I5 4460/i5 4590/i5 4690 Mit jelent ez a két utótag az i5-ösöknél? S/T Megéri a drágább a 0,3-0,5-GHz-s növekedésért? ***VGA kártyaajánlatokat is várok*** Linkek lent!
Mikor éri meg a T/S/X/K jelzésűeket venni? Mit jelentenek?
A processzor grafikus teljesítménye hozzáhasonlítható e a listán szereplő egyik kártya teljesítményéhez? Ha igen mondjatok egy számot,vagy nevet:
Illetve a processzor integrált VGA-ja hozzájárul e az általam választott videokártya teljesítménynövekedéséhez? Összedolgoznak e? Vagy az integrált GPU-nak csak akkor veszem hasznát,ha nincs kártya?
Hogyan tudom leellenőrizni a processzor adataiból,hogy mely VGA kártyákat képesek még tökéletesen kihajtani?
A kérdések miértje,hogy szeretnék egy hosszútávon életképes,de erősen árbehatárolt (i5-ös kombó) gépet a magaménak tudni,amihez a lehető legjobb VGA párosul,amit kihajtani képes a proci.
A lehető legjobban szeretném körbejárni a processzor és VGA kérdést,mielőtt végleg döntenék.
Ha az ajánlott kártyákhoz,vagy procihoz kelleni fog hűtő azt is említsétek meg!
A processzorok grafikus teljesítménye nem hasonlítható egy értékelhető minőségű diszkrét kártyáéhoz. Lényegesen gyengébbek, viszont játék és 3D modellezés kivételével szinte mindenre elegendőek.
Több évre úgy tervezni, hogy a gép közben ne avuljon el műszakilag és erkölcsileg is, nem lehetséges.
Videokártyából egy megcélzott értékhatáron belül a lehető legerősebbet érdemes választani. Akkor is, ha processzorlimites lenne az összeállítás, mert egy jövőbeni proci fejlesztés esetén legalább erre nem volna gondod.
Videokártyához általában csak teljesen elbrult arcok vásárolnak hűtőt a gyári helyére.
Processzorhoz meg csak akkor szükséges, ha túlhajtod, vagy zavar a zaj.
Az utóbbi - mármint a zaj - egy szubjektív dolog, mindenkinek más az infgerküszöbe, és a játékosok egyébként is headsetet használnak amitől nem hallanak semmit a környezetükből. :D
K – unlocked (adjustable CPU multiplier up to 63x)
S – performance-optimized lifestyle (low power with 65 W TDP)
T – power-optimized lifestyle (ultra low power with 35–45 W TDP)
R – BGA packaging / High-performance GPU (currently Iris Pro 5200 (GT3e))
X – extreme performance (adjustable CPU ratio with no ratio limit)
Forrás: wikipedia, Haswell szócikk
> Megéri?
Te döntöd el, hogy neked megéri-e. Kábé i5-ig teljesítményarányos az árszabás. Nyilván egy Pentium (nem emlékszem, asszem kb) dupla sebességet hoz forintonként, mint egy i5, csak rengetegszer nem elég és kész, így lehet egyértelműen racionálisan kiadott pénz az i5 költsége, a Pentiumé pedig adott feladatkörben csak kidobott pénz, ill. ahogy legtöbbször errefelé: kisköltségű átmeneti megoldás, hogy ki lehessen próbálni az alaplapot. i7-től és 2011-es slottól ne várjuk, hogy teljesítményhez kötött ára legyen, ott már a monopolhelyzet és a viszonylag szűk piac (teli lóvéval) szól bele az árszabásba. Akinek megéri, mert kell, ennyi az ára, visszatermeli, stb, az megveszi.
Integrált GPU: Nem valami kemény. 800x600-ban low környékén normális framerate mellett el lehet játszogatni GTA4-en, vagy 1280x720-ban árnyékok nélkül... :) Az ilyen gt630-félékkel még egy kategória, de fele-harmada sebesség, és persze mivel a processzornak jobban kéznél van elektronikusan, pár dologban meglepően jó, mivel viszont a RAM-ban van a vRAM, elég nagy berogyásai vannak, ha sok nagyfelbontású textúrát kell mutatni.
> iGPU teljesítmény hozzáadódik-e a PEG teljesítményhez?
