Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » DirectX 12, valaki utba...

DirectX 12, valaki utba igazitana?

Figyelt kérdés

Hogyan is van ez a directX dolog? Lattam olyat, hogy milyen kartyak fogjak tamogatni? Ez hogy lehetseges egyaltalan? Az a kartya nem csak (pl dx11.2) amit tamogat? Ez a direct X szoftver-esen mukodik? Nem hardver-esen?

Kijon a win10 a dx12-vel es a videokartya tamogatja a dx12-t akkor olyan mintha egy dx12-es VGA-t vennek?



2015. júl. 17. 21:21
 1/3 anonim ***** válasza:
a directx az egy szoftver.. ha a kártyád megfelel hozzá akkor csak letöltöd és telepíted a dx12-őt és kész..
2015. júl. 17. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
#1: A directXből az utolsó letölthető verzió az a 9.0c volt, azóta vagy a rendszer és driver része, vagy nem. A directX az már szoftver (nem telepíthető fajta) ami majdnem közvetlenül a hardwaret vezérli.
2015. júl. 17. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

A directX a windows futtatási környezete illetve egy alkalmazás programozási felület (API). Lényege, hogy aki windows rendszerre szeretne szoftvereket készíteni, annak elég csak a directX felületét ismerni vagyis nem szükséges a különböző hardverek részletes ismerete (a hardverek saját nyelvére a meghajtóprogramok fordítják le a directx utasításokat). Mivel a directX is folyamatosan fejlődött és egyre újabb, modernebb utasításokat tartalmazott, ezeket az adott hardvereknek is támogatniuk kellett (szoftveresen emulálva vagy hardveresen az lényegében mindegy is szerintem, bár az emuláció sok esetben nem járható, mert túlságosan erőforrás igényes lehet). A directX 7-hez pédául szükség volt a hardveres T&L támogatásra, míg a directX 8 és 9-ben már a vertex és pixel shaderek fejlődtek (ezek a grafikus futószalag programozható végrehajtói). A directX 10 többek között megkövetelte az egyesített shadereket, míg a 11-ben számos apróság mellett a tesszelláció volt az egyik nagy újdonság. A directX 12 nagy újítása, hogy hardverközelibb programozást tesz lehetővé azaz csökkenti az overhead-et (felesleges többletmunkát). A directX 12-nek is vannak különböző követelménye a hardverek részéről, amiket 3 fő csoportba osztottak, így a directX 12-nek van három támogatási szintje. Egyes GPU-k felépítése megfelel az első vagy a második szintnek is, de egyelőre csak kevés tudja mind a hármat (azaz a teljes DX12 támogatást).

Ez a tavalyi cikk pont arról szól, hogy milyen követelmények kellenek az új API-hoz:

[link]

2015. júl. 17. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!