Mekkora a különbség egy R9 270X, és egy sima R9 280 között?
Videókártya vásárlás előtt állok, és gondoltam megkérdezem, hogy megéri-e megenni a 280-at a 270X helyett.
Plusz még azt, hogy ha már rászánok egy kicsit többet, megéri-e a 280X? Mennyivel erősebb az árához képest?
Ez általában nem igaz, ma egy erős közép vagy felsőbb kategóriás kártya nem butul le ennyire 2 év alatt, bár most az új konzol generáció miatt lehet, hogy lesz valami komolyabb ugrás, de majd a PC újból beéri.
Az utóbbi 3 videokártyám kb 2 évig kiszolgált és 2 év után nem azért cseréltem, mert minimumom vitte a játékot, hanem azért mert néhány játéknál már le kellett vennem medium-ra. Most a HD7850 kártyámmal (ami lassan 2 éves lesz) a Wolfenstein New Order magas beállításokkal 50 fps átlagot futott, de amikkel játszom mind jól futnak rajta (BF4-t, a Titanfall-t és a Watch Dogs-t nem próbáltam, nem nagyon érdekelnek, de biztos vagyok benne, hogy nem csak minimumom futnának). Mire egy HD7850 csak minimum grafikára lesz képes az majd 2 év múlva lesz esetleg (és addigra maga a 7850 GPU-ja a megjelenéstől számítva már 4 éves lesz...persze addig simán lecserélem). Az utóbbi időkben egy gamer PC ésszerű határokon belül jól fenntartható volt, főleg ha ügyesen csinálta az ember (a HD6850 karimat 2 év után eladtam 24k-ért, szülinapomra kaptam tesóimtól egy tizest a kártyához, így nekem effektíve csak 18k-t kellett ráfizetnem a HD7850 2GB karira).
"Az elmúlt pár évben azért a játékok is igencsak nagyokat fejlődtek, grafika terén is."
Szerintem régen sokkal jobban fejlődtek a játékok. Most nézzük meg a 2007-es Crysis-t és a tavalyi Far Cry 3-t...szerintem nem nagyon látszik, hogy a két játék között 6 év(!) különbség van! Ha összehasonlítunk egy '98-as és egy 2004-es játékot....hát ott igen szembetűnő a különbség (pl Half Life vs Half Life 2).
Az új konzol generáció miatt viszont várható egy nagyobb fejlődési hullám, aminek következtében a mai kártyák nemsokára fabatkát sem fognak érni. Ugye a játékok fejlesztése már régóta konzol központú és bizony a konzolok fix hardvere és nyitottabb (hardver közelibb) programozási felülete sokkal jobb optimalizációt és kihasználhatóságot tesz lehetővé. Ha megnézzük, hogy például a Crysis 2 miképpen fest a 8-9 éves XBOX 360-on akkr lehet csodálkozni, mert egy hasonló korú PC-n el sem indulna. Ha most kiismerik a fejlesztők a jelenlegi konzol generációkat, amik vagy 8x többet tudnak az elődökhöz képest és elkezdenek szállíngózni a valódi új generációs, jól optimalizált játékok, akkor a mai PC-k ezt könnyen megszenvedhetik.
Az utóbbi években viszont pont a konzol központúság miatt a játékos PC-k lassabban avultak, mint korábban.
A CPU limit sem olyan para, mint ahogy említettem egy 5 éves Phenom II X4 mellé is lehet még éppen pakolni egy 2 éves HD7850 karit és ezzel még a mai napig egész jókat lehet játszani. Szvsz a CPU igénye a játékoknak lassabban növekszik, mint a GPU igény. A brutál nagy gépigényű játékok zöme is inkább GPU faló azaz GP limit a jellemző (főleg a ma már elég elterjedt 1080p felbontáson) azaz a CPU itt már kevésbé rúg labdába. Az új konzol generáció nem tudom, hogy ezen mennyit fog a közeljövőben változtatni, mert a jelenlegi egységekben nem túl combos a CPU rész (a Jaguar magok nem kiemelkedő teljesítményűek, főleg nem 2GHz körüli órajelen), igaz 8 szálon lehet dolgoztatni.
A lényeg, hogy idáig az volt érezhető, hogy a hardverek elavulása lassuló tendenciát mutat, de lehet, hogy a közeljövőben ezt egy ideig megváltoztatja az új konzol generáció hatása (ezt meg majd meglátjuk).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!