Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Nagyából értem a hypertread...

Nagyából értem a hypertread teknológiát. De egy kérdés felmerült: Ha teljesen kihasználom a procit akkor a 4 magos 8 szálasból lessz egy 4 magos?

Figyelt kérdés
Mert ugye 1 proci,4 mag,8 szál... ergó 8 külön folyamatot tudok futtatni. De mivel a mag fizikai a szál elméleti- a mag erőforrása 2 felé oszlik 2 különálló egységre. De ha maxon használom a magot akkor nem lessz a 8ból újra 4?(igen keresgéltem mindenütt de nem írják le ezt így...)

#Intel #hiperthread
2015. aug. 8. 20:22
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Ha ez így lenne, nem vennék rendereléshez i7-et az i5 helyett. Legegyszerűbb, ha úgy képzeled el, hogy 1 szál 1 parancsot végez el, a következő a sorára vár. A hyper threading segít abban, hogy az a virtuális szál előkészítse a sorban következő folyamatot az adott mag számára, így az gyorsabban végezhet majd vele. Nagyon eldurvítva "cache-eli".
2015. aug. 8. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
És ez a folyamat nem venne el erőforrásokat a dolgozó száltól hogy előtudja készíteni? Illetve ha csak előkészíti,még ha fel is dolgozná... akkor is az utasításokat ugyan az a szál adja ki amibe ha belegondolok csak rész teljesítménynövekedést és el(megspórolja a számításrészét) de feladatkezelőben valós magként ajda elő ami folyamatot végez.Így a teljesítménye úgy írható le hogy:4x4ghz 4x2ghz a 8x4ghz helyett.
2015. aug. 8. 21:00
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Mivel 4 fizikai szálhoz 4 logikai társul, ezért érthető az, hogy 8 jelenik meg a feladatkezelőben, mivel ez a "előrenderelt folyamat" annak minősül, mintha eleve 8 szál dolgozna. És de, bizonyos esetekben problémát okozhat, pár játéknál elő is fordult (régieknél), hogy teljesítménycsökkenést okozott a HT. Videokártyánál is meg lehet mondani, hogy hány előrenderelt képkocka legyen, és ha túl magas érték (bizonyos esetekben akár 1 is annak számít), akkor az teljesítményromláshoz vezet, mert megerőltető a grafikus processzor számára. Eldurvítva hasonló történt a CPU-nál is, de ez optimalizálási hiba volt.


De alapvetően sok helyzetben ezért nem nyújt többet a 8 szál a 4-nél, hiszen nem teljes értékű +4 magról van szó, hanem csak előrenderelésről. Van, ahol semmi bónuszt nem nyújt, de van, ahol sokat. Ha pl. renderelsz egy képet, ott látni is lehet, hogy kockánként számol, tömbönként renderel. Egy ilyen előcache-elt tömb, hogy gyakorlatilag "instant" végezzen vele a másik mag azt eredményezi, mintha végig egy plusz mag dolgozott volna rajta. De persze a hatékonysága soha nem lesz 100%.

2015. aug. 8. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Már csak azt szeretném tudni hogy: ez a bufferelési folyamat ami előre betölti a dolgokat nem a mag erőforrásait használja?Mint az említett gpu is tegyük fel megrajzolja a dolgokat 50 méterig... van még memória és még a kihasználtsága is alig 50% de meg tudom csinálni hogy további 50 métert dolgozzon ki viszont fel megy a kihasználtság a több munkától és ugye ha túl sokat akarunk akkor ugye túl sok feladatot kéne elvégezni amit nem bír ezért error/appcrash. Igen a ht-él ez optimalizált hogy ne legyenek bakik, de mégis ez az eljárás-t végző egység erőforrásai ki vannak véve előre a magok teljesítményéből?
2015. aug. 8. 21:33
 5/6 anonim ***** válasza:

Nem, GPU-nál nem így működik. Egyszerűség kedvéért képzeld el azt, hogy állsz egyhelyben, az 1 frame. Állsz még egy picit, az is egy frame. Állsz tovább, jön egy robbanás effekt. Ez 3 ugyanolyan képkocka minimális eltéréssel. Ha videokártya rá van eresztve, hogy mind a hármat végezze el előre, akkor szerencsére mivel minimális munkát végez, nem befolyásoló tényező, de ha mondjuk 90 fa lengedezik a monitoron, közben repül 200 hattyú, akkor az a 3 képkocka alatti változás kényelmesen meg is gyilkolta az fps-t. Így értendő a frame, nem mint távolságra.


És nem, nem a mag saját erőforrását használja, ha így lenne, semmi teljesítménynövekedést nem produkálna a megléte. Feltételezzük, hogy egy kézzel el tudsz pakolni egy tojást A-ból B-be. Ha te egy-egy tojást emelsz meg mindkét kezedet használva, gyorsabban fogsz végezni, és még csak megerőltető sem volt.

2015. aug. 8. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

A gpu-sat én úgy értettem hogy fod-ban megjeleníti 50 méterig a cuccokat majd azt felviszed 100ra és már az új dolgokat a régiekkel együtt jeleníti meg és ez okozza a fps csökkenését.

A procisat még mindíg nem értem... a-ból b-be... de a 2 tojás két különbőző helyre kerül nem? mint a-b ,c-d mert a proci se ugyanazt a dolgot számolja ki... és a te figyelmed is megtörik a 2 tojáson... Én úgy értem ha egy 4ghz-s mag 4ghz-n megy... akkor a ht hogy tud chache-lni? Mert vagy van a lapkon egy külön egység neki(1x4ghz + 1x1,3ghz) vagy az eredeti mag erőforrásait osztották meg gyárilag(1x5,3).

2015. aug. 8. 21:54

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!