Vannak megoldások, nem jelentős Intelnél. Inkább az AMD valamivel erősebb megoldásainál jelent sokat, főleg a gyengébb processzormaggal jövő típusoknál, ahol még egyes részfeladatoknál a CPU-ról is vehet le terhet bármelyik kompatibilis GPU. Igazi, rendes, kiforrott, hosszában-keresztben működő megoldásról nem tudok, de ez az irány, ezért lettünk tele integrált grafikus magos processzorokkal. Inkább még a "gyártók megoldásai versengenek" stádium van. A DX12-re mondják, hogy nagy előrelépés lesz vele ebben is, talán kevesebb kerülő megoldást kell alkalmazniuk a gyártóknak és a fejlesztőknek, mert végre a DirectX is kéz alá dolgozik a hardverfüggetlen (=márkafüggetlen) többkártyás és a GPGPU elgondolásoknak. Döntően arra jó egy Intel IGP, hogy legyen valami, ami egész jó is, tehát el lehet mozizgatni tökéletesen (még gyengébb procin is, mert a GPU a dekódolásból is kiveszi a részét), kis fogyasztással, meg azért a HalfLife 2 ultrán megy 1920x1080-ban... :)
> Milyen VGA-t hajt ki a CPU?
Legszívesebben minden egyes alkalommal leírnám, amikor látom ezt a kihajtós megközelítést, hogy a birkákat hajtják ki, a játékoknak meg minimális és ajánlott követelményei vannak, amit játékonként meg kell nézni, és töprengeni, hogy elég-e, amit a mostani hardvered nyújt, vagy megér-e ennyit és ennyit az upgrade, ha attól a kedvenc játékod idegesítő framerateről rohadtjóra, ill. pocsék, de játszható grafikáról kellemesre és szórakoztatóra vált... Ha "minden játék" a cél, akkor általában a Battlefield multi a referencia.
> erősen árbehatárolt (i5 kombó)
Az áruk alapján népszerűnek tűnő i5-ök egy darabig mindenre elegendők lesznek. És a mai játékok is olyan szépek és összetettek, hogy pár év múlva CPU fronton legfeljebb a kegyetlen mesterséges intelligencia lehet nagyobb terhelés, mint ma egy-egy masszív többjátékos mód.
> "lehető legjobb VGA"
Ezzel annyi a tudomány, hogy vagy sóher leszel és akárhogy állítgatod a játék grafikáját, jó esetben is csak választhatsz lassú és ronda közt, vagy ha a rengeteget ajánlott "erős közepes" szintért (jelenleg gtx960 és r9 280) zsebbe nyúlsz, akkor kitolod jónéhány évvel ezt a "vagy szép vagy játszható" stádiumot, vagy értelmetlenül sokat költesz, mert van miből, és nem kell semmit állítgatnod a játékokban pár évig. Tegyük hozzá: ha az eddig megjelent rengeteg, irdatlanul jó játékra nem untál még rá, akkor annyival is időtállóbb egy kártya, legalábbis ha nem azért van, hogy a haveroknak mutogasd, mennyit költöttél tespedésre ahelyett, hogy mondjuk vettél volna három jó kiállású tuning Zastavát... :)
Tehát annyira valószínűleg nem nagy a fejlesztési nyomás, amennyire a gémermagazinok előadják, és tényleg csak a mai, youtube videók alapján SZÁMODRA imádnivaló játékok gépigénye (gepigeny.hu, CPU és GPU külön vizsgálva) határozza meg a döntést. A gepigeny.hu-n még ha nem sajnálsz egy kis időt a döntéstől, meg lehet adni több konfigot, tehát megteheted, hogy kicsit játszogatva nagyjából azonos költségű konfigokban a CPU-GPU erőviszonnyal, megnézed, hogy kedvenc játékaid közül mik hullanak ki és miért.
Igazából sokkal jobban megéri még pár hónapig lemondani az ördög összes találmányáról, hogy ott legyen egy i5-4690, egy márkás táp (!!!), egy használtan is 80 körüli VGA, egy jó H87-es Asus lap, meg minél több RAM (ma leginkább a 8G kezdeget kevés lenni néha, fene a jó dolgukat). Megéri, mert túl gyengét venni sehol nem éri meg. Mit szeretnél, 100-ért haragot, vagy 180-ért tartós extázist?
Hűtőcsere tuningnál érdekes, legfeljebb arra figyelj, hogy legyen rendes házhűtés, be és ki 12cm ventilátorok, amiknek hangját se hallod majd, és port se szednek szinte semmit. Intelnél a CPU hűtő kis felnyerítései szokták zavarni az embereket, oda is akármilyen CM212 származék több mint tökéletes.
Tuningolni pedig irracionálisan drága. 30%-ot soha meg nem közelítő teljesítménytöbbletért (ami igazából még nem egy minőségi előrelépés) kell pár ezressel többért K-s proci, ahhoz Z-s alaplap minél durvább tápkörrel, sokkal nagyobb táp, GPU-ra aftermarket hűtő, CPU-ra is minél nagyobb hűtő, zaj lesz és nincs hardveres virtualizáció... Vagy vízhűtés, ami két venti és egy kis morgás, sokkal jobb hőmérsékletek, és összevadászva is 60 körül indul, amit már meg is éri megvenni... Tehát tuningolható konfigot akkor érdemes összeállítani, ha szereted csinálni, vagy ha nem zavar a többletköltség és a hardveres virtualizáció hiánya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!