Nagyából értem a hypertread teknológiát. De egy kérdés felmerült: Ha teljesen kihasználom a procit akkor a 4 magos 8 szálasból lessz egy 4 magos?
Mivel 4 fizikai szálhoz 4 logikai társul, ezért érthető az, hogy 8 jelenik meg a feladatkezelőben, mivel ez a "előrenderelt folyamat" annak minősül, mintha eleve 8 szál dolgozna. És de, bizonyos esetekben problémát okozhat, pár játéknál elő is fordult (régieknél), hogy teljesítménycsökkenést okozott a HT. Videokártyánál is meg lehet mondani, hogy hány előrenderelt képkocka legyen, és ha túl magas érték (bizonyos esetekben akár 1 is annak számít), akkor az teljesítményromláshoz vezet, mert megerőltető a grafikus processzor számára. Eldurvítva hasonló történt a CPU-nál is, de ez optimalizálási hiba volt.
De alapvetően sok helyzetben ezért nem nyújt többet a 8 szál a 4-nél, hiszen nem teljes értékű +4 magról van szó, hanem csak előrenderelésről. Van, ahol semmi bónuszt nem nyújt, de van, ahol sokat. Ha pl. renderelsz egy képet, ott látni is lehet, hogy kockánként számol, tömbönként renderel. Egy ilyen előcache-elt tömb, hogy gyakorlatilag "instant" végezzen vele a másik mag azt eredményezi, mintha végig egy plusz mag dolgozott volna rajta. De persze a hatékonysága soha nem lesz 100%.
Nem, GPU-nál nem így működik. Egyszerűség kedvéért képzeld el azt, hogy állsz egyhelyben, az 1 frame. Állsz még egy picit, az is egy frame. Állsz tovább, jön egy robbanás effekt. Ez 3 ugyanolyan képkocka minimális eltéréssel. Ha videokártya rá van eresztve, hogy mind a hármat végezze el előre, akkor szerencsére mivel minimális munkát végez, nem befolyásoló tényező, de ha mondjuk 90 fa lengedezik a monitoron, közben repül 200 hattyú, akkor az a 3 képkocka alatti változás kényelmesen meg is gyilkolta az fps-t. Így értendő a frame, nem mint távolságra.
És nem, nem a mag saját erőforrását használja, ha így lenne, semmi teljesítménynövekedést nem produkálna a megléte. Feltételezzük, hogy egy kézzel el tudsz pakolni egy tojást A-ból B-be. Ha te egy-egy tojást emelsz meg mindkét kezedet használva, gyorsabban fogsz végezni, és még csak megerőltető sem volt.
A gpu-sat én úgy értettem hogy fod-ban megjeleníti 50 méterig a cuccokat majd azt felviszed 100ra és már az új dolgokat a régiekkel együtt jeleníti meg és ez okozza a fps csökkenését.
A procisat még mindíg nem értem... a-ból b-be... de a 2 tojás két különbőző helyre kerül nem? mint a-b ,c-d mert a proci se ugyanazt a dolgot számolja ki... és a te figyelmed is megtörik a 2 tojáson... Én úgy értem ha egy 4ghz-s mag 4ghz-n megy... akkor a ht hogy tud chache-lni? Mert vagy van a lapkon egy külön egység neki(1x4ghz + 1x1,3ghz) vagy az eredeti mag erőforrásait osztották meg gyárilag(1x5,3).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!