Garanciális csere? Ez is lehetséges?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt írja a fogyasztóvédelem.
Csere esetén a fogyasztó ugyanolyan (fajtájú, típusú, méretű, színű, stb.) terméket jogosult kapni, mint amilyen az eredeti volt. Ha a kereskedő ehelyett egy másik (nem ugyanolyan) terméket ajánl fel, a fogyasztó elfogadhatja, de erre a jogszabályok alapján nem köteles.
Mivel jelen esetben a kereskedő sem a javításnak, sem a cserének nem tud eleget tenni, megilleti Önt az a jog is, hogy elálljon a szerződéstől. Ez esetben a kereskedőnek vissza kell fizetnie a vételár egészét. Azt, hogy Ön ebből a pénzből megvesz-e a kereskedő kínálatából választva egy másik készüléket, saját maga döntheti el.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem egyenlőre ne keress másik típust.
Vidd vissza, hogy tönkrement és szeretnéd garanciálisan megjavíttatni. Ha nekik van ilyen alaplapuk akkor megoldható a probléma és mindenki örül.
Ha nem tudják megoldani akkor úgy is ajánlanak valami megoldást. Ekkor mond el milyen alkatrészeid vannak és ajánlanak olyan alaplapot amiben tudod használni.
"Más márkára is lehet cserélni, ha abból az adott márkából nincs, amiből a felküldött típust rendeltem?"
Ezt úgy érted, hogy vettél egy Asus-t és helyette kapsz egy MSI (vagy valamilyen más márkájú) alaplapot?
Ha így érted akkor határozottan "Nem" a válasz. Az egy év eltelte után a garanciát nem az üzlet, hanem a szervíz végzi. Egy Asus szervizben pedig nincsenek más gyártótól származó alaplapok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#1-es válaszoló.
Ne haragudj de még garanciális az alaplap, leírás szerint 1 év telt el a vásárlás óta, és 3 év garancia van rá.
Nincs értelme a kereskedővel vitatkozni, mert ő sem fogja érteni mit szeretnél. Ebben az esetben az Asus szervizzel kell felvenni a kapcsolatot.
Most ezt nem értem? - A PCX szervizébe küldték a cuccot, nem az Asus -hoz. Na már most, majd nekiállnak kicserélni egy komplett északi hidat, egyetemben a délivel is, mert melegedett mint a bűn, miután meghalt? Sajnos nem sűrűn érek rá hónapokat várni egy lapra, ami vagy jó lesz vagy nem. Nekem nem kell egy szervizelt f@s aminek 2hónap után megint sanyi van, nem nagyon hallottam olyat hogy alaplapot szervizeltek volna, hacsak nem valami kondi vagy csatlakozó baja van. Az Asus-ból pedig csak 1-el újabb széria van, arra viszont plusz 13ezret kellene ráfizetni, gondolom erre nem kötelezhet a bolt. A PCX-oldalán azt írják hogy a szervizük állapítja meg a javíthatóságot, vagy a cserejogosultságot. Nem értem benne a logikát, hogy miért ne cserélhetné ki egy másik márkára (Ha az Asus-ból nincs olyan), mikor a Gigabyte is ugyanazt tudja töviről-hegyire, csak éppen nem Asus a neve, hanem Gigabyte és árban is ugyanaz...
Bocsi, nem vagyok szőke, de akkor sem látom benne a logikát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem értem min vitatkoztok? Ha nem tud cserélni vissza kell adja az árát és kész.Elmész egy másik boltba és veszel amilyet akarsz.A gyártói garanciáról meg annyit hogy ha neki sincs (amit kétlek) akkor ugyanúgy pénzvisszafizetés kötelezi a forgalmazót és ők majd lesakkozzák egymással.
A 15 napos(munkanap) határidő kötelezi a szervizt is.Ennyiben van meghatározva a javítási idő,szerintem elég is hogy kiderítsék hogy javítható a termék vagy csereszavatos.Azt szokták csinálni a szervizek hogy aláíratnak veled ennél jóval több idejű javítási időt,ezt ne tedd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!