tévéd tudja futtatni akkor azon is, ha egy krumpli tudna számolni akkor azon is ugyanúgy nézne ki. Igaz ez minden másra is amit a számítógép csinál, akár belefér ez a világképedbe akár nem.
Divisionről fogalmam nincs, nem játszok ilyen szeméttel, na de az alapján amit írsz 22 fps t hasonlítasz 30 hoz, nyilvánvalóan sokkal folyamatosabbnak fog tűnni az utóbbi. Hogy abban a konkrét játékban miért ilyen(ha ilyen egyáltalán, sry, de nehéz téged komolyan venni) fogalmam nincs, na de kijelenteni hogy "csalnak" a fejlesztők, wtf, egy külső programnál ha akarnának sem tudnának.
Térjünk majd vissza erre a kérdésre ha legalább egy hello worldöt megírtál, addig nem kéne másoknak magyaráznod, hogy pc n a 60 fps bizony nem 60 fps - főleg, hogy ilyet legfeljebb a tévé csinál, monitor soha, interpolál két frame között hogy folyamatosabbnak tűnjön a kép, de nyilvánvaló okokból ez plusz késéshez vezet. Mint írtad is, ez egy bonyolultabb probléma, érdemes lenne mélyebben utánaolvasnod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!