Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Toshiba merevlemezhez kell...

Toshiba merevlemezhez kell garijegy, vagy általánosan érvényes rá a 2 év gari szériaszám alapján?

Figyelt kérdés
[link]

2015. jan. 19. 09:53
 1/4 anonim ***** válasza:
Kell. Honnan tudhatnák, hogy mikor vetted meg?
2015. jan. 19. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

"Honnan tudhatnák, hogy mikor vetted meg?"


Elég sok olyan IT eszköz van már ahol azt mondják, hogy a gyártás+3hónaptól számított x évig van rá garancia. Ha netán a boltban állt egy évet és emiatt kicsúsznál ebből akkor számlával igazolhatod, hogy még garanciális, amúgy a vevő nyer rajta.


A WD winchesterem is ilyen, 2014 aug végén vettem, 2014 júliusi gyártás, és 2017 decemberig garanciális a WD szerint. És a WD azt nézi nem a számlát.

2015. jan. 19. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Toshibáéknál mi a helyzet? Ez volt a kérdés, ha valaki tudja, kérem írja meg, mert honlapról nem derült ki nekem egyértelműen, bár a feltételek között nem írja a garijegyet.
2015. jan. 19. 10:44
 4/4 anonim ***** válasza:

Szia.


Ez nem igazán márkafüggő. Inkább országfüggő dolog. A gyártók termékeikre "világgaranciát" szoktak adni, ezt általában a világon mindenhol elfogadják (és ezt lehet lekérdezni az interneten is), kivéve Magyarország. Itt merőben eltérő a garanciakérdés. A nagyvilágban a termék gyártója vállalja a garanciát, és helyi képviselet híján/helyett megbízott cégek végzik el a műveletet. A Magyar módszer az, hogy a terméket eladó kereskedőnek kell vállalni a garanciát az eladástól számított egy éven át. Ezért van szükség a számlára, és a garanciajegyre (és ezért nem töltik ki a magyar kereskedők a gyártó honlapján a termékek eladási dátumát sem). Természetesen elfogadható az internetes garancia is, de nem lehet megkövetelni, így csak a cégen múlik hogy elfogadja vagy sem. De ebből adódik hogy külföldön nem fogadják el a magyar garancialevelet, és a magyar cégek meg nem fogadják el a világgaranciát hiszen itt a eladó/kereskedő az ügyintéző. Kivéve ha a gyártó cég nem biztosít külön szerviz-céget erre a célra, de ez nem kötelező. Csak a Magyar törvény szerinti egy év lejárta utáni szavatosság lebonyolítására.

2015. jan. 19. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!