Asus GTX650-DCT-1GD5 1GB tapasztalatok?
20 percen át kerestem a tökéletes karit neked ennyi pénzért de megvan
GTX 650 gyengébb, mint a HD7990, ha Nvidia kell, akkor GTX650 Ti Boost, de nem éri meg az árát. HD 7790
Sapphire jó hűtés, 2 venti, szóval tuti jó kari, ha maxra felhúzod, akkor is bírni fogja 70-85 fok körül, inkább 70 felé fog húzni, de ezt tapasztalatból mondom :)
Igen gyengébb a 650Ti egy picivel, mint a HD7790, de aki nagyon nvidiát akar, annak ez még jó választás lehet ár/teljesítményben. Az órajeleket meg felesleges összenézni, mert más felépítésű a két GPU ergo ez így önmagában nem jelent semmit. Alapjában én is a 7790-t ajánlottam, de ha esetleg a kérdező valami furcsa okból nem akar Radeon kártyát, akkor a 650Ti van alternatívának...
Itt is látszik, hogy a HD7790 átlagteljesítményben picit jobb a 650Ti-nél, de a gyárilag húzott 7790 is csak 11%-kal erősebb:
Itt gtx650-ről van szó nem 650ti-ről.
A gtx 650 nem éri meg az árát.
Köszönöm mindenkinek a válaszát és a fáradozását!
Azért gondolkodtam el ezen a kártyán, mert viszonylag keveset fogyaszt, jó a hűtése, és gyárilag "tuningolt".Nem utolsó sorban az árat is figyelembe kell venni.A HD 7770-en gondolkodtam, de az nem támogatja a Phys-X-et, meg az N-vidiás marhaságot, ami jól jön sok játékban.
A HD7790 is fogyasztás/teljesítmény bajnok. Azért a 85W max TDP elég jó egy GTX650-nél másfélszer nagyobb teljesítményért. A GTX650 inkább a HD7750-hez van közel (annál csak picit gyorsabb), ami viszont csak 55W-t kajál max, ha a fogyasztás számít sokat...
A Physx csak néhány játékban látványos, tényleg a hosszú évek alatt talán egy kezem megszámolom, hogy mennyi olyan játák jelent meg, amiben látványos a Physx, de nagyon jól el lehet lenni nélküle is, hiszen sok játékban meg Havok fizika van, ami nem videokártya függő. A jövőben valószínűleg valami gyártó független megoldás fog elterjedni, mint pl OpenCL-re a Bullet Physx, ami nagyon látványos, ráadásul AMD karikon fut jobban (a GCN felépítésű GPU-k nagyon erősek OpenCL-ben). A Tomb Raider 2013-ben lévő TressFX alapú haj fizika is gyártófüggetlen, talán az AMD karikon picit jobban is fut...és ezzel találkozhatunk majd más játékokban is. Az sem elvetendő tény, hogy az AMD nagyon sok játékot támogat az utóbbi években, sorra jönnek az AMD Gaming Evolved logós játékok...és ugye a következő Generáció Xbox/PS gépekben is AMD chip lesz azaz a fejlesztők erre a felépítésre gyúrnak majd elsősorban. A CUDA API is jól használható ott, ahol tényleg használják, otthoni környezetben viszont a többségnek nem számít mert vagy nem, vagy csak nagyon ritkán használják ki. Ráadásul ahogy fejlődik és terjed az OpenCL és a Direct Compute azok pont a CUDA alatt vágják a fát, mert hasonló céllal születtek, de gyártófüggetlen megoldások. Az AMD-nek is van hasonló saját belső API-ja (AMD APP, korábbi nevén Ati Stream), amit nagyobb videovágó alkalmazások támogatnak is a CUDA-val együtt. Az Nvidia ha éltben akarja hagyni a Physx-t, akkor szerintem gyártófüggetlenné kell tennie idővel, vagy eltűnik a süllyesztőben. A CUDA-val ha meg tud kapaszkodni pl a professzionális piacon (spéci munkaállomásoknál), akkor lehet jövője, de ez meg minket otthoni felhasználókat kevésbé érint...ide is gyártófüggetlen programozási felületekre/futtatási környezetre van szükség és szerintem lesz is, köszönhetjük részben az APU egységeknek is, ahol a GPU számolók minél magasabb szintű általános célú hasznosítása a cél.
Tehát játékra érdemesebb megvenni a HD7790-t, ami jóval erősebb, mint egy GTX650-t a CUDA/Physx miatt! A gyári OC meg nem sokat ér: a legtöbb esetben ez 5% vagy max 10% túlhajtást jelent....ez FPS-ben is elég karcsú....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!